کدام بیمه هزینه لمینت دندان را میدهد؟

dell ghatar.com ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۴۸

امروزه بسیاری از افراد برای زیبایی دندان های خود روش لمینت را انتخاب می کنند. یکی از مهمترین مواردی که افراد برای انتخاب این روش زیبایی دندان به آن توجه می نمایند هزینه لمینت می باشد.

بدون شک هر فردی مشتاق است که لبخند زیبایی داشته باشد. لبخند شما در صورتی زیباتر می گردد که دندان هایتان مرتب، سفید و یکدست باشد. بر همین اساس روش‌ های متفاوت زیبایی دندان را می توانید انتخاب کنید. هر یک از روش های زیبایی دندان هزینه متفاوتی دارند. به همین دلیل هزینه هر یک از آنها را از نظر بودجه ای که در اختیار دارید باید بررسی نمایید و سپس روش مناسبی را انتخاب کنید.

دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی

معرفی عوامل تاثیرگذار روی هزینه لمینت

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هزینه لمینت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. مهمترین عواملی که روی هزینه این روش زیبایی دندان تاثیر زیادی می‌ گذارد عبارت است از :

۱٫ مواد لمینت

مواد ساخت لمینت به عنوان مهمترین و اصلی ترین عامل تاثیر گذار قیمت لمینت دندان می باشد. به طور معمول لمینت دندان را با استفاده از کامپوزیت و سرامیک تولید می‌ کنند. لمینت هایی که کامپوزیتی هستند به وسیله دندانپزشک درون مطب تولید می ‌شوند. اما لمینت های سرامیکی بعد از قالب گیری به وسیله متخصص درون لابراتوارها طراحی می گردند. جنس و کیفیت لامینت دندان به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای قیمت گذاری لمینت شناخته می شود.

به طور کلی باید به خوبی بدانید که جنس جدید لمینت دندان نسبت به نمونه های کامپوزیتی قیمت بیشتری را به خود اختصاص می دهد. لمینت های کامپوزیتی به گونه ای می باشند که نسبت به لمینت سرامیکی مقاومت کمتری دارند. همچنین در اثر استفاده از قهوه، چای و سیگار این لمینت ها رنگ پذیر تر هستند. اما جنس لمینت های سرامیکی با اینکه دارای قیمت بالاتری هستند ولی درخشندگی و زیبایی خودشان را به راحتی از دست نمی دهند.

۲٫ وسعت کار

وسعت کار یکی دیگر از گزینه هایی به شمار می ‌رود که قیمت لمینت دندان را تعیین می کند. دندانپزشک بر اساس نوع دندان های شما وسعت کار مشخص شده ای را جهت اجرای لمینت اعلام می کند. هرچه که وسعت کار بیشتر باشد شما باید هزینه بالاتری را جهت جایگذاری لمینت روی دندان های خود پرداخت کنید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که پیش از قرار دادن لمینت روی دندان ها نیاز است با پزشک مشورت نمایید تا پزشک تمامی جنبه های لازم را مورد بررسی قرار دهد. معمولا قبل از انجام لمینت و کامپوزیت باید تمامی پوسیدگی های دندان برطرف شود.

لمینت دندان

۳٫ کیف مواد لمینت دندان

کیفیت مواد استفاده شده در روش لمینت دندان یکی دیگر از مواردی به شمار می ‌رود که هزینه لمینت دندان را تعیین می‌ کند. برخی از موادی که برای تهیه لمینت دندان مورد استفاده قرار می گیرند کیفیت مناسبی ندارند و به زودی ساختار خود را از دست می‌ دهند. پزشک اگر از این مواد برای تولید لمینت استفاده کند هزینه کمتری از بیمار دریافت خواهد کرد. اما برخی دیگر از مواد کیفیت عالی دارند و با قیمت بیشتری به بیمار معرفی می‌ شوند. بیمار برای اینکه مقاومت و زیبای بیشتری از لمینت ‌ها دریافت کند نمونه های با کیفیت را سفارش می‌ دهد.

۴٫ تخصص و تجربه دندانپزشک

تخصص و تجربه دندانپزشک از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت لمینت دندان به شمار می ‌رود. هر چه که تخصص و تجربه دندانپزشک برای قرار دادن لمینت دندان بیشتر باشد هزینه بالاتری را برای این روش زیبایی دندان دریافت می‌ کند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که شما برای انتخاب دندانپزشک جهت قرار دادن لمینت روی دندان های خود باید تخصص و تجربه دندانپزشک را به خوبی بررسی کنید. اگر دندانپزشک، تخصص زیادی نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی لمینت ها را آماده سازد و درون دهان قرار دهد. اگر ساکن تهران هستید به دنبال بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران باشید زیرا انتخاب یک دندانپزشک بی تجربه میتواند هزینه های بیشتری برای ترمیم و اصلاح را در آینده به دنبال داشته باشد.

۵٫ تجهیزات مورد نیاز برای لمینت دندان و مشکل دندان

تجهیزات دندانپزشکی و همچنین میزان مشکل دندان یکی از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت لمینت دندان به شمار می ‌رود. تجهیزاتی که برای جایگذاری لمینت دندان مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هستند. هر یک از این تجهیزات دارای کیفیت و کارایی خاصی می باشند. بنابراین شما باید به خوبی تجهیزاتی که در مطب پزشک وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید و سپس دندانپزشک تان را انتخاب نمایید.

۶٫ میزان بهم ریختگی دندان ها برای لمینت دندان

میزان به هم ریختگی دندان ها از دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت و هزینه لمینت به شمار می ‌رود. هر چه که به هم ریختگی دندان ها بیشتر باشد پزشک باید پروسه طولانی مدت تری را جهت طراحی لمینت دندان طی کند. به همین دلیل هزینه بیشتری از بیمار دریافت خواهد کرد. به هم ریختگی دندان ها در برخی از افراد بسیار بالا است. به همین دلیل آنها نیاز است که بهترین روش زیبایی دندان را انتخاب کنند تا لبخند خود را زیباتر نمایند.

نمونه کار لمینت دندان دکتر هومن عشقی

۷٫ تعداد دندان هایی که لمینت می شوند

اینکه شما چه تعداد از دندان های خود را تصمیم دارید لمینت نمایید یکی دیگر از موارد تاثیر گذار قیمت لمینت دندان می باشد. بسیاری از افراد بسته به نوع لبخند خودشان ترجیح می ‌دهند که تنها دندان‌های فک بالایشان را جهت قرار دادن لمینت انتخاب کنند. اما برخی دیگر از افراد از آنجایی که لبخندشان وسیع تر است باید دو طرف فک بالا و پایین را لمینت نمایند. برای اینکه بدانید کدام یک از فک های خود را لمینت کنید بهتر است با پزشک مشورت نمایید. پزشک  هریک از نکاتی که مربوط به لمینت دندان در فک بالا و فک پایین باشد را برای شما توضیح می دهد.

۸٫ مدت زمان طراحی لمینت

مدت زمانی که طول میکشد پزشک لمینت روی دندان‌ های شما بگذارد به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت لمینت شناخته می ‌شود. برخی از پزشکانی که تخصص و تجربه زیادی در زمینه طراحی و ساخت لمینت دارند می توانند سریعتر لمینت های دندان شما را آماده کنند اما برخی دیگر از پزشکان مدت بیشتری طول می ‌کشد تا لمینت های دندان را آماده سازند. به همین دلیل مدت زمان و پروسه طراحی لمینت های دندان را زمان قیمت گذاری باید به‌خوبی مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که ساخت لمینت های سرامیکی به دلیل آن که باید توسط لابراتوار ساخته شود زمان بر تر از روش کامپوزیت دندان است.

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را پرداخت میکند؟

لمینت دندان جزو خدمات زیبایی است و با هدف اصلاح طرح لبخند انجام می شود. معمولا بیمه ها هزینه این نوع از خدمات زیبایی را به عهده نخواهند گرفت. اما برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم به دفتر بیمه خود مراجعه کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران به آدرس   https://www.dreshghi.com  مطرح کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx