آشنایی با عایق الاستومری پشت چسبدار مسلح

dell ghatar.com ۰۷ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۳

یکی از مقاوم ترین عایق های تولید شده، عایق الاستومری می باشد که دارای کاربرد های مختلف در صنایع گوناگون مثل شیمیایی، ساختمانی و پتروشیمی می باشد.

از مهمترین دلایل محبوبیت این نوع عایق، مقاومت زیاد حرارتی برودتی آن می باشد. این محصول در انواع مختلف لوله ای، رولی و کانال فلکسیبل با عایق الاستومری در بازار ها وجود دارد. بهتر است بدانید که هر یک از آنها دارای مصارف بسیار مهم و متعدد در صنایع گوناگون هستند.

عایق الاستومری چسبدار

یکی از پرکاربرد ترین عایق های رولی، عایق الاستومری چسبدار مسلح می باشد. همانطور که از اسم این نوع عایق مشخص است، دارای چسب آماده می باشد. که همین مسئله موجب شده است که نصب آن راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری اتفاق بیوفتد. به طور کلی عایق الاستومری پشت چسبدار به دو صورت ساده و مسلح تولید می شود.

به طور کلی این دو نوع عایق، بسیار شبیه به یکدیگر هستند، از مهمترین تفاوتی که بین این دو محصول وجود دارد این است که عایق الاستومری چسبدار مسلح از پوشش چسبدار با الیاف برخوردار است که در مقایسه با مدل ساده، دارای قدرت چسبندگی بیشتری می باشد. عایق الاستومری چسبدار مسلح به دلیل دارا بودن مقاومت بسیار زیاد در مقابل رطوبت و حرارت، به یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف و ساختمان سازی تبدیل شده است.

در حقیقت عایق های رولی به دلیل داشتن طول و عرض زیاد، از کاربرد های زیادی برخوردار هستند، از جمله عایق کاری مخزن ها که اغلب به پوشش های زیادی احتیاج دارند. البته ناگفته نماند که عایق الاستومری رولی، در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند که با توجه به کاربرد هایی که در قسمت های گوناگون دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که، عایق الاستومری در هر شکل و نوعی که ساخته شده باشد؛ به خاطر موادی که در نوع ساختار آن به کار رفته است، از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و حرارت و هر وضعیتی که احتمال دارد به تاسیاست و مخازن آسیب وارد کند، برخوردار می باشد. به همین خاطر با وجود این مزایای موجب افزایش طول عمر می شود که همین امر از تعویض و تعمیر آنها در مدت زمان طولانی، جلوکیری می کند.
 
کاربرد عایق الاستومریک چسبدار مسلح
یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از رشد قارچ و خوردگی های لوله ها و کانال ها در وضعیت های گوناگون آب و هوا، عایق الاستومری رولی می باشد. بهتر است بدانید که برای قسمت هایی که متحرک می باشند، به خاطر نیاز به یک عایق با چسبندگی بالا، عایق الاستومری که در آن الیاف به کار برده شده باشد؛ بهترین انتخا است. این نوع عایق به سطوح مختلف، محکم می چسبد و از آن محافظت می کند. این نوع عایق با روکش آلومینیومی که دارد به بازار ها عرضه شده است. که با روکش موجود در آن موجب افزایش مقاومت محیط می شود.

قیمت عایق الاستومری رولی

مهمترین کاربرد این نوع عایق الاستومری در صنایع مختلف این است که موجب جلوگیری از بروز حوادث مختلف می شود. این عایق در سیستم های حرارتی و برودتی و تهویه نیز بسیار کاربرد مفیدی دارند. چنانچه بخواهیم این مدل عایق را با مدل های قدیمی آن مقایسه کنیم، باید گفت که قیمت عایق الاستومری رولی این عایق بیشتر از عایق های قدیمی می باشد. البته با توجه به ویژگی هایی که گفتیم، خرید عایق الاستومری چسبدار مسلح، بسیار به صرفه تر و منطقی تر می باشد.

علاوه بر این مورد، نصب عایق های قدیمی بسیار زمانبر تر بوده و در مقایسه با مدل چسبدار، از چسبندگی و اتصال محکم روی سطوح برخوردار نبودند. اما با استفاده از عایق الاستومری چسبدار مسلح می توان در مدت زمان کمتری، محیط مورد نظر را عایق کاری کرد.
 
آشنایی با انواع عایق های حرارتی
یکی از نوع های عایق ها، عایق حرارتی می باشد. که خود عایق حرارتی در چند نوع موجود می باشد و به چند دسته تقسیم می شوند:

عایق های طبیعی

عایق های الیاف معدنی

عایق کتانی

عایق الاستومری ( الاستومریک)
 
در این مطلب قصد داریم شما را با انوع عایق حرارتی بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.
 
عایق های الیاف معدنی
رایج ترین مدل های عایق الیاف معدنی عبارتند از: پشم شیشه و پشم سنگ می باشد.

پشم شیشه یکی از رایج ترین مدل های عایق های الیاف معدنی می باشد که از شیشه ساخته شده است. این مدل از مرسوم ترین و قدیمی ترین عایق های بازار می باشد.

از دیگر مدل های رایج این نوع عایق، پشم سنگ می باشد که از یک مدل سنگ آذرین ساخته شده است.

از دیگر مدل های عایق الیاف معدنی می توان پشم سرباره را نام برد که از نقاله سرباره کوره ذوب آهن تشکیل شده است.
 
عایق های طبیعی
یکی از انواع عایق های حرارتی، عایق طبیعی می باشد که از سلولز ساخته شده است. این مدل از عایق های سلولزی از محصولات کاغذی به خصوص از روزنامه های بازیافتی تولید می شوند. دقت داشته باشید که این نوع از عایق حرارتی به صورت فله ای موجود می باشد. سلولز از ظرفیت بسیار خوبی به منظور دمیده شده در درون منافظ دیوار ها به خصوص سقف های شیروانی برخوردار می باشد.

عایق کتانی

عایق کتانی
از دیگر مدل های عایق حرارتی، عایق کتان می باشد. عایق های کتانی از کتان و سایر فیبر های طبیعی ساخته شده است. بهتر است بدانید که این نوع عایق خیلی متدوال نیست.
 
عایق الاستومری ( الاستومریک)
یکی دیگر از انواع عایق حرارتی، عایق الاستومری می باشد. عایق های الاستومری از ماده های عایق کاری حرارتی پلاستیکی سلولی بر طبق پلیمر های وینیل کلراید انبساط شده، ساخته شده اند. نکته ای که درباره ی عایق الاستومری وجود دارد این است که دارای ساختار سلول بسته می باشد. از مهترین  مزایای عایق الاستومری می توان مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت را نام برد.

از دیگر مزایای موجود در عایق الاستومری این است که از ورود و خروج مایعات به دلیل داشتن ساختار حفره ای که شامل میلیونها دیواره ریز می باشد، جلوگیری می کند. این مزایای عایق الاستومری نه تنها موجب می شود که خطرات ناشی از کپک کم شوند، بلکه باعث می شوند عملکرد دمایی آنها بهتر شود و در دراز مدت به پایداری برسد.

از دیگر ویژگی های موجود در عایق الاستومری، جلوگیری از نفوذ بخار آب می باشد. این نوع عایق در برابر نفوذ بخار آب بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل است که عایق الاستومری یک گزینه ی بسیار مناسب برای تاسیسات می باشد. پس از اینکه ضخامت مقدار عایق مورد نیاز محاسبه شد؛ به منظور جلوگیری از به هدر رفتن انرژی، این امکان را دارید تا از عایق الاستومری استفاده کنید. با توجه به ویژگی های بسیار کاربردی عایق الاستومری شما می توانید خیلی راحت عایق مورد نیاز خود را خریداری کنید.
 
دانستنیهای عایق الاستومری (الاستومریک)
عایق الاستومری در واقع در سال ۱۹۵۰ توسعه پیدا کرد. یکی از مهمترین مواردی که باعث شد تحول صنعتی مهمی به وجود آید، معرفی عایق الاستومری بود. این تحول بزرگ در به کارگیری مواد طبیعی مثل چوب پنبه و با بکارگیری مواد صنعتی و شیمیایی به وجود آمده است. نکته ی بسیار مهمی که درباره عایق الاستومری وجود دارد این است که توانست به سرعت مورد پسند همگان قرار بگیرید و محبوبیت زیادی کسب کند. زیرا که خیلی از نیاز های واجب، مثل جلوگیری از ورود بخار آب و همچنین جلوگیری از انتقال رطوبت را دارا بود. به همین خاطر است که عایق الاستومری می تواند بهترین انتخاب باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx