تصاویر/اولین رانای تمام برقی، همان فیس + باطری!

afra ghatar.com ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷۳

ایران خودرو مدل سمپل از رانای برقی خود را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرده است. خودرویی که برای نشان دادن توانایی دستیابی ایران خودرو به خودروی برقی ، بدون کوچک ترین تغییری در ویژگی های ظاهری خودرو به این نمایشگاه فرستاده شده است.

رانا الکتریکی از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و ظرف مدت کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ایران خودرو برای نسخه الکتریکی Runna باتری‌های لیتیوم یونی ۳۰ کیلووات ساعتی را در نظر گرفته که با یک بار شارژ آن می‌توان مسافت حدود ۲۲۰ کیلومتر را طی کرد. ضمن این که باتری‌های این خودرو با برق عادی شهری در حدود ۸ ساعت به شکل کامل شارژ می‌شوند. با دستگاه شارژ سریع نیز می‌توان صفر تا ۸۰ درصد باتری را ظرف مدت ۴۵ دقیقه شارژ کرد.

رانای برقی

طراحان باتری‌های نسخه برقی رانا را در کف صندوق عقب و به جای لاستیک زاپاس نصب کردند تا فضای صندوق عقب این خودرو کماکان در سطح مناسبی قرار داشته باشد. البته به جای لاستیک زاپاس، این خودرو از کیت پنچرگیری یا لاستیک نازک بهره می‌برد.

  خودروی ملی «ری را» کپی از آب درآمد! / عکس

پشت رانای برقی

علاوه بر این، طراحان شاسی و سازه این خودرو را نیز تقویت کردند تا بتواند وزن بیشتری را تحمل کند. سامانه برقی این خودرو نیز با آب خنک کار خواهد کرد.

در حال حاضر رانا برقی به نسخه تجاری نرسیده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه الکتریکی Runna نسبت به رانا معمولی به امکانات بیشتری مثل نمایشگر لمسی، سامانه هرزگردی و پایداری، ترمز با پمپ خلا برقی و همچنین فرمان کمکی برقی مجهز خواهند بود.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: گجت نیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx