ماجرای نفس گیر یک گروگانگیری در تهران + عکس

baran ghatar.com ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۶۵

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از وقوع یک مورد گروگانگیری در محله آجودانیه خبر داد و گفت: پس از گذشت حدود سه ساعت با عملیات ویژه پلیس پایتخت گروگانگیر و فرد همراهش دستگیر و سه گروگان نیز آزاد شدند.

سردار حسین رحیمی که فرماندهی عملیات رهایی گروگان در منطقه آجودانیه را برعهده داشت، پس از پایان گروگانگیری و دستگیری فرد گروگانگیر با حضور در جمع خبرنگار به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و گفت: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز بود که ماموران کلانتری ۱۶۴ قائم در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که متوجه رفتار خارج از عرف و عجیب راننده و سرنشین یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو پس از فرمان ایست پلیس به جای توقف پا به فرار گذاشته و هم زمان اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پلیس کرد، گفت: تعقیب و گریز با این خودروی متخلف آغاز شده و همزمان ماموران نیز با رعایت قوانین به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت مجرمان کردند. این تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد تا  اینکه خودرو مجرمان وارد محله آجودانیه شده و در آنجا وارد یک کوچه بن بست شد.

رحیمی با بیان اینکه در ادامه دو مجرم که عرصه را برخود تنگ دیده بودند، وارد ساختمانی پنج طبقه که درش باز مانده بود، شدند، گفت: متهمان با ورود به این ساختمان ابتدا با یکی از شهروندان که در طبقات اولیه حضور داشتند، درگیر شدند. در ادامه فرار خود نیز به طبقه پنجم رفته و با تخریب در ساختمان وارد خانه شده و اعضای یک خانواده سه نفر شامل زن، مرد و فرزندشان را به گروگان گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه گروگانگیر مرد مسلحی بود که زنی نیز همراهش بود، اظهارکرد: ماموران پلیس بلافاصله وارد عمل شده و تیم‌های ویژه پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و نوپو در محل حاضر شده و تمهیدات خود برای رها گروگان را در دستور کار قرار دادند. بنده هم در محل حاضر شده و شخصا فرماندهی عملیات رهایی گروگان را برعهده گرفتم.

  اولین فیلم‌ها از محل گروگانگیری امروز ایلام +جزئیات / ۴ کشته و ۶ زخمی

رحیمی با بیان اینکه این عملیات دشواری‌های زیادی داشت، اظهارکرد: مهم‌ترین مساله برای ما حفظ جان افراد به گروگان گرفته شده و همچنین دیگر شهروندان بود. این موضوع با توجه به مسلح بودن فرد گروگانگیر حساسیت بالایی داشت و از این رو پلیس تمام تمهیدات خود را برای نجات جان گروگان‌ها آغاز کرد. حتی به منظور اعتمادزایی برای فرد گروگانگیر، ماموران پلیس و بنده بدون سلاح و جلیقه ضدگلوله وارد مذاکره با این فرد شدیم.

گروگان گیری

 

درخواست گروگانگیر برای فرار به همراه ۳ گروگان

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه گروگانگیر چه مطالباتی از پلیس داشت، گفت: این فرد ابتدا درخواست کرد که با زنی که همراه او بود و سه گروگان خود از خانه خارج و متواری شود که پلیس برای حفظ جان گروگان ها با آن موافقت کرد. در ادامه خواسته‌های عجیب و غریبی را مطرح کرد. تیم‌های عملیات روان پلیس نیز در محل حاضر شده و رفتار فرد گروگانگیر را بررسی کردند. خود من ساعت‌ها با گروگانگیر صحبت کردم.

وی ادامه داد: مدتی بعد فرد گروگانگیر شروع به بیان خواسته‌های ضد و نقیض کرد و علاوه بر آن اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و فضای خیابان کرد. در این راستا نیز با توجه به اینکه حفظ جان گروگان‌ها و مردم برای ما مهم بود، واحد رهایی گروگان ما یا همان واحد نوپو وارد عمل شده در عملیاتی برق آسا، زن مرد و گروگانگیر را دستگیر و خلع سلاح کردند. این عملیات در حدود سه ساعت به طول انجامید.

  گفتگو با خوش شانس ترین نجات یافته در گروگانگیری ایلام +تصویر گروگانگیر و قربانیان

رحیمی با بیان اینکه هر سه گروگان در کمال صحت و سلامت هستند، گفت: از فرد گروگانگیر یک دستگاه اسلحه کلت کشف و ضبط شد. همچنین خانمی که همراه وی بود نیز دستگیر شد که این فرد ادعا کرد این زن همسر اوست. خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان و ماموران آسیبی وارد نشده و تنها فرد گروگانگیر به دلیل درگیری با ماموران در حین اجرای عملیات رهایی گروگان دچار آسیب دیدگی سطحی شد. در چند نقطه نیز آثار تیراندازی این سوی این فرد وجود دارد.

وی درباره انگیزه این گروگانگیری نیز اظهارکرد: دو متهم دستگیر شده به مقر انتظامی منتقل شده و تحقیقات از آنان آغاز شده است. در حال حاضر باید تحقیقات کامل شود. اما یکی از احتمالات این است که این دو نفر سارق بوده و به همین دلیل نیز حاضر به تبعیت از فرمان ایست پلیس نشده‌اند.

در این ماموریت پلیس، علاوه بر سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار حمید هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ،  معاون دادستان تهران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت و … نیز حضور داشتند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: اقتصادنیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx