۵ ترفند برای تمیز کردن اتاق خواب در یک چشم بهم زدن

dell ghatar.com ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۷۲

اتاق خواب شما جایی است که در پایان یک روز کاری و خسته‌کننده، در آن استراحت می‌کنید. بنابراین باید آنقدر تمیز و منظم باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید. گاهی اوقات، اتاق خواب به سرعت بهم ریخته و شلخته می‌شود. به طوری که لباس‌های کثیف و استفاده‌شده روی صندلی تلنبار شده‌اند، همه جا گرد و غبار نشسته و تخت نامرتب است.

چنین فضایی، حس بدی را به شما القا خواهد کرد و در عین حال، احتمالاً نمی‌توانید وسایل خود را به راحتی تمیز کنید. در این مطلب، می‌توانید چندین ترفند کاربردی برای تمیز کردن سریع اتاق خواب خود یاد گرفته و از گردگیری گرفته تا شستشوی روتختی، از آن‌ها استفاده کنید.

۱) لوازم اضافی را دور بیاندازید

اغلب ما در اتاق خواب خود وسایلی نگه می‌داریم که شاید هیچ وقت به درد نخورند! در ابتدای پروسه تمیز کردن اتاق، تمام وسایل غیر قابل استفاده، شکسته یا لباس‌های کهنه را دور بیاندازید. با این کار فضای آزاد بیشتری در اتاق ایجاد می‌شود. وسایل متفرقه‌ای که ممکن است بعدا مورد استفاده قرار بگیرند را داخل یک سبد یا کشوی مجزا قرار دهید.

۲) تخت را مرتب کنید

هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از خوابیدن روی یک تخت مرتب با پتو و ملحفه تمیز نیست! برای شستشوی ملحفه و روتختی، آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. جهت صرفه‌جویی در زمان هنگام شستن ملحفه‌ و روکش بالش‌، تخت خود را با استفاده از یک دست ملحفه دیگر مرتب کنید. پس از خشک شدن ملحفه‌های شسته‌شده، روکش پتو و روتختی را دوباره استفاده کنید.

شستشوی پتو در منزل

یکی از مراحل سخت تمیز کردن اتاق خواب، شستشوی پتو در منزل خواهد بود. اگر پتو سبک و از جنس پشم شیشه است، آن را با ماشین لباسشویی بشویید. برای خشک کردن پتو می‌توان از خشک‌کن استفاده کرد اما برای خشک شدن اساسی، بهتر است که آن را روی بند لباس پهن کنید.

پتو باید به طور یکنواخت آویزان شود تا شکل خود را از دست ندهد. اگر وزن پتو بیشتر از ۷ کیلوگرم است، باید آن را به خشکشویی بسپارید. ماشین‌های لباسشویی بزرگ و تجاری برای شستشوی پتوهای سنگین مناسب‌تر هستند.

قبل از انداختن پتو در ماشین لباسشویی، جهت کسب اطمینان از ایمن بودن شستشوی آن در ماشین، کاتالوگ محصول را به دقت مطالعه کرده یا از فروشنده درباره نحوه شستشوی پتو در منزل، سوال بپرسید.

برای تمیز کردن سریع لکه‌های روی پتوی سنگین، می‌توانید از محلولی حاوی آب گرم و کمی مایع لباسشویی نویتکس استفاده کنید. اما توصیه می‌شود که محلفه‌ای برای پتوهای سنگین تهیه کنید تا هر زمان که کثیف شد، به راحتی و فقط محلفه را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

تشک تخت خواب در معرض عرق و بوی بدن قرار دارد. تمیز کردن لکه‌ها و شستشوی تشک تختخواب را نیز هر دو ماه یکبار انجام دهید. در یک ظرف، کمی آب گرم و چند قطره مایع شوینده بریزید. با یک پارچه آغشته به محلول، لکه‌های روی تشک را تمیز کنید. سپس با یک پارچه دیگر، رطوبت ایجاد شده روی تشک را خشک کنید.

اجازه ندهید تشک بیش از حد خیس شود و رطوبت به لایه‌های زیرین نفوذ کند؛ در این صورت ممکن است که به مرور بوی ناخوشایندی بگیرد. یک تخت خواب مرتب با پتویی صاف و بالش‌های شسته‌شده با نرم کننده نویتکس، رنگ و بوی کل اتاق را عوض خواهد کرد.

۳) لباس‌های تمیز را مرتب کنید

بعد از مرتب کردن تخت و شستشوی روتختی و ملحفه‌ها، نوبت به قسمت‌های دیگر اتاق می‌رسد. اگر لباس‌های تمیز خود را روی صندلی، تخت و چوب لباسی رها کرده‌اید، همه را تا کرده و داخل کشو قرار دهید یا داخل کمد لباس آویزان کنید. لباس‌های کثیف و استفاده شده را نیز به حمام ببرید تا در فرصتی دیگر، با دست یا ماشین لباسشویی و مقداری مایع لباسشویی نویتکس بشویید.

شستشوی روتختی و ملحفه‌

۴) جارو کردن و گردگیری

در این مرحله ابتدا با یک دستمال مرطوب و کمی پاک‌کننده، تمامی سطوح مانند قفسه‌های کتاب، وسایل روی میز و حتی جلوی کمد‌ها را تمیز کنید. می‌توانید کشوها را خالی کنید و داخل آن‌ها را نیز با پارچه نم‌دار دستمال بکشید.

علاوه بر سطوح، لازم است که تمام وسایل را با یک پارچه مرطوب گردگیری کنید. گرد و خاک اضافی روی وسایل علاوه بر اینکه ظاهر آن‌ها را کدر می‌کند، طول عمر آن‌ها را کم کرده و از نظر بهداشتی نیز به سلامتی شما آسیب می‌رساند.

گرد و خاک، به مرور از پنجره یا در اثر رفت و آمد افراد، روی فرش و سایر وسایل انباشته می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که دست کم هفته‌ای یک بار، اتاق خود را جارو بکشید. توجه داشته باشید که اثاثیه و وسایل را برای جاروبرقی کشیدن، به این طرف و آن طرف نکشید. فقط کافی است که با یک حرکت سریع، کمی آن‌ها را جابجا کنید تا گرد و خاک و آشغال‌های اطراف وسایل، با جارو جمع شوند.

۵) پاک کردن شیشه‌های پنجره‌ها و آینه

اجازه دهید که نور بدون وجود هیچ مانعی، از پنجره اتاق به شما بتابد. با یک ماده تمیزکننده مخصوص شیشه و یک پارچه بدون پرز، تمام پنجره‌ها یا درهای شیشه‌ای اتاق خواب خود را تمیز و بدون لکه کنید.

می‌توانید گرد و خاک پرده‌ها را نیز با جارو برقی یا بخارشو، به سرعت از بین ببرید. تمیز بودن آینه اتاق، بسیار مهم است. اگر بچه‌ کوچک دارید، ممکن است قسمت‌های پایین آینه پر از جای دست و لکه باشد. پس آینه و قاب آن را نیز با یک پارچه و شوینده مخصوص شیشه تمیز کنید.

 

همه ما در طول روز کار می‌کنیم؛ بنابراین برخی اوقات خسته هستیم و نیاز به استراحت داریم. یک اتاق نامرتب و بی‌نظم، ذهن ما را بیشتر مشوش می‌کند. با چند ترفند بالا و شستشوی ملحفه و روتختی و مرتب کردن لباس‌ها، به راحتی می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون اینکه لازم باشد کارهایی سخت و سنگین انجام دهید، نه تنها اتاق خواب خود، بلکه کل خانه را همیشه و در همه حال تمیز نگه دارید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx