بهترین روش برای تشخیص روغن زالو اصل چیست؟

dell ghatar.com ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۹۵

به جرأت می‌توان گفت که در دنیا میزان محصولات تقلبی بیشتر از محصولات اصل است. دلیل هم کاملاً واضح است، چون محصول تقلبی فرایند تولید کوتاه‌تری دارد، به افراد متخصص و کاربلد نیاز ندارد و از همه مهم‌تر پول بادآورده‌ زیادی را به جیب تولیدکننده‌اش سرازیر می‌کند! این را گفتیم که بدانید پیدا کردن محصول اصل کار دشواری است. مثلاً اگر بخواهید روغن زالو بخرید، حتماً یکی از دغدغه‌های شما، پیدا کردن روش تشخیص روغن زالو اصل است.و معیارهای مختلفی را در نظر گرفته‌اید، اما هنوز به آن‌ها مطمئن نیستید. ما در اینجا اصلی‌ترین معیارهایی را که در هنگام خرید روغن زالو باید در نظر داشته باشید، بیان می‌کنیم.

معیارهای تشخیص روغن زالو اصل از تقلبی

برای تشخیص روغن زالو اصل از تقلبی، این ویژگیها را در نظر بگیرید:

رنگ: اولین گزینه‌ای که همه افراد برای تشخیص اصالت روغن در نظر دارند، رنگ روغن است. بسیاری از فروشنده‌ها ممکن است ادعا کنند که رنگ قرمز، یا سفید یا قهوه‌ای سوخته دلیلی بر اصالت روغن لست، اما این ادعا علمی نیست و مشخص است که فروشنده تخصصی در زمینه تولید روغن‌های گیاهی ندارد. چرا؟ به این دلیل که روغن زالو به وسیله روغن پایه تهیه می‌شود و خود زالو به تنهایی قابلیت روغن‌گیری ندارد. روغن پایه ممکن است روغن کنجد باشد یا روغن زیتون. مشخص است که رنگ این دو روغن با هم متفاوت است و هرکدام که در تهیه روغن زالو به کار بروند، رنگ روغن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. علاوه بر آن زالوی خشک هم مقداری رنگ به روغن پس می‌دهد که باتوجه به روغن پایه، میزان رنگ‌دهی‌اش متفاوت خواهد بود. این را هم باید در نظر داشته باشید که فرمولاسیونی که برای تهیه روغن به کار می‌رود، میزان حرارت و نوع زالو همه در رنگ نهایی روغن مؤثر هستند و ممکن است رنگ آن از زرد کمرنگ شروع شود و به قهوه‌ای سوخته برسد. حتی اگر مثلاً ملاک اصالت روغن رنگ قهوه‌ای آن باشد، فکر می‌کنید افراد سودجو به فکر استفاده از رنگ‌های شیمیایی برای تغییر رنگ اصلی روغن زالو نیستند؟

 

روغن زالو

 

بو: بوی روغن یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری است که برای تشخیص روغن زالو اصل به کار می‌رود. ممکن است گفته شود که روغن زالو اصل بوی تند و زننده‌ای دارد یا برعکس هیچ بویی ندارد. اما واقعیت این است که این روغن با توجه به روغن پایه‌ و زالویی که در آن به کار رفته، مقداری بو دارد که شاید مطبوع نباشد، اما آن‌قدرها هم غیرقابل تحمل نیست، البته اگر خیلی حساس نباشید!

باز هم در نظر داشته باشید که این ملاک هم راه تقلب دارد و با اسانس‌های شیمیایی، به راحتی بوی روغن تغییر می‌کند.

 غلظت: واضح است که روغن زالو جامد نیست و به صورت مایع عرضه می‌شود. اگر با روغن زالو جامد روبرو شدید، مستقیم آن را دور بیاندازید! چون محصولی تقلبی است‌. غلظت روغن زالو معمولی است، نه آن قدر روان که مانند آب تکان بخورد، نه آن قدر غلیظ که به سختی خارج شود.

 لرد(تهنشینی):

بسیاری از فروشندگان برای اقناع ذهنی مخاطب، روی لرد روغن تمرکز می‌کنند و تلاش می‌کنند اصالت محصول را با آن ثابت کنند، این ادعا فقط یک شگرد روانی و تبلیغاتی است و نه دلیل بر اصالت روغن است نه میزان تأثیرگذاری بیشتر. چون لردها هنگام فیلتر، از روغن جدا می‌شوند. این لردها قابلیت نفوذ به پوست را ندارند و فقط شما باید برای لردهای دورریز، هزینه بیشتری بپردازید.

روشهای معتبر در تشخیص اصالت روغن زالو

چند راه معتبر وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با روش تشخیص روغن زالو اصل آشنا شوید.

به آزمایشگاه بروید: یکی از علمی‌ترین و دقیق‌ترین روش‌ها برای تشخیص اصالت روغن مراجعه به آزمایشگاه است تا با آنالیز کردن موادمؤثره در روغن، مشخص شود که تولیدکننده چقدر صداقت دارد.

این روش با وجود علمی و دقیق بودن، هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد و برای تشخیص اصالت روغنی که مثلاً ۵۰۰۰۰ تومان خریده‌اید، اصلاً به صرفه نیست.

اعتماد کنید: اگر از دوستان و آشنایان افرادی را می‌شناسید که از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند و از نتیجه آن راضی هستند، از آن‌ها بخواهید که فروشنده را به شما معرفی کند. همچنین می‌توانید یک برندی که تا حدودی از اطرافیان نامش را شنیده‌اید، انتخاب کنید و یک یا دو محصول از او بخرید و اگر به نتیجه دلخواه رسیدید، از مشتری‌های پروپاقرص او بشوید.

سراغ متخصص بروید: این روش مطمئن‌ترین راه برای تشخیص روغن زالو اصل  خواهد بود. از این طرف و آن طرف پرس‌وجو کنید و خودتان حسابی جستجو کنید تا ببینید در عرصه تولید روغن‌های آرایشی و بهداشتی کدام برند تخصص و تجربه دارد و مشتریان زیادی خواهان محصولش هستند. همچنین به خدمات پس از فروش و میزان حفظ حقوق مشتری‌اش توجه کنید تا اگر محصولی از آن برند خریدید، در صورت ایجاد مشکل دستتان در حنا نماند!

قانون، متخصص تولید و عرضه روغنهای آرایشی و بهداشتی

ما در برند قانون با بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در تولید روغن‌های آرایشی و بهداشتی، خدمات منحصربه‌فردی را برای تمام مشتریان خود در نظر گرفته‌ایم و همیشه حفظ حقوق مشتری را در اولویت‌ کار حود قرار داده‌ایم. تولید روغن‌های اصل و باکیفیت گیاهی، ارسال رایگان به سراسر کشور و عودت مبلغ در صورت نارضایتی، خدماتی است که به پاس حمایت از اعتماد مشتریان در نظر گرفته‌ایم و همواره تلاش می‌کنیم تا رضایت شما را کسب کنیم. برای مشاهده قیمت و خرید روغن زالو می‌توانید به وب سایت قانون سر بزنید.

با قانون، سلامتی را به خانه ببرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx