روایت تند مهاجرانی از عباس معروفی بعد از مرگ وی

didi ghatar.com ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۲۴۰

روایتِ تندِ عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دومِ خرداد، از عباس معروفی، نویسنده و ناشر فقید، روزِ پس ار درگذشت او: «مجید امانی، شباهت‌هایی به‌نویسنده دارد»/ محمود دولت‌آبادی هم روز گذشته، انتقادهای تندی از معروفی روی آنتنِ بی‌بی‌سی فارسی کرده بود.

توئیت مهاجرانی درباره عباس معروفی

مهاجرانی نوشته: زندگى ۶۵ ساله عباس معروفى ، همان سمفونى مردگان است که بهترین اثر اوست. او ١٨ سال بیش از صادق هدایت و بهرام صادقى و دو سال بیش از هوشنگ گلشیرى عمر کرد. نمى دانیم هفت کتاب ناتمام او اکر منتشر مى شد ، چه دستاوردى بود. او راوى تنهایى و مرگ و خود ویرانگرى و ویرانى و فروپاشى بود.

– از رمان سمفونى مردگان به بعد هر چه نوشت، اعتبار و ارزش کمترى از سمفونى داشت. کتاب فریدون سه پسر داشت، روایت فردى کمونیست و روانى و ولنگار جنسى از انقلاب است. مجید امانى، شباهت هایى به نویسنده دارد، که به ادعاى نویسنده در پیشانى رمان واقعى است! بیهودگى ویرانى و فروپاشى ماهیت رمان!

– رمان سمفونى مردگان را باز خواندم! دریغ بر نویسنده اى که راوى مرگ و نابودى و ویرانى بود. این رمان که البته به لحاط تکنیک نگارش، جام مرصع است، سرشار از زهراب یا تلخاب و لجن است. بى روشنایى و امید و ایمان و شعله تکاپو. شعر ماهى شاملو را زمزمه کردم تا از خاکستر ویرانه رمان به در آیم!

  عباس معروفی نویسنده ایرانی درگذشت

مهاجرانی سپس این تصویر از شعر شاملو را منتشر کرده است.

شعر شاملو

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: کافه سینما

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx