عکس/جانمایی کتیبه تاریخی همدان در توالت عمومی!

didi ghatar.com ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۳۴

این روزها جانمایی کتیبه تاریخی یکی از پل‌های همدان در کنار چشمه سرویس بهداشتی خبر ساز شده است. میراث فرهنگی از این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و دوستداران میراث آنرا کج سلیقگی می‌دانند.

وبگردی: مدتی است وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در فضای مجازی خبرساز شده، از قضا یکی از آنها که کتبیه‌ای تاریخی را در خود جای داده است. نگهداری این کتیبه تاریخی در شیشه و آنهم کنار چشمه سرویس بهداشتی حواشی زیادی به دنبال داشته است.

کتیبه تاریخی همدان

گفته می‌شود، شهرداری همدان در پی ساخت دستشویی در دهانه پل معروف به پهلوان‌ها در خیابان تختی به کتیبه‌ای دست یافته که تاریخ و هویت این بخش از شهر همدان را روایت می‌کند.

مسئولان شهری بدون جابه‌جا کردن کتیبه سعی کردند با طراحی ویترینی برای آن، کتیبه را همانجا نگهدارند اما در کمال کج سلیقگی، یکی از چشمه‌های سرویس بهداشتی در کنار این کتیبه ساخته شده است.

کتیبه باستانی همدان

آیا محل نگهداری این کتیبه که تاریخ یکی از پل‌های قدیمی همدان را بازگو می‌کند، در همین مکان است؟ آیا ساخت دستشویی و سرویس بهداشتی در این محوطه بلامانع است؟ عرصه و حریم این اثر کجاست؟ آیا مراتب حفظ و مرمت و ثبت ملی این اثر تاریخی توسط میراث فرهنگی همدان آغاز شده است؟
علی مالمیر (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان)، ابتدا از اقدام شهرداری همدان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع توسط کارشناسان این اداره کل در دست بررسی است. البته شهرداری برای انجام این کار هیچ مجوزی از میراث نداشته است و ما از این اقدام بی‌اطلاع هستیم. مدتی است که این موضوع را متوجه شده‌ایم و درحال بررسی آن هستیم.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: ایلنا

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx