آشنایی با دانشگاه ارجیس ترکیه

dell ghatar.com ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۵

یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه دانشگاه ارجیس می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۸۷ در شهر کایسری ترکیه تاسیس شد. تمرکز این دانشگاه روی تحقیق و پژوهش است.

هسته اصلی دانشگاه ارجیس دانشکده پزشکی گوهر نسیبه که وابسته به دانشگاه حاجت تپه می باشد و در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده است، تشکیل می دهد.  در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی دانشگاه ارجیس بپردازیم با ما همراه باشید.

دانشگاه ارجیس ترکیه

معرفی دانشگاه ارجیس

این دانشگاه دارای بیش از ۶۵ هزار دانشجو می باشد که در بین این دانشجویان ۳۱۲۷ نفر آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه به صورت سالانه صد ها دانشجو داخلی و بین المللی پذیرش می کند و همچنین در این دانشگاه تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

این دانشگاه دارای ۱۹ دانشکده، ۳۹ مرکز پژوهشی، هفت موسسه آموزشی، دو مدرسه فنی حرفه ای و یک بیمارستان بزرگ تحقیقاتی است. در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می شود. برای هر رشته زبان فرق می کند؛ زبان تدری بعضی ازرشته ها ترکی و بعضی از آنها انگلیسی است. دانشجویان باید بر اساس رشته خود به یکی از این دو زبان مسلط باشند و مدرک زبان معتبر داشته باشند تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

https://touran.academy/erciyes-university

دانشکده های دانشگاه ارجیس

همانطور که گفته شد دانشگاه ارجیس دارای ۱۹ دانشکده می باشد که عبارتند از:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  5. دانشکده مهندسی
  6. دانشکده الهیات
  7. دانشکده معماری
  8. دانشکده هنرهای زیبا
  9. دانشکده دامپزشکی
  10. دانشکده آموزش
  11. دانشکده ارتباطات
  12. دانشکده علوم
  13. دانشکده هنر
  14. دانشکده علوم بهداشت
  15. دانشکده هوانوردی و فضانوردی
  16. دانشکده گردشگری
  17. دانشکده حقوق
  18. دانشکده کشاورزی سیرانی
  19. دانشکده علوم ورزشی

امکانات این دانشگاه

این دانشگاه جز دانشگاه های بسیار خوب ترکیه به حساب می آید. دانشگاه ارجیس مانند تمام دانشگاه های ترکیه تلاش می کند تا بهترین امکانات را برای دانشجویان فراهم کند. بعضی از امکانات این دانشگاه عبارتند از:

  • کتابخانه بزرگ
  • سالن های ورزشی بزرگ و سرپوشیده
  • دارای خوابگاه های بسیار مجهز و مناسب پسرانه و دخترانه
  • دارای فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی می باشد.
  • این دانشگاه انواع فستیوال ها و جشنواره ها را به صورت سالانه برگزار می کند.
  • دارای موسسات مختلف فرهنگی
  • آزمایشگاه های تخصصی و مجهز
  • دارای سالن های غذاخوری ، رستوران ها و کافه ها متنوع
  • دارای آتلیه های بزرگ

دانشکده های دانشگاه ارجیس

چگونگی پذیرش در دانشگاه ارجیس

دانشجویان بین المللی اگر قصد تحصیل در این دانشگاه دارند باید باید مدارکی دانشگاه خواسته با توجه به مقطع تحصیلی خود به دانشگاه ارائه دهند. این افراد باید در آزمون ورودی این دانشگاه که آزمون YOS و SAT است شرکت کنند و نمره لازم را نیز کسب کنند.

دانشجویانی که می خواهند در مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل کنند باید در آزمون YOS دانشگاه شرکت کنند. این افراد باید حداقل نمره ۵۰ از ۱۰۰ نمره را در این آزمون کسب کنند تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.  دانشجویانی که می خواهند در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنند باید در آزمون SAT شرکت کنند و در این آزمون حداقل نمره ۱۰۰۰ از ۱۶۰۰ را به دست بیاورند.

همانطور که گفته شد این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می کند و دانشجویان باید به یکی از این دو زبان بر اساس رشته مورد نظرشان مسلط باشند و مدرک معتبر ارائه دهند. اگر دانشجویی به این زبان ها مسلط نیست باید در دوره آموزشی یکساله آموزش زبان ترکی یا انگلیسی که توسط خود دانشگاه ارجیس برگزار می شود شرکت کنند و در پایان این آموزش نمره مورد نیاز قبولی کسب کنند تا بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

پذیرش در دانشگاه ارجیس

مزایای تحصیل در این دانشگاه

اولین مزیت این دانشگاه این است که دارای بیمارستان مدرن و پیشرفته می باشد که این بیمارستان دارای بخش های مختلفی است. به همین خاطر این بیمارستان باعث می شود که دانشجویان تحصیلی پربازده داشته باشند. همانطور که گفته شد این دانشگاه در طول سال انواع فستیوال و جشنواره ها برگزار می کند که این باعث میشود که دانشجویان این دانشگاه رشد فردی و اجتماعی خوبی داشته باشند و همچنین با انواع فضاهای شغلی آشنا شوند. یکی دیگر از مزیت های این دانشگاه این است که علاوه بر این که از طریق آزمون دانشجو پذیرش می کند؛ از طریق معدل نیز دانشجو پذیرش می کند. در نتیجه شما اگر حداقل نمره پیش دانشگاهی تان ۱۷ باشد می توانید برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب خواندید دانشگاه ارجیس یکی از دانشگاه های بسیار خوب در کشور ترکیه می باشد که سالانه دانشجویان بسیار زیادی پذیرش می کند. اگر شما می خواهید در ترکیه ادامه تحصیل دهید دانشگاه ارجیس یکی از دانشگاه های مناسب می باشد که هم از طریق آزمون و هم از طریق معدل می توانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx