اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار

dell ghatar.com ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۷

کشور کانادا یکی از کشورهای رویایی برای دانشجویان بین‌المللی است. بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان به امید زندگی در این کشور و اخذ اقامت دائم، به سمت تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کانادا خواهند رفت.

اقامت پس از تحصیل در کانادا

مسیرهای مهاجرتی از طریق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات این کشور می‌تواند مسیر هموارتری را در مقایسه با دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور برایتان مهیا کند.
این کشور توانسته جایگاه خود را به عنوان یک کشور برتر در میان دیگر کشورهای جهان به ثبات برساند. افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در این کشور هستند به دنبال آن می‌باشند که بهترین رشته‌های تحصیلی را برای کار پس از تحصیل انتخاب کنند. شما در دانشگاه‌های این کشور هر رشته‌ای داشته باشید می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات خود وارد بازار کار شوید.
در ادامه این مطلب شما را با اقامت پس از تحصیل در کشور کانادا بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در این‌باره اطلاعات مفیدی به دست آوردید.

اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با کار پس از تحصیل در کانادا: ادامه تحصیل در این کشور می‌تواند شرایط زندگی و شرایط کاری مطلوب و مناسبی را برای دانشجویان به وجود آورد. دانشجویان معمولا بعد از اتمام تحصیلات در یک زمان مشخصی می‌توانند به دنبال کار مناسب باشند تا از این طریق اقامت دائم خود را دریافت کنند.
دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های این کشور به پایان برسانند شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا خواهند داشت. از این رو بهتر است برای اخذ اقامت دائم کار مناسبی پیدا کنید.

سایر روش های اقامت پس از تحصیل در کانادا

اما اخذ اقامت دائم کشور کانادا تنها از طریق کار پس از تحصیل نیست. شما می‌توانید از طریق روش‌های دیگر برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید. در ادامه با روش‌های اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

ازدواج

یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت دائم در کشور کانادا، ازدواج با یک شهروند کانادایی است. البته فکر نکنید که تنها با ازدواج کردن می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، باید در این پروسه مراحل مختلفی را بگذرانید. برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق ازدواج باید به شرایط زیر توجه کنید:

  • باید قبل از ثبت درخواست خود به مدت یک سال و ۹۵ روز در این کشور حضور داشته باشید.
  • ارائه مدرکی که ثابت کند ازدواج شما قانونی است.
  • همسر باید توانایی مالی خود را برای اداره زندگی به دولت کانادا اثبات کند.
  • سن همسر باید بالای ۱۸ سال باشد.
  • ارائه ضمانت نامه مبنی بر تامین مالی همسر تا سه سال پس از اخذ اقامت دائم و تامین مالی فرزند تا ۱۰ سال بعد از اخذ اقامت دائم

سرمایه گذاری

 یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت دائم در کشور کانادا، اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است. اگر شما بهم به دنبال اخذ اقامت دائم این کشور هستید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • باید مدرک زبان آیلتس معتبر داشته باشید، علاوه بر آن باید در یک رشته تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.
  • سن فردی که قصد اخذ اقامت از این روش را دارد باید بین ۱۸ تا ۴۵ سال باشد.
  • فرد متقاضی باید از زمان اخذ اقامت خود در این کشور از طریق سرمایه‌گذاری تا پنج سال بعد در کانادا حضور داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید دو تا پنج سال قبل از اخذ اقامت کشور کانادا به تجارت بپردازد.

استان کبک یکی از استان‌های کشور کاناداست که شرایط متفاوتی دارد. سرمایه‌گذاری خارجی در این استان کمی سخت بوده و با سرمایه حداقل ۱٫۵ میلیارد دلار آغاز انجام می‌شود. در حال حاضر کشور کانادا تدابیری اندیشیده است تا افراد خلاق و کسانی که استارتاپ‌های معتبر و جدیدی دارند هم بتوانند شرکت خود را در این کشور راه اندازی کنند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که شکست استارتاپ شما در این کشور به هیچ عنوان به روی اقامت شما تاثیر نخواهد داشت.

اخذ اقامت از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک

اخذ اقامت از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک

 برنامه مهاجرتی آتلانتیک در این کشور به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • Atlantic International Graduate Program
  • Atlantic High-Skilled Program
  • Atlantic Intermediate-Skilled Program

این برنامه اخذ اقامت دائم از این روش برای دانشجویانی در نظر گرفته می‌شود که در یکی از چهار استان منطقه آتلانتیک(نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، لابرادوار، نیوفاندلند) زندگی می‌کنند. اما برای اخذ اقامت از این طریق به شرایط زیر باید توجه داشته باشید:

  • اپلای کردن تا حداکثر ۱۲ ماه پس از فارغ‌التحصیلی
  • داشتن یک ویزا معتبر، مجوز کار، تحصیل یا انجام تجارت در این کشور
  • متقاضیانی که قصد اخذ اقامت از این طریق را دارند باید برنامه Settlement Plan را تکمیل کنند تا به عنوان یک دانشجو واجد شرایط شناخته شوند.
  • زندگی کردن در یکی از چهار استان مورد نظر حداقل به مدت ۱۶ ماه تا قبل از فارغ‌التحصیلی
  • دانشجوی تمام وقت یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا
  • داشتن مدرک زبان معتبر و تسلط کافی به زبان انگلیسی

بهترین رشته ها برای کار پس از تحصیل در کانادا

برای اینکه بتوانید یکی از بهترین زندگی و بهترین جایگاه‌های شغلی در این کشور را داشته باشید لازم است که در یکی از بهترین رشته‌های کشور کانادا ادامه تحصیل دهید. ادامه تحصیل در این رشته‌ها علاوه بر اینکه شرایط کاری بسیار خوبی را برای شما رقم می‌زند، می‌تواند شرایط را برای اخذ اقامت دائم این کشور مهیا کند. یکی از بهترین رشته‌هایی که دانشجویان می‌توانند در آن ادامه تحصیل دهند، رشته داروسازی است. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با تحصیل داروسازی در کانادا: این رشته در حال حاضر به عنوان یکی از رشته‌های برتر و پرمتقاضی سال ۲۰۲۱ در کشور کانادا معرفی شده است. شما بعد از اتمام تحصیلات خود در این رشته می‌توانید در بهترین موقعیت شغلی و با مزایای بسیار در کشور کانادا مشغول به کار شوید. سپس برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید.
اما بهترین رشته‌های تحصیلی که می‌توانند موقعیت شغلی و زندگی مناسبی را برای فرد در کشور کانادا ایجاد کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهندسی عمران، پرستاری، مدیریت کسب و کار، مهندس تخصصی، زمین شناسی، داروسازی، مهندسی نرم افزار، امور مالی، مهندسی نفت و شیمی، بازرگانی و علوم مدیریت

روش اخذ فاند تحصیلی کانادا

فاند دانشجویی کانادا در وب‌سایت کن اپلای

با توجه به مقاله فاند دانشجویی کانادا در وب‌سایت کن اپلای اخذ فاند تحصیلی به شرح زیر است:

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه کانادا
گام اول برای اشخاصی که قصد دریافت فاند تحصیلی دانشگاه کانادا را دارند با یکی از اساتید دپارتمان مورد نظر در دانشگاه کانادا از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید و پس از گفت و گو در مورد هدف از تحصیل در مقطع مورد نظر  با ارسال مقالات و رزومه قوی توجه او را به خود جلب نمایید. پس از تایید استاد برای تحصیل متقاضی در دانشگاه کانادا،  با صدور نامه‌ای از جانب استاد، به دانشگاه معرفی می‌شوید و بعد از مدتی نامه‌ پذیرش از سوی دانشگاه را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید.

پاسپورت معتبر
پاسپورت در واقع یکی از اسناد اثبات هویت شما محسوب می‌شود که باید در طول مدت اقامت در کانادا اعتبار داشته باشد

اثبات توانایی مالی برای زندگی در کانادا
اگر بتوانید فاند تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا را به دست بیاورید همان فاند تحصیلی می‌تواند دلیلی مبنی بر توانایی مالی شما برای زندگی در کانادا باشد البته این موضوع ارتباط زیادی با مقدار فاند دارد. لازم است بدانید که مقدار فاندی که دانشگاه‌ها در کانادا برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرند در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. حتی اساتید هم در این زمینه به طور مشابه عمل نمی‌کنند. مثلا ممکن است استادی در یک گروه آموزشی به دانشجوی خارجی خود بابت هر سال تحصیلی ۲۰۰۰۰ فاند اعطا کند و استاد دیگر در همان گرایش تحصیلی فاند کمتری اختصاص بدهد. اگر فاند تحصیلی برای تامین حداقل مخارج زندگی در کانادا کافی نباشد باید توانایی مالی خود را بابت تامین مقادیری که فاند تحصیلی به آن تعلق نگرفته ثابت کنید. برای دانشجویانی که تمایل دارند در زمان تحصیل در کانادا در کنار خانواده خود زندگی کنند شرط مالی در نظر گرفته شده است. باید  توانایی مالی جهت تامین هزینه زندگی خانواده از سوی کارمندان سفارت کانادا احراز بشود. بدین منظور باید پرینت گردش مالی حساب خود از ۴ ماه قبل از ارسال مدارک را به همراه سایر مدارک برای سفارت کانادا ارسال کنید. اگر در کانادا کار می‌کنید  فیش درآمد خود را به عنوان مدرک اثبات توانایی مالی، به سفارت کانادا ارائه نمایید. ارائه فیش پرداخت اجاره محل مسکونی یا مدرک ثابت کننده انجام سرمایه‌گذاری در کانادا نیز نشان از توانایی مالی دارد.

  • نامه توضیحی برای سفارت کانادا
    یکی از مدارکی که سفارت کانادا از متقاضی تحصیل در این کشور درخواست می‌کند، نامه توضیحی است. در این نامه باید انگیزه خود برای تحصیل در کانادا را تشریح کنید.
  • ارسال فرم CAQ در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه کبک را دارید
    دانشجویانی که می‌خواهند در دوره‌های آموزشی بیش از ۶ ماه در ایالت کبک شرکت کنند باید به صورت آن لاین فرم را تکمیل کنند و به سفارت کانادا ارسال نمایند.
  • ارسال نامه سرپرستی برای فرزند کمتر از ۱۸ سال
    اگر قصد دارید همراه با خانواده خود در کانادا زندگی کنید باید با تکمیل نمودن فرم مربوطه، مسوولیت سرپرستی فرزند کمتر از ۱۸ سال را بر عهده بگیرید.

کلام آخر

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دانشگاه، موسسه آموزشی و کالج در کشور کانادا وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی به دلیل وجود همین دانشگاه‌ها و مراکز معتبر تمایل بسیاری به ادامه تحصیل در این کشور دارند. کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان است که می‌تواند شرایط شغلی و شرایط زندگی بسیار خوبی را برایتان مهیا کند. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با نحوه اخذ اقامت از طریق ادامه تحصیل، روش‌های اخذ فاند تحصیلی و…. در اختیارتان قرار دهیم.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx