۳ غذا و نوشیدنی مفید برای سرما خوردگی که اثری شگفت انگیز دارند!!!

dell ghatar.com ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۶

معمولاً در هنگام سرماخوردگی هر فرد به نوعی دکتر می شود و نسخه برای درمان بیماری خود می ‌پیچد. از نوشیدن انواع دمنوش ها و شربت های گیاهی گرفته تا خوردن غذا های مختلف مانند سوپ و شلغم همگی نسخه های مفید و در عین حال ممکن است بدون فایده برای رفع بیماری باشد. دلیل آن هم این است که ممکن است برخی دمنوش ها به دلیل طبع گرمی که دارد با سرماخوردگی رابطه عکس داشته باشند و حتی آن را بدتر کند. به همین سبب ما در این محتوا قصد داریم ۳ ماده غذایی که برای سرماخوردگی مفید است را معرفی کنیم.

سوپ مرغ

سوب مرغ

اولین و ساده ترین غذا برای سرماخوردگی سوپ مرغ است. در میان غذاهای گوشتی سوپ مرغ می تواند مفید ترین غذا برای درمان انواع بیماری ها باشد و دلیل آن نیز استفاده از سبزیجات متنوع و رشته فرنگی در آن می باشد. معمولاً در ترکیب سوپ مرغ از سیب زمینی، هویج، پیاز، سیر، لیموترش، جعفری و جوی پرک استفاده می شود. تمامی این مواد در کمتر از یک ساعت و نیم می تواند تبدیل به سوپ مرغ خوشمزه و مفید برای سرماخوردگی شود.

توجه داشته باشید این سوپ مرغ به وسیله ادویه جات متعدد مانند فلفل نیز قابل تهیه است و اگر برای سرماخوردگی آن را استفاده می کنید بهتر است این ادویه جات را در آن به کار نبرید، زیر طبع گرم آن ممکن است باعث عود بیماری شما گردد. تحقیقات نشان می دهد سوپ مرغ باعث حرکت سلول های مبارز خون می شود و همین امر سبب می گردد گلبول ها در مقابل عفونت بایستند. همچنین علائم تنفسی بیمارانی که دچار سرماخوردگی هستند کاهش پیدا می کند.

ترکیب سبزیجات و مرغ در سوپ، التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می بخشد. تهیه سوپ مرغ سخت نیست ولی اگر تنها در منزل زندگی می کنید و زمان آماده سازی آن را ندارید، پیشنهاد می کنیم از سرویس ‌هایی مانند اسنپ اکسپرس استفاده کنید تا سوپ مرغ های نیمه آماده را در کمتر از ۳۰ دقیقه بتوانید درب منزل تحویل بگیرید.

چای سبز

چای سبز

چای سبز دیگر ماده ای است که برای سرماخوردگی خواص بسیار زیادی دارد. این نوشیدنی  بدن را در مقابل عفونت‌ ها ایمن می ‌کند و به سبب وجود آنتی اکسیدان های فراوان در آن، خاصیت ضد ویروسی دارد. چای سبز از بروز سرماخوردگی می تواند جلوگیری کند و مصرف آن در روز می‌تواند شما را از این بیماری مصون نگه دارد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به بیماری سرماخوردگی دچار شده‌ اید ترکیب چای سبز و عسل را هر روز صبح نوش جان کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را بر بیماری خود ببینید.

دم نوش اویشن

سوب مرغ

دمنوش آویشن دیگر ماده ای است که برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. نکته جالب توجه در مورد این گیاه دارویی استفاده از آن در شربت های سرفه می باشد و معمولاً در نسخه اکثر دکتر ها به جای شربت هایی مانند دیفن هیدرامین، شربت پیچک یا آویشن و عسل جایگزین شده است. دمنوش آویشن خاصیت ضد التهابی دارد و روی باکتری های دستگاه تنفسی تاثیر مستقیم می گذارد.

اگر دستگاه تنفسی شما دچار عفونت های مکرر می شود، از بخار آویشن برای درمان آن می توانید استفاده کنید. در هنگام سرماخوردگی می توانید یک قاشق گل ختمی و آویشن را در آب جوش بریزید سپس این جوشانده را به همراه عسل نوش جان کنید تا تاثیر آن در روند بهبود بیماری خود را مشاهده نمایید. باید توجه داشته باشید آویشن برای زنان باردار ممکن است باعث سقط جنین شود و کودکان زیر پنج سال نیز بهتر است کمتر از این ماده استفاده کنند.

منبع: https://mag.snapp.express/ /

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx