روش کسب درآمد از دستگاه خودپرداز

dell ghatar.com ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۰

قبل از اینکه درباره روش کسب درآمد از دستگاه خودپرداز حرف بزنیم، باید بگوییم دستگاه خودپرداز یا همان دستگاه ATM یک بانکداری اتوماتیک را فراهم می کند که میتوانید بدون مراجعه به بانک امور مالی را انجام دهید.

روش کسب درامد از دستگاه خودپرداز

طرز استفاده از دستگاه خودپرداز بسیار راحت است و به مشتریان امکان انجام انواع امور مالی از جمله سپرده، برداشت وجه نقد، پرداخت قبض و انتقال به حساب را فراهم می‌کند. معمولا هزینه این خدمات توسط اپراتور یا بانک ارائه دهنده دریافت می شود.

البته از طریق دستگاه های خودپرداز میتوان این هزینه ها را به حداقل و گاهی به صفر رساند. دستگاه های خودپرداز قادر به پرداخت قبض های خدمات عمومی مانند قبض آب، قبض بررق و قبض تلفن و هرگونه امور بانکداری است.

این روزها وجود یک یا چند دستگاه خودپرداز در هر مکان عمومی یکی از واجبات است. از آنجایی که مردم بیشتر امور مالی را از طریق این دستگاه ها انجام می‌دهند، خرید دستگاه ATM برای فروشگاه های خرده فروشی، هتل ها، کافه ها و سایر مشاغل برای افزایش فروش، وفاداری و امنیت بیشتر لازم و ضروری است. همچنین در هزینه های بانکی و اتلاف وقت برای حضور در بانک ها جلوگیری می شود.

مزایای دستگاه های خودپرداز

خرید دستگاه خودپرداز مزایای زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش درآمد
با توجه به اینکه با هر تراکنش مبلغی به حساب شما واریز می‌شود با افزایش مشتریان جدید که از دستگاه خودپرداز استفاده می کنند درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
کاهش هزینه پردازش کارت اعتباری
مشاغلی که در محل کار خود دستگاه خودپرداز دارند، پرداخا نقدی بیشتری را در مقایسه با مشاغل دیگر ارائه خواهند داد. بنابراین با خرید دستگاه ATM میتوانید تا میزان زیادی هزینه های پردازش را کاهش دهید. بنابراین نه تنها هیچ هزینه ای را متقبل نمی‌شود بلکه کمیسیون هم دریافت خواهید کرد.
 
خرید راحت
میتوان گزینه های خرید راحتی را برای مشتریان در نظر گرفت. آمار نشان داده است که در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰۰ دستگاه خودپرداز در سراسر کشور فعال است و سالانه میلیاردها پردازش بانکی از طریق این دستگاه ها انجام می‌شود.
 
بازاریابی
معمولا شرکت های تولیدکننده و ارائه دهنده دستگاه های خودپرداز به بازاریابی شما کمک می‌کند. همچنین به شما امکان خرید یا اجاره دستگاه را با توجه به کسب و کار و نوع شغل شما فراهم می آورد. برای مثال بهتر است برای خرید دستگاه کش لس اقدام کنید یا خرید دستگاه خودپرداز؟ حتی برخی از شرکت ها در بازاریابی دستگاه خودپرداز شما نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

کسب درامد از دستگاه خودپرداز

دیگر مزایای ستگاه خودپرداز عبارتند از:

علاوه بر موارد بالا، گزینه های گفته شده را  هم میتوان جزء مزایای خرید دستگاه خودپرداز در نظر گرفت:

  • در هزینه های سپرده نقدی بانکی بطور سالانه صرفه جویی می شود.
  • استفاده ۸۰ درصد از مشتریان از دستگاه های خودپرداز که نشان دهنده موفقیت صد در صدی آن است.
  • دسترسی فوری به پول نقد امکان پذیر است.
  • خرید از طریق دستگاه های خودپرداز در فروشگاه ها به طور ۶۵ درصد راحتی خرید را به همراه دارد.
  • در هنگام خرید و استفاده از دستگاه خودپرداز مشتریان احساس امنیت و اعتماد بیشتری خواهند داشت.

کسب درآمد با دستگاه های خودپرداز

در حال حاضر واگذاری دستگاه های خودپرداز به بخش خصوصی در ایران بسیار شدت گرفته و به عنوان راهی برای کسب درآمد است، بنابراین اشخاص حقیقی با خرید دستگاه خودپرداز و نصب در محل میتوانند در سوددهی بانک ها سهیم باشند.

امروزه خرید دستگاه کش لس یا خرید دستگاه خودپرداز بسیار رواج پیدا کرده و فراگیر شده است. این کسب و کار جزء کسب و کارهایی است که کاهانه حدود ده درصد سوددهی دارد. اپراتورها و دارندگان دستگاه های خودپرداز میتوانند بابت تراکنش های بانکی هر مشتری کارمزد دریافت کنند. مشتریان در هنگام راه اندازی دستگاه هزینه های خود را تعیین کرده و حداکثر ۱۰ درصد بابت هر پرداخت هزینه است.

همچنین بانک هایی که کارت خودپرداز صادر می کنند هم باید با هزینه کمی به شبکه های خودپرداز بپیوندند؛ البته هزینه ها با توجه به شبکه های مختلف، متفاوت است و تمامی هزینه ها از فعالیت های مربوط به خودپردازها ناشی می شود. برای کار با دستگاه خودپرداز هزینه ای دریافت نخواهد شد و تمامی درآمدی که از دستگاه خودپرداز حاصل شده است را میتوان برداشت کرد.

کسب درآمد با دستگاه های خودپرداز

نکات کسب درآمد از خودپردازها

مالک خودپرداز تصمیم میگیرد که چه کسی در سود دستگاه خودپرداز با او سهیم باشد و مرکز پردازش سهم درآمد ایشان را طبق دستورالعمل دارندگان دستگاه خودپرداز پرداخت می کند. صاحب خودپرداز همان اپراتور دستگاه خودپرداز است. گاها پیش می آید که یک شرکت یا گروهی تصمیم به خرید دستگاه خودپرداز دارند اما نگهداری آن را به فرد دیگری واگذار می کنند. فراموش نکنید که پردازش تراکنش های خودپرداز برای شما هزینه ای در بر ندارد.

بیشتری درآمد تراکنش های خودپرداز زمانی است که کارت بانکی وارد شده به خودپرداز با سوییچ دستگاه ATM یکی نباشد. جالب است بدانید بانک های ملت، تجارت، پسه، ملی و پارسیان بیشترین تعداد عابر بانک را صادر می کنند، بنابراین باید از سوییچ بانکی غیر از این بانک‌ها استفاده کنید تا بیشترین میزان سوددهی را داشته باشید.

البته فراموش نکنید که تعداد تراکنش های بانکی دستگاه های خودپرداز بسته به شرایط و مکان قرارگیری متفاوت است.

نحوه میزان تراکنش و درآمد خودپرداز

در صورتی که دستگاه در مکانی مناسب و پرتردد نصب و راه اندازی شود، با در نظر گرفتن ماهانه ۵ هزار تراکنش و روزانه ۱۰ میلیون تومان خروج پول از خودپرداز، درآمد حاصل از این تراکنش ها به ماهانه ۳ و نیم میلیون تومان میرسد که سهم شما ۶۰ درصد از دستگاه مبلغی حدودا ۲ میلیون تومان میباشد.

روش کسب درآمد از دستگاه های خودپرداز به این صورت است که با انجام هر تراکنش در دستگاه ATM یا برداشت پول نقد، کارمزدی به دارنده دستگاه تعلق میگیرد که به صورت ماهیانه به حساب ایشان واریز میگردد.

با توجه به آمار  در شبکه خودپرداز سالانه حدود ۲۰۹۰ میلیارد تومان کارمزد به بیش از ۳ میلیارد تراکنش تعلق میگیرد و با میزان در نظر گرفتن تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودپرداز در کشور سهم هر دستگاه به حدود ۴۵ میلیون تومان در سال میباشد. خودپردازها یکی از مهمترین ابزارها برای گردش پول در کشور هستند و هر خودپرداز گنجایش ۱۳۰ میلیون تومان پول نقد را دارد.

سودآوری دستگاه‌های خودپرداز

امروزه خرید دستگاه خودپرداز یکی از استراتژی ها برای کسب درآمد است و مشاغل بسیاری با یک دستگاه ATM درآمد خود را افزایش داده اند. با توجه به آمار انجام شده مشتریان ۲۰ تا ۲۵ درصد از خرید های خود را با دستگاه های خودپرداز موجود در فروشگاه ها انجام می دهند و این به معنی تجربه افزایش فروش است.

هرچقدر کسب و کار شما محبوب باشد به همان میزان استفاده از دستگاه خودپرداز هم افزایش پیدا خواهد کرد. اگر مشتریان مداوم داشته باشید درآمد حاصل از آن به میلیون ها تومان خواهد رسید.

بنابراین قبل از خرید دستگاه خودپرداز یا خرید دستگاه کش لس باید نرخ ها را تعیین کنید و هزینه ها و درآمدها را تخمین بزنید. بنابراین هرچه میزان حجم پولی که از دستگاه دریافت شده و تعداد تراکنش های بیشتر باشد، سود حاصله نیز بیشتر خواهد بود.

باز هم یادآور میشویم که عامل اصلی سوددهی در این دستگاه ها محل نصب و شرایط اصلی دستگاه است، هرچه محل نصب شلوغ تر باشد میزان سوددهی و تعداد تراکنش ها بیشتر خواهد بود.

آموزش تعمیرات دستگاه خودپرداز

قطعا دستگاه خودپرداز همانند سایر وسایل الکترونیکی دچار مشکل و خرابی می شود و نیاز است تا از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بررسی شود تا دستگاه دوباره مانند روز اول کار کند. شرکت ایلیامهر اولین ارائه دهنده دوره آموزش تعمیرات دستگاه خودپرداز را در کشور ارائه می دهد. این دوره به صورت کاملا عملی برگزار شده و تکنیسین ها تمامی تکنیک ها و مهارت های تعمیرات خودپرداز را فرا خواهند گرفت. پس از گذراندن این دوره افراد میتوانند وارد بازار کار شده و به راحتی به کسب درآمد بپردازند.

مهمترین سرفصل هایی که در این دوره ارائه می شود شامل موارد زیر است:

  • باز و بسته کردن تمامی قطعات و ماژول های زیر دستگاه
  • آشنایی با دیسپنسر و مشکلات رایج آن که معمولا به وجود می آید
  • چگونگی کاغذگذاری در پرینتر برای دریافت رسید
  • باز و بسته کردن کیس خودپرداز
  • چگونگی رفع مشکل گیر کردن پول در درستگاه
  • چگونگی باز و بسته کردن صفحه کلید EPP
  • آموزش چگ.نگی نصب image دستگاه خودپرداز

این دوره توسط بهترین متخصصان و اساتید مجرب در این زمینه تدریس می شود. این دوره دارای دو ماه پشتیبانی رایگان بوده و با قیمت بسیار مناسب قابل سفارش می باشد. همچنین در این دوره به تمامی سوالات کارآموزان به طور کامل پاسخ داده می شود. برای شرکت در این دوره کافیست با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید.

 رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx