بهترین مرکز ساخت پروتز چشم در ایران، بار دیگر از سمت وزارت بهداشت بهترین مرکز درمانی شناخته شد؟!

dell ghatar.com ۰۶ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۳

نصب پروتز چشم در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم موضوعی است که در این متن قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. چشم های ما یکی از حساس ترین اعضای بدنمان هستند.

وقتی فردی چشمش را از دست می دهد، نه تنها کل زندگی اش، بلکه چهره و ظاهر او نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرد. چشم های مصنوعی به دست بشر تولید شدند تا حالت عادی در چشم ایجاد کرده و به بیمار کمک کنند با اعتماد به نفس، و به مانند گذشته در اجتماع حضور پیدا کرده و به فعالیت هایش ادامه دهد. ما در این متن در مورد پروتز مخصوص چشم صحبت خواهیم کرد.

بهترین کلینیک ساخت پروتز چشم

پروتز چشم چیست؟

در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم، افرادی که یک و یا هر دو چشم خود را از دست داده اند، بهترین کاندید برای نصب پروتز مخصوص هستند. احتمال تخلیه چشم به دلیل آسیب های ناشی از حوادث در هر سنی وجود دارد و افراد در هر جنسی ممکن است این اتفاق تلخ را تجربه کنند. البته برخی بیماری ها نیز ممکن است باعث بروز آسیب در چشم شوند. در این مواقع، چنانچه پزشک متخصص تشخیص دهد که تنها راه موجود تخلیه چشم است، بیمار بعد از تخلیه ناچار است از پروتز های چشم استفاده کند. پروتز چشم، یک چشم واقعی نیست و در واقع یک پوسته است؛ این پوسته می تواند ساختارهای موجود در چشم را در بر بگیرد.

برخی افراد بنا به یکی از دلایل زیر به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم مراجعه کرده و مجبورند پروتز مخصوص چشم را نصب کنند:

  • عفونت های داخل چشم
  • صدمه های وارد شده به چشم
  • گلوکوم
  • تومورهای داخل چشمی

اگر خدای ناکرده نیاز به استفاده از پروتز های چشم دارید، حتما در مورد قیمت پروتز چشم تحقیقات لازم را انجام داده و مجموعه ای را برای خرید انتخاب کنید که دقت و ظرافت کافی را در ساخت این پروتز به کار گیرد.

علت استفاده از پروتز چشم در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

مراجعه به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم و اقدام برای نصب این چشم مصنوعی به دلایل مختلف انجام می شود. برخی از این دلایل را ما در ادامه لیست کرده ایم:

  • در مواقعی که کاسه چشم آسیب دیده است، این چشم مصنوعی به بهبود آن کمک می کند.
  • در جاهایی که فرد به دلیل آسیب های وارده به چشم مجبور است بانداژ و یا چشم بند استفاده کند، پروتز چشم را انتخاب می کند تا زیبایی اش حفظ شود.
  • در مواقعی که چشم به صورت کامل تخلیه می شود، این پروتز ها هستند که از رشد بافت های موجود در چشم جلوگیری می کنند.
  • ایجاد تعادل در ظاهر از دیگر اهداف نصب پروتز چشم است. معمولا با این چشم مصنوعی، احساس راحتی بیشتری را می توان تجربه کرد.

به خاطر داشته باشید، این چشم مصنوعی نمی تواند بینایی از دست ‌رفته را احیا کند و به او کمک کند به مانند قبل، محیط اطراف خود را تماشا کند. این پروتز، تنها از جهت زیبایی و اهدافی که در بالا ذکر کردیم، دارای اهمیت بوده و عملا فایده دیگری برای بیماری که چشم خود را از دست داده است، ندارد.

ساخت پروتز چشم در تهران

روش های مراقبت از پروتز چشم

اگر برای نصب پروتز مخصوص چشم به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم رفته باشید، حتما در مورد روش های مراقبت از این پروتز نکاتی را به شما آموزش خواهند داد. برای مراقبت از پروتز چشم به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • نباید آن را زیاد از داخل چشم بیرون بیاورید.
  • یک بار در ماه، پروتز را از چشم خود خارج کرده و با آب و صابون بشویید. قبل از قرار دادن پروتز در جای خود، حتما آن را خشک کنید.
  • بهتر است هر ۵ سال یک بار، برای تعویض پروتز چشم به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم مراجعه کنید.
  • برای جلا دادن آن، به صورت سالانه به نزد پزشکتان بروید.
  • نباید چشم مصنوعی را مرتبا از داخل کاسه چشم خارج کنید.
  • اگر حس می کنید این پروتز نیاز به شستشو دارد، حتما این کار را انجام دهید.
  • خوابیدن با این پروتز هیچ منعی ندارد؛ البته به این شرط که پزشک شما مخالف این کار نباشد.

ساخت پروتز چشم

آیا عمل جراحی در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم عوارض دارد؟

نصب پروتز های چشم به مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشد. به نقل از کارشناسان کلینیک خانه سفید و کلینیک ارتوپد فنی پایار عوارض زیر ممکن است در اثر نصب پروتز های چشم، فرد را به خود درگیر کند:

  • یکی از خطرات نصب پروتز چشم، ایجاد عفونت است. اگر شرایط انجام عمل، استریل نباشد و یا چشم مصنوعی آلوده باشد، ممکن است بعد از قرارگیری پروتز در چشم، عفونت ایجاد گردد. احتمال وقوع این مساله کم است، اما محال نیست. معمولا بیماران با کمک قطره و یا داروهای آنتی بیوتیک درمان می شوند. اگر برای نصب این چشم مصنوعی به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم مراجعه کنید، به احتمال زیاد با این عارضه درگیر نخواهید شد.
  • احساس ناراحتی و یا سفتی در چشم نیز از دیگر عوارض چشم مصنوعی است. از این اتفاق نمی توان به عنوان یک عارضه یاد کرد و بیمار باید به خود مهلت دهد تا به شرایط جدید و به این چشم مصنوعی عادت کند.
  • از دیگر عوارضی که ممکن است پروتز چشم عامل به وجود آورنده آن باشد ایجاد یک التهاب به نام اپتالمیتیس سمپاتیک است. این التهاب در اغلب مواقع قابل درمان است.

جمع بندی

ما در این متن در مورد نصب پروتز چشم، عوارض آن و دلایل نصب آن نکاتی را به شما ارائه کردیم. موضوع مهمی که در مورد این نوع پروتز مطرح است، شبیه بودن آن به چشم طبیعی است. اصولا پروتز هایی که توسط بهترین مرکز ساخت پروتز چشم ارائه می شوند، ظرافت و زیبایی قابل توجهی داشته و بیمار حس و حال بهتری را بعد از نصب این پروتز دریافت می کند. قبل از هر کاری نسبت به دریافت اطلاعات لازم در خصوص قیمت پروتز چشم اقدام کرده و قیمت آن را از جاهای متفاوت جویا شوید. این متن به همت کارشناسان پایار – payarcenter.com  آماده شده است؛ این کلینیک از جمله تولید کنندگان انواع پروتز در کشورمان ایران است. برای استفاده از خدمات کلینیک پایار ، عبارت ” پروتز چشم کلینیک ارتوپد فنی پایار ”  را در گوکل سرچ کنید و وارد لینک اول شوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx