مسیرهای دسترسی بازار تجریش

dell ghatar.com ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۳

بازار تجریش از جاهای دیدنی در شهر تهران بوده که قدمتی طولانی از زمان صفوی دارد. در این بازار می‌توان نشانه‌های قدیمی بودن آن را در معماری و چینش مسیر بازار مشاهده کرد. بازار تجریش در شمالی‌ترین قسمت شهر تهران و در مجاورت میدان تجریش قرار دارد. وجود این بازار در کنار آستان مقدس امامزاده صالح موجب شده تا مورد توجه زائران نیز قرار بگیرد.

امروزه در کنار بازار تجریش پاساژها و مراکز خرید مختلفی ساخته شده که به رونق اقتصادی این بازار جان دیگری بخشیده و آن را به یکی از مراکز خرید در پایتخت تبدیل کرده است. بازار تجریش به صورت بازاری سرپوشیده با دالان‌های تنگاتنگ و حجره‌هایی تو درتو تصویری کامل از یک بازار سنتی در ایران است که امروزه بیشتر به مرکز فروش میوه‌های درجه یک، خشکبار، اقلامی مانند پوشاک و سوغات زیارتی تبدیل شده است.

بازار تجریش  کجاست؟

بازار تجریش در حدفاصل دو میدان قدس و تجریش تهران قرار دارد. شروع این بازار را می‌توان از میدان تجریش دانست که با گذر از پیچ و خم بازار، چهار سوق و بازار تیمچه به میدان قدس خواهید رسید. اگر به نقشه تهران نگاهی بیاندازید موقعیت و دسترسی راحت این بازار را به ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و بی آر تی خواهید دید.

اهمیت محله تجریش به دلیل موقعیت آن این بازار را نیز تحت شعاع خود قرار داده است. می‌توان گفت میدان تجریش نه تنها میدان اصلی در منطقه بلکه به نوعی یکی از مهم‌ترین میدان‌های تهران است. میدانی که نقطه‌ی پایانی خیابان ولیعصر بوده و عملا بالاتر از آن خیابان اصلی دیگری وجود ندارد. محله‌ی تجریش از شمال به دربند و محله‌های جعفرآباد و سعدآباد، از جنوب به تقاطع بزرگراه صدر و مدرس، از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به محله‌ی زعفرانیه منتهی می‌شود.

برای دسترسی به بازار تجریش از چهار طریق می‌توان اقدام کرد؛ استفاده از ایستگاه مترو تجریش، بی آر تی میدان تجریش، پایانه تاکسی رانی تجریش و اتوبوس‌های شهری. با دنبال کردن این مطلب از سفرانه می‌توانید از راه‌های دسترسی به میدان تجریش آگاه شوید. سفرانه بهترین سایت آنلاین رزرو هتل در ایران است که کمترین قیمت را در مقایسه با تمامی سایت ‌های رزرو هتل در ایران دارد. برای رزرو هتل در ایران می‌توانید به سایت سفرانه مراجعه کرده و بهترین خدمات را با تخفیف حداکثری دریافت کنید.

بازار تجریش  کجاست

دسترسی به بازار تجریش تهران با مترو

مترو بهترین وسیله برای رسیدن به بازار تجریش است. با نگاه به نقشه مترو تهران خواهید دید که آخرین ایستگاه در خط یک متعلق به ایستگاه تجریش بوده و با پیاده شدن در این ایستگاه تنها در چند قدمی بازار تجریش قرار خواهید داشت. مترو کمترین هزینه و سریع‌ترین روش برای دسترسب به این بازار قدیمی بوده و شما را از مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا دور می‌کند.

برای دسترسی به خط یک و رفتن به سمت ایستگاه تجریش می‌توان در خطوط ۲ و در ایستگاه امام خمینی، در ایستگاه دروازه دولت و در خط ۴ و همینطور در ایستگاه شهید بهشتی و در خط ۳، مسیر ریلی را تعویض کرده و در خط یک منتهی به ایستگاه تجریش قرار گرفت.

بازار تجریش تهران با مترو

دسترسی به بازار تجریش تهران با تاکسی

پایانه تاکسی رانی تجریش یکی از بزرگترین پایانه‌های تاکسی در شهر تهران است که به مقصدهای مختلفی دارای خط سواری است. این ایستگاه حتی به شهر کرج و ایستگاه‌هایی مانند گلشهر و فردیس نیز مقصد دارد. استفاده از تاکسی‌های خطی تجریش نیز راه حلی مناسب براری دسترسی به یازار تجریش است. به خصوص زمانی که دستتان از خریدهای متنوع پر است،د تاکسی می‌تواند بهترین گزینه برای رسیدن به خانه باشد.

بازار تجریش تهران با تاکسی

دسترسی به بازار تجریش تهران با اتوبوس

اتوبوس ارزان‌ترین گزینه برای رسیدن به بازار تجریش است اما خود میدان تجریش دارای ایستگاه اتوبوس شهری نبوده و برای رسیدن به بازار بایستی از میدان قدس وارد بازار شد. در میدان قدس چندین خط اتوبوس وجود داشته که با کم‌ترین هزینه می‌توانید خود را از نقاطی در شهر مانند میدان رسالت و مترو شهید حقانی به بازار تجریش برسانید.

دسترسی به بازار تجریش تهران با بی آر تی

دیگر مسیر دسترسی به بازار تجریش از جنوبی‌ترین میدان شهر، میدان راه آهن به میدان تجریش در بالای شهر امتداد دارد، استفاده از مسیر اتوبوس‌های بی آر تی است. این اتوبوس‌های این مسیر طولانی را در خیابان ولیعصر طی کرده و در حدود یک ساعت از ایستگاه مبدا به مقصد خواهند رسید. بی آر تی نیز هزینه کمی در پی داشته و اگر در ایستگاه اول سوار اتوبوس شوید حتما صندلی خالی به شما خواهد رسید.

تجریش تهران با بی آر تی

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx