معرفی انواع جعبه کادویی

dell ghatar.com ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۰

جعبه کادویی امروزه یکی از وسایل ضروری است که هم می تواند به عنوان یک وسیله بسته بندی هدیه استفاده شود و هم حتی یک ابزار تبلیغاتی باشد. در این محتوا ما قصد داریم در مورد تولید جعبه کادویی توضیحاتی ارائه دهیم و در مورد انواع آن از نظر متریال و مدل صحبت کنیم.

جعبه های کادویی را می توان یکی از کاربردی ترین وسایل در دنیای تزیینات دانست. جعبه های کادویی اصولا هم در مدل های مختلف و هم در ابعاد و اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. جعبه ها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه های کادویی درب دار که از دو طرف دارای درب هستند.
  • جعبه های کادویی کیبوردی
  • جعبه های کادویی کشویی
  • جعبه های کادویی تلسکوپی
  • جعبه های کادویی درب دار که از یک طرف، درب آن به بدنه متصل است.

در تولید جعبه کادویی های ذکر شده از متریال مختلف استفاده می کنند.
در نظر داشته باشید متناسب با طراحی هایی که طراح و تولید کننده در تولید جعبه کادویی و تولید جعبه جواهر در نظر گرفته است، تنوع این جعبه ها بسیار زیاد است. اگر شما به یک فروشگاه فروش محصولات تزیینی مراجعه کنید، می توانید تنوع این محصول را ببینید. در ادامه توضیح خواهیم داد که هر جعبه کادویی و هر مدلی از آن به چه صورت است و بهتر است آن ها را در چه موقعیتی استفاده کنید. از انواع جعبه های کادویی می توان به جعبه کادویی های فانتزی، رسمی، مقوایی، هارد باکس و … اشاره کرد. هر کدام از این مدل ها روند طراحی و تولید تقریبا متمایزی دارند. برای خرید جعبه کادویی مناسب باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که به آن ها خواهیم پرداخت.

تولید جعبه کادویی های متنوع

تولید جعبه کادویی در مدل های متنوع

جعبه های کادویی انواع مختلفی دارند که می توان گفت هر کدام با ایده های خلاقانه و البته اصولی به تولید می رسند. تولید جعبه کادویی مانند بسیاری از وسایل مصرفی دیگر مطابق با نیاز سنجی مشتریان انجام می شود. در ادامه به معرفی انواع جعبه های کادویی می پردازیم:

جعبه کادو های فانتزی

این دسته از جعبه های کادویی را به عنوان یکی از بهترین و مهمترین انواع جعبه های کادویی می شناسند. در تولید جعبه کادویی های فانتزی از طرح ها و مدل های متفاوت بسیاری استفاده می کنند. این جعبه های کادویی اصولا تنوع بسیار بالایی دارند و بیشتر سلیقه ها نیز آن را می پسندند. یکی از مهمترین نکاتی که در تولید جعبه کادویی فانتزی وجود دارد، این است که در طرح، مدل، رنگ و … هیچ محدودیتی وجود ندارد. این جعبه ها می توانند در ابعاد مختلف و اشکالی مانند دایره، مستطیل، مربع، پنج ضلعی، شش ضلعی و … تولید شوند.

بهترین جعبه فانتزی

از نظر رنگ بندی نیز این جعبه های کادویی تنوع بسیاری دارند، به طوری که شما برای هدیه دادن به هر رده سنی می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در تولید جعبه کادویی های فانتزی از متریالی مانند چوب، مقوا، کاغذ، طلق های محکم با گرماژ بالا، ورق های فلزی نازک و … استفاده می کنند.

در تولید جعبه کادویی فانتزی باید استحکام و مقاومت آن را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به نوع وسیله ای که فرد قصد دارد در جعبه کادویی قرار دهد، باید این جعبه ها استحکام مناسبی داشته باشند. در طراحی جعبه کادویی های فانتزی از نظر طرح نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. طرح هایی مانند گل، طرح های انیمیشنی، بته جقه و طرح های سنتی، نوشته و طرح های گرافیکی و … می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

تولید جعبه کادویی مقوایی

جعبه های کادویی انواع دیگری داشته که هر کدام از آن ها کاربرد های خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید که تولید جعبه کادویی مقوایی یا هارد باکس ها نیز مانند جعبه های کادویی فانتزی روند خاصی دارند. در بازار فروش این محصولات، جعبه های کادویی مقوایی از مدل های دیگر جعبه کادویی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. در تولید جعبه های کادویی مقوایی اصولا از انواع کاغذ ها با گرماژ های بالا و کارتن های سلولزی استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که این جعبه ها باید مقاومت کافی برای نگهداری اشیاء را نسبت به ابعادی که دارند، داشته باشند. کاغذ و مقوا ها از این جهت که طرح ها به راحتی روی آن ها چاپ می شوند، بسیار پر کاربرد هستند. تقریبا از هر نوع چاپی می توان برای مقوا و کاغذ استفاده کرد. از طرح های متنوع و رنگ های متفاوتی برای این کار استفاده می کنند. از نظر قیمت هم جعبه کادویی های مقوایی از همه قیمت مناسب تری دارند.

تولید جعبه کادویی سخت یا هارد باکس

جعبه های کادویی که به نام هاردباکس شناخته می شوند، همانطور که از نام آن ها پیدا است مقاومت و استحکام بالاتری دارند. برای تولید جعبه کادویی سخت یا هارد باکس از متریالی مانند مقوا، چوب، نئوپان، ورق های فلزی و … استفاده می کنند. این جعبه ها اصولا از چندین لایه داخلی و ظاهری تشکیل شده اند که هرکدام از آن ها با توجه به نوع استفاده و کاربرد انتخاب می شوند. در لایه داخلی اصولا از مقوا های محکمی مانند مقوا های خاکستری استفاده می کنند. مقوای خاکستری به دلیل اینکه در قسمت های داخلی استفاده و با یک روکش پوشانده می شود، قیمت نسبتا ارزان تری دارد. در تولید این مقوا ها از کاغذ و مقوا های بازیافتی نیز استفاده می کنند. در قسمت بیرونی و ظاهری این جعبه ها اصولا از روکش هایی با طراحی های متنوع استفاده می شود. این لایه بیرونی اصولا در قسمت پشتی چسب دارد یا اینکه با روش های دیگر بر روی بدنه هارد باکس ها لمینیت می شود.

انتخاب جعبه کادویی

در تولید جعبه کادویی در انواع مختلف، مواردی مانند نوع چاپ، نوع ساخت، نوع طرح و … اهمیت ویژه ای دارند. در نظر داشته باشید که هر نوع متریالی برای جعبه کادویی انتخاب می کنید، باید کیفیت آن بالا باشد، چه چوب را به عنوان متریال خود انتخاب کنید چه مقوا و کاغذ. کیفیت مواد اولیه تاثیر بسزایی بر روی کیفیت جعبه دارد. زیبایی جعبه ارتباط مستقیمی با کیفیت مواد اولیه و البته طراحی آن دارد. طراحی زیبا و با کیفیت روکش جعبه های کادویی می تواند در انتخاب آن توسط مشتری موثر باشد. در طراحی و تولید جعبه های کادویی باید در نظر داشته باشید که قسمت های مختلف جعبه به خوبی به هم متصل شده باشند و از طرفی چسب کاری آن به صورت مرتبی انجام شده باشد.

نکات مهم در انتخاب جعبه کادویی

اگر برای خرید یک جعبه کادویی به بازار می روید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. در تولید جعبه کادویی موارد بسیاری حائز اهمیت است که شما باید در خرید این جعبه ها به آن ها دقت کنید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر شما یک مجموعه هستید و طرح های خاصی مد نظر دارید، برای تولید و سفارش انواع جعبه های کادویی می توانید به صورت عمده اقدام نمایید.
  • در خرید جعبه کادویی به دنبال تولید کننده هایی باشید که از جنس و متریال مرغوب و طرح های فوق العاده استفاده می کنند.
  • جعبه های کادویی می توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده شوند. شما به عنوان یک شرکت یا تولید کننده می توانید برند خود را بر روی این جعبه ها چاپ کنید. محصولات را می توانید در این جعبه ها به مشتری عرضه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx