ویدئو/حرکت خواننده زن یهودی با بایدن که جنجالی شد

afra ghatar.com ۲۵ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۸۹

ویدئویی جنجالی از حواشی سفر بایدن به سرزمین های اشغالی منتشر شده است.

وبگردی: یووال دایان، خواننده معروف اسرائیلی، در سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل، هنگامی که جو بایدن قصد داشت با او دست بدهد، از دست دادن با او امتناع کرد.

دایان برای بایدن در اقامتگاه اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل در اورشلیم اجرا کرد. پس از اجرا، بایدن رفت تا با دایان دست بدهد، اما او از انجام این کار خودداری کرد. این ویدئو بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی اسرائیل داشت.

حکم هلاخا، قوانین شرعی یهودی است که بر اساس آن تماس بدن زن با مرد بیگانه (به جز همسر، فرزندان و والدین یا خویشاوندان نزدیک) ممنوع ‌است. بسیاری از یهودیان ارتدوکس هیچ کس از جنس مخالف را لمس نمی‌کنند، مگر اینکه همسر یا عضو نزدیک خانواده باشند. این استدلال از ممنوعیت تورات در مورد روابط جنسی ممنوع، طبق جنبش چاباد یهودیت حسیدی ناشی می‌شود.

  ویدیو / دست دادن بایدن با موجودی نامرئی!

یووال دایان به رسانه های اسرائیلی تایید کرد که قصد توهین بایدن را نداشته و از قبل به دفتر هرتزوگ اطلاع داده است که دست نمی‌دهد.

بعد از این اتفاق دایان در صفحه شخصی خود در این باره توضیحاتی ازائه داد:
حدود یک هفته پیش از من پرسیدند آیا با رئیس جمهور دست می‌دهید؟ و عمیقاً به آن فکر کردم.
به هر حال، در اینجا بین دو ارزشی که برای من روشن است و عمیقاً در ذهن من حک شده است، تضاد وجود دارد. من از یک مکان مذهبی آمده‌ام، از مکانی که خیلی‌ها نمی‌توانند آن را درک کنند، وقتی از سن ۱۶٫۵ سالگی در معرض افراد زیادی قرار گرفتم خودم را به شکلی خاص از طریق لباس و لمس حفظ کردم.
من تمام شب را نخوابیدم، ضربان قلبم بالای دویست بود و با خودم گفتم: فردا که برای اجرا به خانه رئیس جمهور می روی، دوباره به همه تاکید کن که به اصول خود پایبند هستی تا شرمنده کسی نباشی!
و این کاری است که من انجام دادم.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  عکس / کشف قطعه جاسوسی در هدیه سفارت چین به وزیر صهیونیستی
منبع: همشهری آنلاین

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx