واحدهای تجاری در پروژه ستین

dell ghatar.com ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۳

در این مطلب به بررسی واحدهای تجاری میپردازیم که در پروژه هایی که بصورت شهرکی و یا تعداد برج های بالا ساخته میشوند و نوع کاربری و کارایی آنها را با واحدهای تجاری که در مراکز خرید تخصصی و یا خیابان های تجاری قرار گرفته اند مقایسه خواهیم کرد.

همچنین به بررسی این موضوع میپردازیم که در پروژه های تعاونی ساز اعضای پروژه چه سهمی از واحدهای تجاری خواهند برد و نحوه محاسبه آنها چگونه خواهد بود . به بهانه بررسی واحدهای تجاری در پروژه ستین کلیه این موارد را بررسی و خدمتتان ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید .

واحدهای تجاری در پروژه ستین

سهم اعضا از فضای تجاری پروژه ستین

پروژه های تعاونی ساز در همان ابتدا مواردی که مربوط به مشاعات و فضای تجاری میباشد را مشخص مینمایند . برخی خریداران برایشان مهم است که حتما متراژ دقیقی از واحد برایشان همان ابتدا روشن شود و برخی نیز برایشان تفاوتی ندارند و یک سهم کلی از آنچه باقی میماند در انتهای پروژه برای آنها کافی است .

در واقع فلسفه تعاونی بدینصورت است که یک عده اقدام به ساخت جمعی و سرمایه گذاری برای خرید زمین ، اخذ جواز و عملیات ساخت مینمایند و در انتها هرکس بنا بر سهمی که گذاشته از آنچه ماحصل کار شده است متراژ مفید بر خواهد داشت . حال ممکن است این متراژ مفید ۴۰ متر مسکونی و ۲ متر تجاری باشد و یا ممکن است شرکت یا تعاونی سازنده همان ابتدا پایه فروش را بر اساس یک واحد ۶۰ متری بدون در نظر گرفتن فضای تجاری مشخص نموده و همان را تحویل خواهد داد .

سهم تجاری چگونه استفاده میشود ؟

در بسیاری از پروژه ها زمانیکه پروژه به مرحله مشخصی به پیشرفت فیزیکی میرسد و در واقع واحدهای تجاری آن تا حدودی مشخص میشود آن دسته از پروژه هایی که اعضا از بخش تجاری سهم میبرند اقدام به فروش به واحدها کرده و پولی که دریافت میشود را به عنوان آورده اعضا به پروژه تزریق مینمایند و در واقع این کار باعث میشود که از اقساط اعضا و مانده مبلغی که باید بپردازند کاسته شود . پروژه پدافند ارتش متراژ دقیق مسکونی را مشخص کرده است .

پروژه ستین

البته همانطور که در بالا اشاره نموده ایم تمام این موارد به سیاست های اولیه تعاونی بر میگردد برخی از سازنده ها همان ابتدا که متراژ مفید مسکونی را مشخص می نمایند دیگر سهمی از بخش تجاری به اعضا نمیدهند و برخی تعاونی ها مانند پروژه یاران بدون مشخص کردن متراژ مفید همه چیز را وسط می آورند حتی فضای مشاعات . در نهایت تفاوت این ۲ در سلیقه سرمایه گذار برای انتخاب پروژه ای است که به نیازهای وی نزدیک باشد .

کاربری فضای تجاری در پروژه ستین چیست؟

این نکته را در نظر داشته باشید که عموما فضای تجاری که در زیر برج ها بوجود می اید مناسب خدمات ضروری ساکنین میباشد . زیرا این فضا یک محیط تخصصی نمیباشد و به عنوان مثال در شهرک هایی که با تعداد زیادی برج ساخته میشوند اولیت برای مشاغل ضروری و مورد نیاز ساکنین است . پس اگر قصد خرید یکی از واحدهای تجاری را دارید باید بدانید که بهتر است به کاربری آن نیز فکر کنید و اگر شغل شما تخصصی است میتوانید برج هایی که دسترسی به خیابان های اصلی دارند انتخاب نمایید اما برای شهرک های مسکونی نوع کاربری باید با دقت انتخاب شود .

پروژه پدافند ارتش

کاربری فضای تجاری در پروژه ستین به دلیل اینکه این پروژه دارای ۱۶ برج میباشد حالت شهرک دارد و بهتر است کاربری فضای تجاری آن برای استفاده مشاغل ضروری استفاده شود . این مشاغل میتواند ، هایپرمارکت ، میوه فروشی ، قصابی ، نانوایی ، خشکشویی و در مرحله بعدی خدمات موبایل و دیگر مشاغل خدماتی باشد .

مراکز تخصصی در منطقه ۲۲ تهران

در بازار تهران . اطراف آن هر خیابان مربوط به یک صنف خاص و برخی مراکز خرید نیز در همان خیابان ها بصورت تخصصی در مورد یک کالای خاص کار میکنند . این خود یک معزل است که سالهاست بر آن افزوده میشود و بر هجم شلوغی ، ترافیک و آلودگی این محدوده ها افزوده مینماید . همچنین برای مراجعه کنندگان معزل جای پارک و طرح ترافیک برای مراجعه در روزهای کاری واقعا مشکل است .

در منطقه ۲۲ تهران چندین مرکز خرید ایجاد شده است که هرکدام مربوط به یک کالای خاص میباشند و به عنوان مرکز تخصصی آن کالا فعالیت مینمایند . البته برای اینکه بازار از حالت سنتی خودش فاصله بگیرد زمان زیادی لازم است ولی آنچه روشن است این است که این مراکز خرید با فضای پارک وسیع ، دسترسی آسان ، بدون ترافیک و واحدهای بزرگ تجاری میتواند جایگزین مراکز تجاری در مرکز شهر شود .

در حال حاضر بسیای از کسب و کاری که در منطقه های اداری واقع شده بودند به همین دلیل به سمت منطقه ۲۲ آمده و در واقع تمامی واحدهای اداری این منطقه پر شده با اینکه جمعیت آن و کسب و کار فعال در این منطقه آنچنان نیست اما این گواه این موضوع است که بسیاری از شرکتها برای فرار از شلوغی و مشکلات پارک به این منطقه روی آورده اند .

اجاره مسکونی یا تجاری ؟

اگر قصد سرمایه گذاری در واحدهای تجاری و یا مسکونی در این منطقه را دارید و در نهایت بر روی اجاره دادن آن برنامه ریزی نموده اید بهتر است بدانید که مبلغ اجاره ملک تجاری بیشتر از مسکونی است و این در همه جا صادق است اما مواردی از قبیل صورتحساب مالیات ، شهرداری و بیمه که باید توسط مستاجر سالانه تسویه شود و اگر نشود بر عهده مالک است یکی از دردسرهای مالکان ملک تجاری اداری میباشد .

در واقع بهتر است واحد خود را بصورتی اجاره دهید که مجبور نشوید بصورت سالانه مستاجر خود را عوض نمایید زیاد تمامی صورتحساب های مربوطه باید پیگری و پرداخت شود و برای برخی موارد مانند اداره مالیات تشکیل پرونده و محاسبات مربوط به آن زمان بر میباشد .

ولی اگر به دنبال دردسرهای کمتر ، اجاره راحت تر اما کمتر هستید میتوانید بر بروی واحدهای مسکونی سرمایه گذاری نمایید زیرا دیگر مشکلاتی که در اجاره واحدهای تجاری و اداری وجود دارد نخواهید داشت .

کلام آخر

منطقه ۲۲ تهران با سرعت بسیاری ساخته و پیشرفت کرده است و به همین دلیل است که بسیاری از عادت های اجتماعی در تهران هنوز از این منطقه عقب تر هستند ، به عنوان نمونه همانطور که در بالا اشاره کردیم مراکز تخصصی وسیعی در این منطقه ایجاد شده اما هنوز واحدهای آن تکمیل نشده و در واقع مردم عادت به این موضوع نکرده اند که میتوانند برای خرید یک کالا مانند موبایل به این منطقه نیز مراجعه نمایند .

البته زمانیکه تمامی واحدهای مستقر شوند و رقابت شکل بگیرد آن وقت قیمت بهتری نسبت به دیگر مراکز و یا واحدهای تجاری خواهد داشت و شاید در طولانی مدت مردم به جای مراجعه به پاساژهای تخصصی در اطراف بازار تهران به این مراکز بدون دردسر ترافیک و جای پارک مراجعه نمایند .

در این مطلب به بهانه بررسی واحدهای تجاری در پروژه ستین به ارائه اطلاعات در مورد وضعیت واحدهای تجاری در منطقه ۲۲ تهران پرداختیم و آنها را مورد بررسی قرار دادیم . در مطالب دیگر به بررسی جزیئیات بیشتری خواهیم پرداخت .

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx