مهمترین دلایل برای انتخاب قفس بلدرچین در پرورش بلدرچین

dell ghatar.com ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۴

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید از قفس بلدرچین در پرورش این پرنده استفاده کنید.

کسانی که در این عرصه و یا کسب و کار به فعالیت میپردازند به خوبی می دانند پرورش این پرنده در قفس بسیار سودمند تر و راحت تر از پرورش آن روی بستر است. پرورش بلدرچین در قفس در نگاه اول شاید هزینه بر و سخت تر از  پرورش آن روی بستر باشد. اما این ظاهر قضیه است و شما در باطن هزینه های کمتر و مدیریت راحت تری را تجربه خواهید کرد. چنانچه دوست دارید فرق این دو گزینه را با یکدیگر بدانید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب تفاوت بستر و قفس برای پرورش بلدرچین را متوجه خواهید شد.

قفس بلدرچین

معایب استفاده از زمین در پرورش بلدرچین

منظور ما از پرورش بلدرچین روی بستر استفاده از روش های قدیمی یا همان زمین است. کسانی که پرورش بلدرچین را به روش های گوناگون و قدیمی مانند بستر انجام میدهند کسب و کار خود را با معایب بسیار زیادی تهدید خواهند کرد. از جمله این معایب و تهدید ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. اسراف در مصرف دان و آب
  2. تلفات بسیار بالا
  3. پرورش تعداد اندک بلدرچین در فضای بسیار زیاد
  4. تولید گاز آمونیاک
  5. نداشتن آمار دقیق در پرورش بلدرچین

بودن هر یک از موارد بالا می تواند شما را با ضربات سنگینی در کسب و کار مواجه نماید. حال می خواهیم در ادامه مطلب شما را با مزایای استفاده از قفس در پرورش بلدرچین آشنا کنیم. برای آگاهی در این باره توصیه می کنیم تا انتهای مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

پرورش بلدرچین

تلفات پایین‌تر نسبت به بستر

یکی از مهمترین نکات در استفاده از قفس بلدرچین برای پرورش این پرنده تلفات بسیار پایین است. با توجه به سینی فضولات که در زیر این محصول قرار داده شده است شما به راحتی هرچه تمام تر می توانید تماس بلدرچین ها با مدفوع را به کمترین حالت خود برسانید و یا به حد زیادی از بین ببرید. بعد از برخورد با بیماری شما میتوانید بلدرچینی که به بیماری مبتلا شده است را به راحتی هرچه تمام تر از بلدرچین های سالم جدا کنید تا به این وسیله از شیوع بیماری‌ها جلوگیری نمایید. وجود این دو عامل می‌تواند به طور چشمگیری تلفات پرورش این پرنده بی نظیر را کاهش دهد.

استفاده از کمترین فضا با بالاترین بازخورد

شما قفس بلدرچین را می توانید در فضاهای کوچک مانند حیاط پشت بام، انباری و هر فضای کوچک دیگری مورد استفاده قرار دهید. در این مواقع نه تنها شما می توانید بر روی زمین بلکه با استفاده از طبقات بلدرچین تا روی فضاهای هوایی و یا غیرقابل استفاده نیز مانور دهید و به همین آسانی در کمترین فضا بالاترین بازخورد نصیب شما خواهد شد.

با استفاده از این غفلت قفس بلدرچین می‌توانید سوددهی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید. توجه داشته باشید. قبل از خرید قفس بلدرچین باید به ابعاد و نوع نیاز و خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا هر یک از قفس های بلدرچین با ابعاد مختلف و برای تعداد خاص طراحی شده اند.

جلوگیری از مصرف دان و آب

روزانه آب و دان بسیار زیادی توسط بلدرچین مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید بتوانید به بهترین شکل مصرف غذا و آب این پرنده را کنترل نمایید تا دچار هزینه‌های اضافه نشوید. استفاده از قفس بلدرچین در این مواقع می تواند بسیار کارساز و کارآمد باشد زیرا قفس های بلدرچین به آبخوری اتوماتیک و مخزن دان مجهز هستند و به راحتی هرچه تمام تر میزان پرتی غذای بلدرچین و آب آن را به حداقل خواهد رساند.

قفس پرورش بلدرچین

آمار دقیق از کسب و کار

با استفاده از قفس بلدرچین سرشماری بلدرچین های سالم، بلدرچین های بیمار، میزان آب یا غذای مصرفی، میزان واکسیناسیون استفاده شده و بسیاری از موارد دیگر به خوبی ثبت خواهد شد و شما می توانید با استفاده از آن آمار دقیقی از کسب و کار خود داشته باشید و روی آمار تقریبی مانور ندهید. با داشتن آمار دقیق می توانید به طور کامل سود دهی را نیز  محاسبه نمایید.

نظر شما درباره پرورش بلدرچین در قفس های روی بستر چیست؟

با توجه به نظر اکثریت افراد متخصص در این زمینه استفاده از قفس بسیار سودمندتر از پرورش بلدرچین روی بستر خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم مانند اکثر افراد پرورش بلدرچین در قفس را روی بستر ترجیح می دهید؟ اگر تجربه متفاوتی در این زمینه دارید می توانید با استفاده از قسمتی که در پایین همین مطلب قرار دارد نظرات خود را برای ما و سایر مخاطبین کامنت نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx