خرید ماسک شیمیایی در تهران

dell ghatar.com ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۸۲

ماسک شیمیایی در تهران مانند سایر شهرهای کشور تولید و عرضه می شود ماسک های شیمیایی انواع مختلفی دارد و کاربردهای زیادی نیز برای آن وجود دارد.

از این ماسک در جنگ بین کشورهای مختلف مانند جنگ جهانی دوم استفاده می شود و مانع رسیدن گازهای خطرناک و سمی به ریه و شش ها می شود. در این مقاله ماسک شیمیای و مطالب زیر را توضیح می دهیم.

  • ماسک ضد گاز یا شیمیایی چیست؟
  • مدل های مختلف ماسک شیمیایی
  • ماسک های کارتریج دار
  • ماسک های گازی
  • ماسک های نمدی یا ماسک های کاغذی با زغال فعال
  • کاربرد ماسک شیمیایی
  • چه مدت زمان میتوان از ماسک شیمیایی استفاده کرد؟
  • راهنمایی استفاده از ماسک شیمیایی
  • انواع ماسک شیمیایی از نظر قسمت هایی که پوشش می دهد

ماسک ضد گاز یا شیمیایی

ماسک ضد گاز یا شیمیایی چیست؟

ماسک شیمیایی از شخصی که در معرض گازهای سمی و خطرناک قرار دارد محافظت می کند. طرز کار ان  این گونه است که با ورود هوا یا ورود ذره های سمی یا مواد شیمیایی به درون ماسک به رشته های موجود در فیلتر برخورد می کند و مانع از ورود ذرات به دهان و بینی می شود.

مدل های مختلف ماسک شیمیایی

ماسک شیمیایی مدل های مختلفی دارد که ماسک کارتریج دار شیمیایی و ماسک گازی و ماسک کاغذی یا نمدی با کاور زغال اکتیو نمونه‌هایی از ماسک شیمیایی هستند.

ماسک های کارتریج دار

این نوع ماسک به دو صورت تمام صورت و نیم صورت وجود دارد.

ماسک های گازی

این نوع ماسک که نوعی ماسک شیمیایی است به ماسک کارتریج دار شبیه است و تفاوت این دو در اندازه انهاست در اصل ماسک بازی از ماسک کارتریج دار بزرگتر است و علاوه بر آن دارای دریچه استنشاقی هستند.

ماسک های نمدی یا ماسک های کاغذی با زغال فعال

همانطور که از اسم آن پیداست جنس آن از پارچه یا نمد است و داخل آن از ذغال پوشیده شده است و همین دلیل آلودگی ها را به خوبی جذب می کند علاوه بر آن از این ماسک می توان در محیط هایی که گرد و غبار وجود دارد و یا گاز های سمی در آنجا هست استفاده کرد.

کاربرد ماسک شیمیایی

ماسک شیمیایی کاربردهای مختلفی دارد که استفاده از ان در کارهای معدن و زیرزمینی و کار در مکانهای که تراکم گاز و بخارات زیاد میباشد و یا برای کارهای مانند سمپاشی و انبار و مزرعه خدا بسیاری از پروژه های عمرانی و صنایع ذوب آهن نمونه هایی از کاربرد ان است.

کاربرد ماسک شیمیایی

چه مدت زمان میتوان از ماسک شیمیایی استفاده کرد؟
ما نمی توانیم از ماسک های شیمیایی برای مدت های طولانی استفاده کنیم بلکه فقط میتوانیم سه تا چهار ساعت از این ماسک استفاده کنیم زیرا فیلتر آن بعد از ۳ تا ۴ ساعت دیگر جوابگو نیست و باید تعویض شود پس ما علاوه بر اینکه باید نحوه پوشیدن و درآوردن ماسک شیمیایی  را یاد بگیریم باید تعویض فیلتر آن را نیز بلد باشم.
 
راهنمایی استفاده از ماسک شیمیایی
لازم به ذکر است که فیلتر هایی که مخصوص ماسک شیمیایی هستند از یک یا فیلتر تشکیل شدند که با ذرات سمی هوا را در خود به وسیله نگهدارنده نگه دارند و مانع از ورود آن به بینی و دهان میشود.

راهنمایی استفاده از ماسک شیمیایی

انواع ماسک شیمیایی از نظر قسمت هایی که پوشش می دهد
ماسک های شیمیایی از نظر قسمت هایی از صورت که پوشش میدهد به دو دسته تمام صورت و نیم صورت تقسیم میشود ماسک شیمیایی تمام صورت تمام قسمت های صورت را که شامل چشم‌ها پوست دهان و بینی میشود را پوشش میدهد لازم به ذکر است که در هنگام خرید باید حواسمان باشد ماسکی را انتخاب کنیم که اگر لوازم جانبی آن دچار مشکل شد نمونه آن در بازار وجود داشته باشد که بتوانیم آن را خریداری کرده و قسمت مشکل دار را تعویض کنیم و اما ماسک های نیم صورت در مکان هایی استفاده می شود که آلودگی به صورت این باشد که به چشمها و پوست صورت آسیب برساند و فقط به دستگاه تنفسی آسیب بزند در غیر این صورت از ماسک تمام صورت استفاده میشود این ماسک جهان و بینی را پوشش داده و از ورود ذرات سمی و آلوده به دهان و بینی جلوگیری می کند نکته‌ای که باید در مورد ماسک های شیمیایی نیم صورت با آن توجه کنیم این است که تاریخ انقضای فیلتر و ماسک پنج سال است و بعد از آن غیر قابل استفاده است.

در آخر به این نتیجه میرسیم که استفاده از ماسکهای شیمیایی  برای حفظ سلامتیمان در مکانهای خطرناک خاص مانند جنگ و کارخانه ها وچاپخانه ها  بسیار ضروری است و باید به آن توجه شود در غیر این صورت مشکلاتی به وجود می آید که دیگر قابل جبران نبوده و باعث ناراحتی ما و اطرافیانمان خواهد شد.

شما میتوانید بهترین ماسک شیمیایی موجود را در سایت تجهیزات ایمنی ایران تهیه کنید.این سایت با تعهد کاری و سابقه کاری بسیار خوب در زمینه  تولید و عرضه بهترین ماسک  شیمیایی در کشور همیشه مفتخر بوده بهترین محصولات را به دست مشتریان خویش برساند و خود را متعهد دانسته تا لحظه آخر در کنار مشتریان خود بماند و در خدمت آنان باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx