دومینیکا یکی از محبوب‌ترین مرکزهای گردشگری جهان

dell ghatar.com ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۴

در سال‌های اخیر که دریافت تابعیت و پاسپورت دوم بین مردم محبوب شده است نام کشور دومینیکا بیشتر از هر زمانی به گوش می‌خورد. مردم می‌خواهند با دریافت اقامت دومینیکا آینده خود و فرزندانشان را تضمین کنند.اما شاید این قضیه بیشتر در کشورهایی که پاسپورت قوی ندارند در مرکز توجه باشد، در کشورهای دیگر که مردم نگرانی درباره قدرت پاسپورت خود ندارند به کشور دومینیکا به‌عنوان یک مقصد گردشگری نگاه می‌کنند.

دومینیکا

دومینیکا کجاست؟

کشور دومینیکا کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی متعددش موردتوجه همه قرار گرفته است. در این کشور ۹ کوه آتش‌فشان و بیش از ۳۵۰ رودخانه وجود دارد.

دومین چشمه آبگرم دنیا با نام دریاچه جوشان در دومینیکا قرار دارد و دمای آب آن به حدی بالا است که اگر بدن خود را در آن فرو کنید قطعاً صدمه جدی می‌بینید. دمای آب در اطراف این دریاچه بین ۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی‌گراد و در مرکز آن به‌اندازه دمای جوش آب است.

سفر به دومینیکا

در کشور دومینیکا تنها ۲ فرودگاه وجود دارد و شما معمولاً برای سفر به کشور دومینیکا پرواز مستقیمی پیدا نمی‌کنید. پس ابتدا باید به یکی از کشورهای مجاور سفر کنید و سپس از آنجا با پرواز به دومینیکا بروید.

با استفاده از کشتی هم می‌توانید به جزیره دومینیکا سفر کنید و بسیاری از افراد با کشتی کروز به دومینیکا می‌آیند و تنها برای یک روز در جزیره می‌مانند اما در همین مدت کوتاه هم بسیاری از آنها علاقه‌مند به مهاجرت به دومینیکا می‌شوند.

بسیاری از گردشگران فصل زمستان را برای سفر به دومینیکا انتخاب می‌کنند و از سرما به دومینیکایی می‌روند که آب‌وهوایی گردم و لذت‌بخش دارد. دمای هوا در دومینیکا معمولاً بین ۲۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد است و به‌ندرت از این بازه خارج می‌شود.

وضعیت هتل‌ها و استراحتگاه‌ها در دومینیکا

کشور دومینیکا با استفاده از سرمایه‌های خارجی توسعه زیادی در بخش گردشگری خود ایجاد کرده است.

کشور دومینیکا در سال ۱۹۹۳ برنامه‌ای معرفی کرد که به افراد علاقه‌مند دریافت ویزای دومینیکا این اجازه را می‌داد که با سرمایه‌گذاری در این کشور تابعیت و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند.

برای شرکت در این برنامه تنها کافی است در یکی از دو روش ارائه شده سرمایه‌گذاری کنید، روش اول کمک بلاعوض به دولت دومینیکا نام دارد که اگر آن را انتخاب کنید ۱۰۰ هزار دلار آمریکا به دولت اهدا می‌کنید و از آن برای توسعه بیمارستان‌ها، مدارس و… استفاده می‌شود.

روش دوم که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نام دارد، به این شکل است که شما در یکی از پروژه‌های مورد تأیید دولت دومینیکا حداقل ۲۲۰ هزار دلار آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنید. این پروژه‌ها معمولاً پروژه‌های ساخت هتل و استراحتگاه‌ها هستند که دولت آنها را برای توسعه و بهبود گردشگری انتخاب کرده است.

پروژه‌های لوکس شرکت‌های بزرگی مانند هتل هیلتون در دومینیکا در حال اجرا است که باعث می‌شود روزبه‌روز امکانات گردشگری در این کشور بهبود پیدا کند. پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید نگران امکانات و محل اقامتتان نباشید.

منبع : cankash.com

 

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx