سفر به استانبول در سال ۲۰۲۲ چقدر امن است؟

dell ghatar.com ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۵

مهم ترین سوال در فرآیند انتخاب مقصد سفر شما ایمنی است و در اینجا سعی می شود این موضوع  در تور استانبول روشن شود.

استانبول از نظر جرم و جنایت امن است و بزرگترین خطرات آن ناشی از وضعیت سیاسی ترکیه و همچنین تهدیدات تروریستی است. با این حال، این بدان معنا نیست که جرایم خشن، و همچنین جرایم جزئی، در تور ارزان استانبول وجود ندارد: دزدی، سرقت، و حمله رایج ترین انواع جرایم جزئی هستند.

با این حال، اخیراً با شبکه دوربین‌هایی که به تازگی توسعه یافته و به صورت ۲۴ ساعته بر خیابان‌های استانبول نظارت می‌کنند، سرقت و سرقت کیف به شدت کاهش یافته است. دانستن این نکته مفید است که وقتی شهر بزرگ استانبول را ترک می کنید، در منطقه امنی قرار خواهید گرفت که گردشگران تور استانبول تابستان ۱۴۰۱ گلبرگ سیر تنها تجربیات مثبتی داشته اند. اگر از برخی قسمت‌هایی که خطرناک تلقی می‌شوند اجتناب کنید، بازدید از استانبول امن است. باید توجه داشته باشید که مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها، مغازه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی مکان‌هایی هستند که بیشترین دزدی‌ها و سرقت‌ها در آن‌ها رخ می‌دهد و جنایات خشونت‌آمیز نیز در اینجا وجود دارد.

سفر به استانبول در سال 2022 چقدر امن است

  • تاثیر ویروس کرونا بر گردشگری ترکیه

می توان گفت استانبول برای سفر در شرایط عادی بسیار امن بوده است. با این حال، از مارس ۲۰۲۰ به دلیل مشکل جهانی ویروس کرونا در حال حاضر، پروازهای بین المللی لغو شده و موزه ها تعطیل می شوند. با اقدامات احتیاطی شخصی و عادات پاکسازی جامعه ترکیه، گسترش ویروس کرونا به تاخیر افتاد و به حداقل رسید. در ترکیه از کلن ، مایعی بر پایه الکل است که قرن ها به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود و نقش مهمی در دوره کرونا بر روند کنترل و عدم پخش ویروس استفاده  می شود.با وجود اینکه هنوز منع رفت و آمد اعلام نشده است، تقریباً همه مغازه ها بسته هستند و مردم تا پایان بحران در خانه کار می کنند.اخیراً در سال ۲۰۲۲ ویروس با واکسن کنترل شده است و اکنون بسیار  ایمن در نظر گرفته شده است.

گردشگری ترکیه

  • آیا خطر تروریسم در استانبول وجود دارد؟

حوادث تروریستی که باعث شد مسافران چندین سال از ترکیه دوری کنند، اکنون در گذشته است، بدون اینکه رویداد مهمی در ۴ سال گذشته گزارش شود (به جز رویدادهای جنگی در نزدیکی مرز سوریه)، بیشتر مناطق دارای برچسب سبز هستند که نشان دهنده ایمنی در منطقه است.گردشگری ترکیه در دوره بهبودی قرار گرفته است. پس از یک دوره سخت، نیروهای امنیتی بازسازی شده و کارآمدتر شده اند. یادآور می‌شویم که شهر استانبول در مرزهای غربی ترکیه واقع شده است که از سوریه و ایران بسیار دور است ، بنابراین جای هیچ نگرانی امنیتی نیست.

  • خطرات جنایی در استانبول چیست؟

نرخ جرم و جنایت در این شهر پایین است زیرا این شهر بزرگترین و مهم ترین شهر کشور است. این دروازه ورودی ترکیه و پایتخت گردشگری است زیرا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. گردشگری یک منبع درآمد حیاتی در ترکیه است، بنابراین مناطق توریستی به ویژه توسط پلیس و افسران محافظت می شود. در نتیجه این اقدامات احتیاطی ، جیب بری بسیار نادر است و بسیار کمتر از بسیاری از شهرهای توریستی اروپا است.

  • حمل و نقل کلاهبرداری برای مسافران در استانبول

در مورد وسایل حمل و نقل می توانید از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی مانند تراموا، مترو و کشتی استفاده کنید. متأسفانه اوبر در ترکیه به دلیل مسائل مالیاتی ممنوع است، بنابراین در وسایل حمل و نقل شخصی می توانید برای خدمات ون خصوصی به همراه راهنمای تور خصوصی در استانبول برای حمل و نقل راحت تر و بازدید از شهر استانبول با گلبرگ سیر تماس بگیرید.

با این حال، اگر ترجیح می‌دهید تاکسی بگیرید، باید مراقب باشید و از وسایل نقلیه‌ای استفاده کنید که هتل برای شما تماس می‌گیرد. متأسفانه، برخی از رانندگان کلاهبرداری هایی را ترجیح می دهند که کار ما را خراب می کند تا خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم. در این مورد، می توانید از افراد محلی کمک بخواهید که سعی می کنند به شما کمک کنند یا با پلیس گردشگری تماس بگیرید. همه تاکسی‌ها باید از تاکسی‌متر استفاده کنند و نمی‌توانند بیش از حد مبلغ را شارژ کنند، بنابراین اگر راننده فعال کردن آن را هنگام حرکت انکار کرد، می‌توانید پیاده شوید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

خطرات جنایی در استانبول چیست

  • نرخ ارز مطمئن برای مسافران در استانبول

سوال مهم دیگر می تواند در مورد نرخ ارز و دفاتر باشد، لطفاً به یاد داشته باشید که نرخ ها در اینترنت تقریباً یکسان است اما بهتر است قبل از ورود به دفتر بررسی کنید. ممکن است در تعطیلات آخر هفته تفاوت بیشتری برای نرخ وجود داشته باشد، اما صحبت با صرافی از قبل می‌تواند کار را آسان‌تر کند، یا راهنمای شهری خصوصی شما می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید سفر به استانبول چقدر ایمن است، لطفاً برای راهنمایی و سوالات بیشتر با ما تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx