برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟ (لیست کامل مدارک ویزا و سفارت)

dell ghatar.com ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۰

برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟

آلمان یکی از برترین کشورهای اتحادیه اروپا است که جایگاه بیشتر کارخانه ها، شرکت ها و صنایع بزرگ می باشد. این کشور همچنین نیاز بسیاری به مشاغل حوزه خدمات و درمان دارد و سالیانه مهاجران بسیاری در این زمینه ها را پذیراست.

پس به صورت کلی موقعیت شغلی بسیاری برای متخصصان در این کشور فراهم می باشد. یکی از مسیرهای راحت برای کسب این موقعیت های شغلی این است که در این کشور تحصیل نمایید و پس از آن با حضور در این کشور می توانید با فرهنگ و زبان آلمانی آشنا شوید و کاری مناسب را پیدا کنید. یکی از اساسی ترین سوالات افرادی که قصد تحصیل دارند، برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟ می باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که طبق مقالات سایت ملک پور، دانشگاه های متعددی در آلمان وجود دارد که زبان تدریس در آن ها آلمانی یا انگلیسی می باشد همچنین هر مقطع و رشته تحصیلی سطح زبان خاصی را می طلبد برای همین امر در ابتدا بهتر است با دانشگاه های آلمان و آزمون های زبان معتبر آشنا شوید.

برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است

انواع دانشگاه های آلمان

دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی در آلمان برای ادامه تحصیل وجود دارد. دانشگاه های دولتی آلمان دارای شهریه نیستند و متقاضی تنها مبلغ ناچیزی حدودا بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ یورو جهت هزینه های اداری و ثبت نام پرداخت نماید. زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان، زبان آلمانی می باشد. دانشگاه های خصوصی آلمان دارای شهریه می باشند. هزینه تحصیل در آلمان در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه های خصوصی آلمان متفاوت می باشد اما به طور متوسط ۲۰ هزار یورو الی ۳۰ هزار یورو می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان، زبان انگلیسی می باشد. پس اکنون با شناخت دانشگاه های آلمان می توان در پاسخ به سوال برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟ گفت برای دانشگاه های دولتی ارائه مدرک زبان آلمانی و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور، مدرک زبان انگلیسی احتیاج می باشد. حال این مدارک باید در چه سطحی باشند را مقطع تحصیلی متقاضی مشخص می کند.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان آلمانی در ۶ سطح A1 و A2 وB1 وB2 وC1 وC2 تقسیم می شود.

  • سطح A1 و A2: این سطوح در حد برقراری ارتباط اولیه و مکالمات روزمره و ساده می باشد.
  • سطح B1 : افرادی که در این سطح هستند در هنگام سفر به آلمان با مشکل خاصی رو به رو نخواهند شد. این سطح نشان می دهد که افراد در گفت و گو و صحبت های خود اطلاعات لازم را دارند
  • سطح B2 : این سطح پیشرفته تر از سطح های قبلی می باشد و متقاضیان با داشتن این سطح از زبان در اغلب موارد به راحتی می توانند برای ویزای تحصیلی آلمان و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.
  • سطح ۱ وC2 : این سطح پیشرفته ترین سطح زبان آلمانی است و افرادی که در این سطح می باشند، به راحتی می توانند پیچیده ترین مسائل و سخت ترین همچنین طولانی ترین متون آلمانی را درک کنند و نشان دهنده این است که توانایی این افراد بسیار بالا و حرفه ای می باشد.

پس به طور کلی برای پاسخ به سوال برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟ می توان گفت افراد برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور و تحصیل به زبان آلمانی با داشتن سطح B1 می توانند صرفا برای اخذ پذیرش اقدام نمایند و پس از ورود به کشور آلمان می بایست زبان خود را تقویت نمایند و به سطح B2 برسند پس در صورتی که سطح B2 را دارند بدون هیچ مشکلی می توانند در دانشگاه های دولتی به تحصیل مشغول شوند. برای اطلاع از سطح زبان انگلیسی جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان بهتر است به این لینک مراجعه نمایید: شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان

آزمون های مدارک زبان برای تحصیل در آلمان

همانطور که در بالا نیز گفته شد برای تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی و برای دانشگاه های خصوصی آلمان، ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. حال این سوال پیش می آید که چه آزمون هایی وجود دارد و کدام یک از این آزمون ها برای تحصیل در آلمان معتبر است. در زیر به برخی از آزمون های معتبر که در سایت ملک پور اشاره شده بود، آورده شده است.

  • آزمون های مدارک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان:
  • آزمون DSH : یکی از معتبرترین آزمون های زبان آلمانی آزمون DSH می باشد. اغلب دانشگاه های آلمان مدرک آزمون DSH را در حد ۲ الی ۳ را از متقاضیان درخواست می کنند.
  • آزمون TestDaF : آزمون TestDaF یکی از معروف ترین آزمون هایی است که سفارت های کشور آلمان از متقاضیان بین المللی درخواست می کنند. متقاضیان تنها مجاز هستند که ۶ بار در سال در این آزمون شرکت کنند. آزمون TestDaF در ۴۵۰ کشور جهان به مدت ۳ ساعت برگزار می شود
  • آزمون Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS) : این آزمون مهارت های زبان آلمانی افراد غیر آلمانی را بررسی می کند. هزینه شرکت در این آزمون ۱۰۰ الی ۲۶۰ یورو است و متقاضیان می توانند تا ۳ هفته قبل از شروع آزمون در آن ثبت نام کنند.
  • تست telc: این آزمون که تنها در ۲۸ کشور دنیا برگزار می شود، ۱۵۰ الی ۲۰۰ یورو هزینه دارد و کمتر از ۱٫۵ ماه پاسخ آن به متقاضیان اطلاع داده می شود.

 

  • آزمون های مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل در آلمان:
  • آزمون TOEFL : یکی از معروف ترین آزمون های زبان انگلیسی، تافل می باشد. آزمون تافل که در اغلب کشورهای دنیا برگزار می شود در بیشتر کشورهای دنیا به خصوص آلمان برای تحصیل به زبان انگلیسی معتبر می باشد. تافل به دو صورت کاغذی و اینترنتی برگزار می شود.
  • IELTS Academic Test : آیلتس یکی دیگر از آزمون های معتبر و مورد قبول در سطح جهان برای زبان انگلیسی می باشد. آیتس به دو حالت آکادمیک و جنرال برگزار می گردد و نتیجه آن در کمتر از ۲ هفته مشخص می شود و مدرک آن تا ۲ سال معتبر می باشد.
  • آزمون TOEIC : برخی از دانشگاه های آلمان آزمون TOEIC را قبول دارند پس بهتر است قبل از اخذ این آزمون حتما سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

 

تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به اقامت کاری

قطعا هدف اصلی متقاضیانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به آلمان دارند، پیدا کردن کار و پس از آن اخذ اقامت دائم آلمان می باشد. طبق اطلاعاتی که در سایت موسسه ملک پور ارائه شده است، متقاضیان پس از اتمام تحصیل در آلمان مجاز هستند که به مدت ۱۸ ماه در این کشور بمانند و به دنبال کار بگردند و پس از یافتن کار مرتبط می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. برای کسب اطلاعات لازم در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری بهتر است این مطلب در رابطه با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را مطالعه کنید.
 
جمع بندی
به طور کلی در پاسخ به سوال برای تحصیل در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟ می توان گفت که برای تحصیل به زبان آلمان داشتن سطح B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن آیلتس ۶ الزامی می باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx