هزینه ایمپلنت دندان و انواع آن

dell ghatar.com ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۱

هزینه ایمپلنت در ایران متغیر است و بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. به عنوان مثال مارک ایمپلنت دندان – تعداد ایمپلنت – نوع ایمپلنت دندان و دستمزد متخصص ایمپلنت دندان در قیمت نهایی ایمپلنت تاثیرگذار است.

یکی از نکاتی که برای هزینه ایمپلنت دندان باید توجه کنید این است که چه مواردی در قیمت نهایی هر واحد ایمپلنت دندان تاثیرگذار است. به همین دلیل در ادامه همراه ما باشید تا هزینه ایمپلنت و انواع آن را شرح دهیم.

در ابتدا باید بدانیم که ایمپلنت دندان چیست؟

هزینه ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک روش مناسب و مطمئن برای کاشت دندان است. ممکن است به دلایل مختلفی دندان های اصلی خود را از دست بدهید و در گوارش و زیبایی شما تاثیر بگذارد.

در این زمان بهترین کار کاشت دندان طبیعی یا ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان دارای یک پایه از جنس تیتانیوم است که نقش ریشه دندان را ایفا میکند.

ایمپلنت دندان با توجه به کیفیت و طول عمر بالایی که دارد دقیقا مانند دندان طبیعی عمل میکند و در حال حاضر بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است.

ایمپلنت دندان یک روش درمانی بسیار مهم و پیچیده است و کیفیت درمان ایمپلنت دندان در طول عمر آن بسیار تاثیرگذار است.

پس باید برای کاشت ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت دندان را انتخاب کنید تا بتواند با تجربه و مهارت بالای که دارد، ایمپلنت دندان را به بهترین شکل انجام دهد.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انواع ایمپلنت دندان همگی کار کاشت دندان را انجام می دهند اما در نوع مراحل درمان متفاوت هستند.

انواع ایمپلنت دندان شامل ۳ نوع می شود:

  • ایمپلنت دندان معمولی
  • ایمپلنت دندان فوری
  • ایمپلنت دیجیتالی

ایمپلنت دندان های نامبرده در بالا همگی برای جایگزینی دندان از دست رفته هستند اما در قیمت – نوع درمان – زمان درمان و کیفیت بایکدیگر متفاوت هستند و هرکدام مزایای خود را دارند.

ایمپلنت دندان سنتی یا همان روش معمولی یه این صورت است که در ابتدا باید تصویربرداری از دهان و دندان شما انجام شود و عکس CBCT دهان را متخصص ایمپلنت بررسی کند.

پس از آن بعد از اینکه نوع مارک ایمپلنت دندان قیمت مشخص شده را انتخاب کردید جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود و پایه ایمپلنت یا همان ریشه دندان درون استخوان فک قرار میگیرد.

و سپس نیازمند آن هستید تا ۲ الی ۳ ماه منتظر بمانید تا پایه ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش بخورد و در این مدت پایه سیاه رنگ ایمپلنت درون لثه شما قرار دارد.

ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت یکروزه

ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت یکروزه روشی برای کاشت دندان است که همانطور از اسمش پیداست در یکروز انجام می شود. اما باید توجه داشته باشید که در هر نوع ایمپلنت دندان نیازمند این هستید که به مدت ۲ الی ۳ ماه منتظر بمانید تا پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد.

اما ایمپلنت فوری به اینصورت است که در یک جلسه درمانی و یکروز جراحی ایمپلنت انجام می شود و به همین دلیل درمانی پیچیده تر است و قیمت ایمپلنت فوری   به همین دلیل بالاتر از روش ایمپلنت معمولی است.

قیمت ایمپلنت فوری بابت هر واحد ایمپلنت دندان معمولا ۱ میلیون تومان گرانتر است.

در ایمپلنت دندان فوری بعد از جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت یک روکش دندان موقت بر روی پایه سیاه رنگ ایمپلنت قرار میگیرد تا در دوران استراحت و نقاهت زیبایی شما از بین نرود و سیاهی پایه ایمپلنت دندان دیده نشود.

ایمپلنت فوری به دلیل اینکه یک روکش موقت پس از جراحی بر روی پایه ایمپلنت قرار میگیرد گرانتر است و معمولا برای ایمپلنت دندان جلو استفاده می شود.

ایمپلنت دیجیتالی

ایمپلنت دیجیتالی

و اما ایمپلنت دندان دیجیتالی چگونه است؟ ایمپلنت دیجیتالی نوعی از کاشت دندان طبیعی است که بصورت کاملا دیجیتالی و پیشرفته انجام می شود.

روش ایمپلنت دیجیتال با عکسبرداری های مدرن با تجهیزات پیشرفته شروع می شود. بعد از اینکه عکسبرداری انجام شد و بررسی های لازم توسط متخصص ایمپلنت صورت گرفت، قالبی دیجیتالی ساخته می شود.

این قالب دیجیتالی سرجیکال گاید نام دارد که از طریق این قالب ، ایمپلنت دندان ها بصورت کاملا دقیق و بدون درصد کمی خطا درون جای خود در استخوان قرار میگیرند.

این روش ایمپلنت دندان بسیار دقیق و پیشرفته است و همین موضوع باعث می شود تا ایمپلنت دندان ها کیفیت بسیار بالا و طول عمر زیادی داشته باشند و درصد عدم موفقیت ایمپلنت بسیار پایین می آید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx