طعنه سنگین رضاکیانیان به جراحی‌های اقتصادی

didi ghatar.com ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۲۰

رضا کیانیان، بازیگر تئاتر و سینما، در نوشته‌ای طعنه‌آمیز، از نقش محسن رضایی در آن‌چه به جراحی اقتصادی معروف شده است، انتقاد کرده و از او پرسیده چگونه جراح شده و تیغ را از رو بسته است.

رضا کیانیان
«جراحی اقتصادی»تا به حال اسم های گوناگونی داشته. تحریم ، قبل تر توطئه های امپریالیسم و کارشکنی دشمنان .
‎همه ی این اسم ها ، یعنی «تورم و گرانی»! برای جلوگیری از تورم و گرانی تمام رؤسای جمهور دستور ها ی قاطع دادند.. ونهایتاً ستاد تنظیم بازار تشکیل دادند. ولی اتفاقی نیفتاد. فقط حقوق بگیر اضافه شد. تا بالاخره آقای رییسی ، با ۷۰۰۰ صفحه برنامه برای اقتصاد ایران خطاب به مسوولان دستور دادند : جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنید که در کوتاه‌مدت و حتی برای همین شب عید(۱۴۰۱) بتوانید با اقدامات جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشید. ولی باز هم نشد که نشد . گرانی اسب سرکشی بود که به هیچ دستور و ابلاغ و بخشنامه گوش نمی کرد. بالاخره برادر محسن رضایی که سال هاست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کردند و طرح های فدرالی و اقتصادی شان را مطرح می‌نمودند . تیغ جراحی را از رو بستند و به عنوان مشاور اقتصادی وارد میدان شدند . ایشان خیلی جهادی اقتصاد مردم را جراحی کردند! انداختند دور ! بدون این که به مردم خبر دهند و از مردم بپرسند راضی هستند یا نه. بدون بیهوشی اقتصادشان را بریدند و ‎این شد که مردم از درد فریاد زدند و راهی خیابان‌ها شدند. حالا هر کاری می کنند که مردم فریاد نزنند و برگردند خانه ، نمی‌شود. خواستند اقتصاد مردم را دوباره بدوزند . نشد. با داروی بیهوشی ِنوبت اول ۲۶۰/۰۰۰ تومان هم نشد. مثل نوش دارو بعد مرگ سهراب بود . نیروی ضد شورش فرستادند ، اثر نکرد.
 
‎البته اگر برادر محسن زود تر رییس می شدند، اقتصاد مردم را زود تر می بریدند. و نمی دانم بهتر می شد یا بدتر . ایشان می گوید دکترای اقتصاد دارد. من نمی فهمم ایشان با این همه مشغله ، چگونه توانستند درس بخوانند و تز دکترا بنویسند و دکترا بگیرند. شاید همان ۷۰۰۰ صفحه بوده که دست به دست چرخیده . الله اعلم . مگر این که ایشان نبوغی فرا انسانی داشته باشند. و همان نبوغ خاک بر سر باعث شد یکباره جراح شوند . و حالا ایشان ماندند و مردمی که اقتصادشان بریده شده و از درد در خیابان فریاد می کشند. به هر حال الان اقتصاد مردم دست برادر رضایی ست و نمی داند با آن چه کند. تو دستش نگه دارد؟ بگذارد در جیبش؟ نمی داند. احتمالا در هیئت دولت مطرح می کند و می گذارد روی میز، ولی هیچ وزیری تحویل نمی گیرد. فقط وزیر کشور گردن گرفت و نبود اتوبوس های شرکت واحد را تغییر نام داد. اسمش را گذاشت آلودگی هوا و تمام مدارس و دانشگاه ها را تعطیل که دانشجویان در خیابان ها سرگردان نباشندو احتمالا از درد فریاد نزنند. 

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  تماس تلفنی رئیسی و پوتین در روز حمله روسیه به اوکراین
منبع: اینستاگرام

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx