چه ارتباطی بین ترون و اتریوم وجود دارد؟

dell ghatar.com ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۵

همان طور که در مقاله "ارتباط بین Tronix و Ethereum چیست" گفته شده است، TRON یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است که بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) ساخته شده است.

ارتباط بین ترون و اتریوم

مانند اتریوم، شبکه TRON نیز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و آن را دوستدار dApp می‌کند. اتریوم به دلیل سرعت پردازش پایین و کارمزد بالای تراکنش شناخته شده است. با توجه به این کاستی‌ها، چندین بلاک چین سریع‌تر و کارآمدتر وارد میدان شده‌اند و تلاش می‌کنند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند. برخی از آنها سرعت تراکنش فوق العاده سریع، هزینه‌های پردازش بسیار کم و راه حل های مقیاس پذیری خلاقانه را ارائه می‌دهند. با این حال، مانند اتریوم، بیشتر این بلاک‌چین‌ها در زمستان فعلی ارزهای دیجیتال آسیب زیادی دیده‌اند. تنها استثنا ارز Tronix است. اما TRON چیست، چگونه کار می‌کند و چه چیزی آن را در این زمان‌های دردسرساز آن را شناور نگه می‌دارد؟ بیایید دریابیم.

TRON چیست؟

TRON یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است که بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) ساخته شده و از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. ترون در مارس ۲۰۱۴ توسط جاستین سان با هدف تمرکز زدایی وب تأسیس شد. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس بوک و گوگل داده‌های اینترنت را کنترل می‌کنند. آنها همچنین قادر به تجزیه و تحلیل و کسب درآمد از این داده‌ها هستند و بحث بزرگی را در مورد حفظ حریم خصوصی و مالکیت محتوا ایجاد می‌کنند. این مشکلی است که ارز TRX در تلاش برای حل آن است. ارز ترون مانند یک نسخه غیر متمرکز اینترنت است که به کاربران کمک می‌کند محتوای خود را اعم از متن، تصویر، صدا یا ویدیو کنترل و از طریق آن کسب درآمد کنند. هدف اصلی از بین بردن واسطه‌ها در فرآیند تولید و انتشار محتوا است. این موضوع به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا مستقیماً از مصرف کنندگان وجوه دریافت کنند. در Tronix، کاربران می‌توانند محتوا ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند یا حتی تجارت کنند.

بلاک چین ترون چگونه کار می کند؟

کاربران در TRON باید منابع خاصی را برای انجام معاملات یا استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه به دست آورند. این منابع چهار نوع هستند، یعنی پهنای باند، RAM ،CPU و ذخیره سازی. برای به دست آوردن هر یک از این منابع، کاربران باید مقدار معینی از ارز TRX را در شبکه قفل کنند. TRX ارز دیجیتال بومی شبکه Tronix است. سپس، هر بار که یک کاربر تراکنش انجام می‌دهد، پهنای باند مصرف می‌شود. از سوی دیگر، اگر کاربر یک معامله با قرارداد هوشمند انجام دهد، انرژی مصرف می‌شود. انرژی واحد مصرف منابع CPU است. هم پهنای باند و هم انرژی در یک دوره ۲۴ ساعته تکمیل می‌شود. TRON با تغییر مکانیسم سنتی اثبات سهام (PoS) به الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) ایمن می‌شود. این الگوریتم در واقع یک سیستم دموکراتیک است که در آن گره‌های شبکه افرادی را از میان خود برای تأیید بلاک‌ها انتخاب می‌کنند.

ارتباط بین Tronix و Ethereum چیست؟

بررسی بلاک چین اتریوم و ترون می‌تواند موضوع جذابی برای سرمایه گذاران و علاقمندان ارز دیجیتال باشد. شاید به این دلیل باشد که شبکه TRX از ویژگی‌هایی مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند بهره‌مند برده و در ابتدا روی شبکه اتریوم آغاز به‌کار کرده است.

نشانه‌هایی وجود دارد که Tronix و Ethereum در حال تبدیل شدن به رقیبی برای تجارت معامله‌گران ارزهای دیجیتال هستند. بعنوان مثال می‌توان گفت که عرضه استیبل کوین USD Coin، که یک ارز دیجیتال وابسته به دلار آمریکاست و در شبکه ترون در گردش است، در کمتر از یک ماه پس از راه اندازی و پشتیبانی، از ۱۰۸ میلیون دلار گذشت.

ارتباط بین Tronix و Ethereum

TRON چگونه توانسته است در طول زمستان کریپتو سرپا بماند؟

به لطف قابلیت‌های قوی خود، شبکه TRON در چند سال گذشته توانسته است کشش باورنکردنی به دست آورد. تا پایان می ۲۰۲۲، بلاک چین آن بیش از ۹۴ میلیون حساب کاربری با بیش از ۳٫۲ میلیارد تراکنش کل داشت. بر اساس داده‌های DefiLlama، ارز Tronix اکنون از نظر ارزش کل قفل شده در بین تمام زنجیره‌های عمومی رتبه سوم را دارد. این شرکت در حال حاضر دارای TVL 5.77 میلیارد دلاری است که پس از BNB Chain و Ethereum قرار دارد.

ترون، این قوی درونِ حرفه‌ای

همانطور که مطرح کردیم در کنار شهرتی که ارز Tronix به دست آورد؛ استیبل کوین آن، USDD، نیز به محبوبیت رسیده است و از نظر ارزش بازار در بین تمام استیبل کوین‌های USD در رتبه نهم قرار دارد. این تنها دو ماه پس از راه‌اندازی آن در می ۲۰۲۲ است. ارز Tronix همچنین میزبان بزرگترین عرضه در گردش تتر استیبل‌کوین USD است که از آوریل ۲۰۲۱ از USDT در اتریوم پیشی گرفته است. اخیراً، TRON از حمایت شرکت‌های بزرگی برخوردار بوده است. برای مثال، در اواخر ماه می، Fireblocks اعلام کرد که از بلاک چین TRON، از جمله توکن اصلی TRX و سکه‌های TRC-20 پشتیبانی می‌کند. این مدت کوتاهی پس از آن بود که Crypto Finance، یکی از شرکت‌های تابعه Deutsche Börse، پشتیبانی خود را از ذخیره‌سازی TRX اعلام کرد و TRX را برای کل شبکه Deutsche Börse در دسترس قرار داد.

نحوه خرید ترون

آسان‌ترین نحوه خرید ترون، استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. شما به عنوان یک کاربر ایرانی می‌توانید به ۲ روش زیر در صرافی‌های ارز دیجیتال، TRX خریداری کنید:

  • خرید ریالی رمزارز با کارت بانکی (صرافی ایرانی)
  • معامله جفت ارز؛ مثلاً تبدیل USDT به TRONIX (صرافی ایرانی یا خارجی)

با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی تحریم هستیم، امن‌ترین راه خرید این توکن در ایران، ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. پلتفرم‌های ایرانی از امنیت بالایی برخوردارند و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند. همچنین کاربران مانند سایر رمز ارزها به‌راحتی می‌توانند برای خرید ترون و یا مشاهده قیمت ترون در این پلتفرم‌ها اقدام کنند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx