شینزو آبه و ماجرای کاغذی که در دیدارش با رهبری خبرساز شد!

lokomotive ghatar.com ۱۸ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۴۲

در خرداد سال ۹۸، شینزو آبه در طی سفر خود به ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد که عکس‌های منتشرشده از این ملاقات خبرساز شد.

رهبری و شینزوآبه

شینزو آبه از دسامبر ۲۰۱۲ تا سپتامبر ۲۰۲۰سکان سیاست ژاپن را در دست داشت. او طولانی‌ترین مدت نخست‌وزیری این کشور را بر عهده داشته است.

شینزوآبه، نخست وزیر پیشین ژاپن در خرداد سال ۹۸ سفری به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ وی در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور وقت، حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

دیدار رهبری و شینزوآبه

اما پس از این دیدار، نکته‌ای که توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد، تغییر مکان نامه حاوی پیام ترامپ به رهبر انقلاب بود که با پاسخ محکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از روی میز به زیر پای شینزو آبه تغییر جا داد.

  روایت سید حسن خمینی از دیدار اخیرش با رهبری

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق نیز با بازنشر این تصاویر این اقدام نخست وزیر ژاپن را نمادی از برخورد واقعی جمهوری اسلامی با پیشنهاد مذاکره تحت فشار آمریکا دانستند که به طور صریح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رد شد.

باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» در خلال یک سخنرانی انتخاباتی،  پس از شنیده شدن صدای دو گلوله به زمین افتاد.

«تتسویا یاماگامی – Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برنانیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx