بهترین بخاری فضای باز

dell ghatar.com ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۲

بخاری چتری یا قارچی فضای باز

به دنبال راه حل برای گرم کردن فضای بیرونی ویلا، باغ یا رستوران خود هستید؟ نمی دانید کدام هیتر یا بخاری فضای باز برای شما کارآمد است؟

در اینجا می خواهیم شما را با بخاری قارچی فضای باز آشنا کنیم. ابزار کاربردی برای فصل زمستان.خرید بخاری قارچی یکی از بهترین کارها برای گرم کردن فضای باز رستوران و ویلاها است.

بخاری های فضای باز عناوین زیادی دارند. به آن بخاری قارچی می گویند، برخی دیگر آن را بخاری چتری و برخی آن را بخاری ویلا نیز می شناسند. در هر صورت این عناوین مربوط به یک وسیله گرمایشی است که به کمک آن می توانید در فصل زمستان فضای بیرونی خانه یا محل کار خود را گرم نگه دارید.بخاری هرمی فضای باز نیز یکی از انواع بخاری های ویلایی محسوب میشود.
 

بخاری قارچی و انواع آن

همانطور که مشخص است بخاری هایی که عموما در فضاهای بیرونی از جمله; باغ ها، رستوران ها، حیاط ها، کافه ها و … طراحی شده و فضای مورد نظر را به خوبی گرم می کنند، به بخاری های بیرونی یا بخاری های قارچی معروف هستند. از آنجایی که بیشتر مدل های این دستگاه گرمایشی شبیه قارچ هستند به آن بخاری قارچی نیز می گویند. این بخاری ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که عملکرد مطلوبی داشته باشند و در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرند. برخی از مدل های این بخاری قابل حمل و برخی دیگر غیر قابل حمل بوده و باید در محل مورد نظر نصب شوند. به طور کلی انواع بخاری های قارچی را از نظر شکل و ظاهر می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • بخاری قارچی ایستاده
  • بخاری قارچی رومیزی
  • بخاری قارچی آویزان

در بین این مدل ها بخاری های قارچی ایستاده و رومیزی بیشترین کاربرد را دارند و برای محیط های بیرونی مانند باغ، ویلا، بالکن، روف گاردن و … استفاده می شوند اما برای بخاری های فضای باز تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد و آن تقسیم بندی بر اساس نوع است. سوخت مصرفی این بخاری ها

  • بخاری گازی در فضای باز
  • بخاری برقی در فضای باز

بخاری های گازی از دو منبع گاز یعنی گاز پروپان و گاز شهری برای تولید گرما استفاده می کنند و بخاری های برقی قطعا با اتصال به برق فرآیند گرمایش محیط را آغاز می کنند.
 

بخاری قارچی چگونه کار می کند

همانطور که گفتیم این بخاری ها با سوزاندن گاز یا برق تولید گرما می کنند. برخلاف روش انتقال حرارت در بخاری های معمولی، بخاری قارچی مانند خورشید گرما را از طریق تشعشع منتقل می کند. به عبارت دیگر، بخاری های معمولی با گرم کردن مولکول های هوا، محیط و ما را گرم می کنند، اما بخاری های قارچی با تابش گرما مستقیماً گرما تولید می کنند.

برای خرید بخاری فضای باز باید از میزان گرمایش یا قدرت گرمایش آن آگاه باشیم تا مدل انتخابی بتواند فضای مورد نظر را گرم نگه دارد. قدرت و میزان گرمایش این هیترها بر حسب واحد BTU اندازه گیری می شود.

واضح است که هرچه عدد BTU بیشتر باشد، قدرت گرمایش بخاری بیشتر می شود، اما این بدان معنا نیست که بخاری با بالاترین میزان گرمایش برای همه فضاها موثر است. بهتر است بین قدرت گرمایش و اندازه فضا تعادلی وجود داشته باشد تا محیط به خوبی گرم شود و از هدر رفت گرما جلوگیری شود.

برای مثال برای افزایش ۱۰ درجه دمای فضایی با حجم ۵۵ متر مکعب به بخاری با توان ۳۵۰۰۰ BTU نیاز دارید.
 

محاسبه BTU  در فضای باز

BTU مخفف British Thermal Unit است. یک BTU معادل مقدار انرژی مورد نیاز برای بالا بردن ۴۵۳ گرم آب به میزان یک درجه فارنهایت یا معادل انرژی آزاد شده از چوب کبریت (معادل ۱٫۰۶ کیلوژول) است.

قدرت گرمایش بخاری پاسیو با این معیار اندازه گیری می شود. در واقع هر چه این مقدار برای دستگاه گرمایشی بیشتر باشد به این معنی است که گرمای خروجی بیشتری دارد. با این حال، دو بخاری قارچی که دارای رتبه BTU یکسانی هستند، ممکن است به دلیل طراحی و عملکردشان، محدوده حرارتی متفاوتی داشته باشند.

با استفاده از این معادله ساده می توانید مقدار BTU (نرخ گرمایش) مورد نیاز برای گرم کردن فضای مورد نظر خود را محاسبه کنید:

حجم فضای باز (متر مربع) x افزایش دمای مطلوب = بخاری فضای باز BTU
 

سایز بخاری حیاط

همانطور که گفته شد بخاری چتری به سه صورت ایستاده، رومیزی و آویز قابل استفاده است.

بخاری ایستاده بیشتر برای گرم کردن فضاهای باز بزرگتر مانند باغ، رستوران، روف گاردن و غیره استفاده می شود، دارای بخاری رومیزی برای مصارف خانگی است، بنابراین اگر به وسیله گرمایشی در بالکن، ویلا یا باغ نیاز است، بخاری قارچ رومیزی یک گزینه است. کامل خواهد بود. می توانید آنها را روی میز یا کنار محل زندگی خود قرار دهید و از گرمایش آنها بهره مند شوید.
 
در نهایت، بخاری های آویزانی وجود دارد که حتماً در جلوی بسیاری از فروشگاه ها دیده اید. این بخاری ها هم کاربرد تجاری و هم خانگی دارند. ممکن است فضای کمی برای نصب بخاری ایستاده یا رومیزی داشته باشید، بنابراین گزینه بخاری آویز بهترین انتخاب برای شما است. نصب این بخاری ها نیاز به تجهیزات کامل و حرفه ای دارد و باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود تا خطر سقوط به حداقل برسد.
 

رعایت نکات ایمنی در استفاده از بخاری های فضای باز

  • قبل از نصب حتما دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه کنید.
  • در هنگام نصب و استفاده، فضای خالی اطراف این بخاری ها را در نظر بگیرید.
  • از قرار دادن بخاری در فضای باز در نزدیکی مواد قابل اشتعال خودداری کنید.
  • در بخاری های گازی از سلامت اتصالات گازی و در بخاری های برقی از سلامت سیم و پریز برق اطمینان حاصل کنید.
  • بخاری های رومیزی یا مدل های خانگی را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • برای نصب بخاری آویز بزرگ از کارشناسان کمک بگیرید.

مقدار فضای خالی توصیه شده برای یک بخاری در فضای باز:

برای بخاری های قابل حمل با توان حرارتی حدود ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ BTU فضای خالی ۷۵ سانتی متر و برای مدل های کوچکتر حداکثر ۶۰ سانتی متر فضای خالی مورد نیاز است.

منبع: ویلاسازه

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx