بهترین خریدار ضایعات آهن | تضمین بالاترین قیمت

dell ghatar.com ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۲

در این بخش از مقاله می خواهیم یک سری توضیحات جامع و مفید درباره بهترین خریدار ضایعات آهن در اختیارتان قرار دهیم.

در صنعت ضایعات آهن و پسماندهای فلزی افراد زیادی مشغول به کار هستند و خریداران زیادی در سطح کشور فعالیت می کنند که هر کدام مکانیزم کاری مشخصی دارند و خدمات متنوعی را عرضه می کنند. در ادامه مقاله به ارائه مطالب بیشتر در این باره می پردازیم و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

بهترین خریدار ضایعات آهن

خریدار ضایعات آهن

در حال حاضر شکل و شمایل کسب و کارها دائما در حال تغییر است و در واقع از حالت سنتی خارج شده اند و رو به سمت مدرنیته می روند. در صنعت ضایعات نیز این مسئله صدق می کند، چرا که دایره فعالیت گسترده تر شده است و مراکز متعددی به عنوان خریدار ضایعات آهن در حال فعالیت می باشند.

بسیاری از کمپانی‌ ها و یا حتی افراد به صورت شخصی از راه جمع‌ آوری، جداسازی، تقسیم بندی و بازیافت آهن قراضه درآمد کسب می کنند و از این راه امرار معاش می کنند. ضایعات آهن فرسوده که وارد مراکز بازیافت ضایعات آهن می‌ شوند به ۲ دسته عمده تقسیم بندی می‌ شوند: آهنی و غیرآهنی. رها کردن یا دور ریختن ضایعات آهن فرسوده در اماکن دفن زباله می تواند برای محیط اطراف بسیار خطرناک باشد و با آلوده کردن خاک و پوسیدگی ممکن است تهدید بسیار جدی ای برای محیط‌ زیست باشد.

بسیاری از تجهیزات مورد استفاده، از خودرو گرفته تا ماشین لباسشویی زمانی که عمر مفیدشان تمام می‌ شود تبدیل به ضایعات می‌ شوند. مراکز خریدار ضایعات آهن از ارزش نقدی آهن ها و فلزات فرسوده آگاه هستند و هیچ گاه از این فرصت های کوچک غافل نمی شوند و سعی می کنند کمترین دورریختنی را از ضایعات داشته باشند.

ضایعات آهن پس از مرحله بازیافت دوباره ذوب می شوند و به قطعات جدیدی تبدیل می شوند و در یک سری اماکن کاربرد دارند اعم از: سدسازى ها، صنایع ماشین آلات کشاورزى ها، راه آهن، آهنگری و ریخته گری، ضایعات ریل راه آهن، صنایع کارخانه سیمان، پل سازى، دکل هاى انتقال نیرو، قطعه سازى ها، کشتى سازى ها، خودروسازى ها، لوازم خانگى سازى ها و … .

هدف از بازیافت ضایعات آهن چه می باشد؟

در حال حاضر مراکز خریدار ضایعات آهن پس از مرحله جمع آوری و تفکیک پسماندهای فلزی به کار بازیافت می پردازند. هدف از انجام این کار در واقع افزایش سودآوری و بازگرداندن دورریختنی های آهنی به محیط پیرامون است. در یک توضیح کلی این گونه می توان گفت که ضایعات آهن به آن دسته از ضایعات کم کربن گفته مى شود که به عنوان قراضه آهن کاربرد دارند و مى توان پس از مصرف، دوباره آن ها را ذوب نمود.

ضایعات آهن از اماکن دورریز ضایعات حاصل از خطوط تولید ضایعات صنایع تولیدی، ضایعات فلزی حاصل از لوازم خانگى، ضایعات اماکن عمومى بدست می آیند. محصولات بسیار متنوعی در صنایع بازیافت آهن به طور مجدد تولید می شوند. انواع درب، پنجره و حفاظ های آهنی پنجره، حفاظ های دیواری، ورق های فولادی گالوانیزه از جمله محصولاتی می باشند که در یک کارخانه بازیافت ضایعات آهن تولید می شوند.

خریدار ضایعات آهن تمامی تجهیزاتی را که به نوعی از آهن، فولاد یا ورق های گالوانیزه تشکیل شده اند و کنار گذاشته اند را از مشتریان خریداری می‌ کنند و به مدیران و صاحبان صنایع تحویل می دهند. انجام این قبیل امورات دارای سختی ها و ظرافات خاصی می باشند و نیاز است دقت زیادی صرف شود.

هدف از بازیافت ضایعات آهن چه می باشد؟

در سراسر جهان از ضایعات آهن صرفا جهت استفاده مجدد و بازیافت در خطوط تولید بهره بردارى مى شود. در حال حاضر ضایعات آهن در کشورهاى پیشرفته ضمن تقسیم بندى و جداسازى هاى صحیح، به شکل پودر درآمده و با افزودنى هاى مدنظر در صنعت قطعه سازى بسته بندى مى شوند و به فروش می رسند.

در کشور ما از ضایعات آهن براى ذوب در کوره ها استفاده می شود. این در شرایطی است که مصرف آهن اسفنجی براى کوره ها مفیدتر است و از ضایعات آهن فقط باید به عنوان شارژ کوره استفاده شود ولى به علت کمبود آهن اسفنجی از آهن قراضه استفاده مى گردد. بر طبق یک سری آمار و ارقام بین المللی بدست آمده، استفاده از بازیافت آهن جایگزین آهن خام می‌ تواند نتایج زیر را با خود به همراه داشته باشد:

  • ۸۶ درصد آلودگی کمتر هوا
  • ۷۶ درصد کاهش آلودگی منابع آب
  • ۴۰ درصد صرفه‌ جویی در مصرف آب
  • ۷۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی
  • ۹۷ درصد صرفه‌ جویی در استفاده از منابع
  • ۹۰ درصد صرفه جویی در استفاده از مواد خام

بهترین خریدار ضایعات آهن کدام است؟

با توجه به توضیحات ارائه شده توانستیم اطلاعات مختصری را درباره نوع عملکرد مراکز خریدار ضایعات آهن در اختیارتان قرار دهیم. ممکن است این سوال در ذهنتان پدید آید که بهترین خریدار ضایعات آهن کدام است؟ برای پاسخ به این سوال می بایست اطلاعات کافی را درباره انواع مراکز خریدار ضایعات آهن در نزدیکی محل سکونت خود را بدست آورید، امکانات و استراتژی قیمت گذاری این اماکن را بررسی کنید و با توجه به شرایط و نوع نیاز خود، یک مرکز را انتخاب کنید.

در ادامه مقاله به ارائه توضیحات بیشتری می پردازیم و در صورت نیاز به فروش ضایعات آهن می توانید با این شماره تماس بگیرید.

خریدار ضایعات آهن در تهران

مراکز خریدار ضایعات آهن در تهران به یکی از کسب و کارهای رایج در این شهر تبدیل شده است. در این مراکز انواع مختلف ضایعات آهن خریداری می شود تا به قسمت بازیافت فلزات منتقل شوند و در پایان جهت تولید مجدد درب، پنجره و حفاظ پنجره مورد استفاده قرار گیرند. آهن و فولاد جزوء مواد قابل بازیافت با قابلیت‌ های فراوانی می باشند. این دو ماده دارای قابلیت چکش خواری بالایی هستند و اگر چه تحت فرایند ذوب قرار بگیرند، می توان با قالب گیری مجدد، ابزارها و لوازم گوناگونی را از آن ها ساخت.

خریدار ضایعات آهن در تهران یکی از ارکان اصلی صنایع بازیافت فلز در کشور می باشد. بازیافت آهن و فولاد از زمان های دیرین بوده و در حال حاضر فراگیرتر شده است. در مراکز خریدار ضایعات آهن فرآیندهای مختلفی برای ذوب فلزات بازیافتی و ریخته گری مجدد با هدف تولید محصولات جدید انجام می‌ گردد. آن چه که امروزه به عنوان آهن قراضه شناخته شده است، در واقع محصولاتی می باشند که یک خریدار ضایعات آهن آن ها را به کارخانه بازیافت و ذوب فلزات انتقال می دهد.

خریدار ضایعات آهن در تهران

آهن قراضه یا ضایعات آهن در صنعت ساخت‌ و ساز به‌ ویژه در پروژه‌ های پل‌ سازی و جاده‌ سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در صنعت حمل‌ و نقل نیز می‌ توان از ضایعات آهن در تولید هواپیما، خودرو و دیگر اشکال حمل‌ و نقل استفاده کرد. کاربرد دیگر آن‌ نیز سم‌ زدایی آب‌ های صنعتی است. همچنین ضایعات آهن در تولید ظروف توسط کمپانی‌ ها و شرکت‌ های گوناگون نیز به کار می روند. بسیاری از ابزارها و لوازم جانبی نیز از ضایعات فرسوده فلزی مانند آلومینیوم ساخته می‌ شوند.

مراکز خریدار ضایعات آهن در تهران یک برنامه‌ ریزی دقیق و اصولی را انجام می‌ دهند تا تمامی ضایعات آهن فرسوده را که از مشتریان دریافت می‌ کنند تقسیم بندی کنند، بدین شکل فروش این قبیل ضایعات در بازار هدف جهت ذوب کردن فلزات و تولید محصولات بازیافتی راحت تر خواهد شد. تمامی قراضه های آهنی از لحاظ خواص فیزیکی و شیمیایی و دیگر فاکتورهای متنوع با یکدیگر تفاوت هایی دارند و بر همین اساس تقسیم بندی می شوند. مراکز خریدار ضایعات آهن در تهران به طور روزانه بیشتر از صدها کیلوگرم ضایعات را جا به جا می کنند، بنابراین واجب است طبقه بندی شوند.

قیمت ضایعات آهن

به صورت کلی این گونه می توان توضیح داد که عوامل بسیار متنوعی اعم از آلیاژ، جنس، نوع، روش بسته‌ بندی بر قیمت ضایعات آهن تاثیر می‌ گذارند. سایت های بسیاری طراحی شده اند که قیمت روز آهن را به صورت لحظه ای نمایش می دهند. ضایعات آهن پرس شده و پرس نشده یکی از انواع مختلف دسته‌ بندی این محصولات می باشند و دارای نرخ های مصوب خاصی هستند.

نرخ روز قراضه آهن به شکل کیلویی در دسته‌ بندی های سنگین، سبک، روغنی، سوپر ویژه، ویژه و چدن اعلام می‌ گردد. ضایعات فرسوده آهن را به صورت کیلویی در بازار قراضه خرید و فروش می شوند، پس از تعیین نمودن قیمت آن بر طبق وزن اعلام می گردد. قیمت هر کیلو آهن ضایعاتی را براساس جنس، رده، پرس شده و پرس نشده تعیین می کنند. در صنعت ضایعات آهن معمولا از دو روش قیمت گذاری استفاده می شود.

حجم زیادی از خرید و فروش ضایعات آهن در کشور به شکل تحویل در مقصد انجام می گردد: در این روش هر مرکز خریدار ضایعات آهن با در نظر گرفتن نیاز مصرف خود اقدام به تعریف درجه بندی قراضه و ضایعات می کند و با توجه به این مسئله معاملات خود را انجام می دهد. پس از انجام توافقات بر سر قیمت هر نوع از ضایعات، بارگیری توسط تامین کننده از مبداء انجام شده تا انواع درجات این ظرفیت بار در مقصد و زمان تخلیه، با درصدهای گوناگون توسط کارشناسان و متخصصان کنترل کیفی کارخانه تعیین گردد.

همچنین درصد ناخالصی موجود در هر بار ضایعات در مقصد تخمین زده می شود و از وزن کل بار در مقصد کم می گردد. سپس بر طبق درجات اعلامی کنترل کیفی کارخانه و وزن خالص بار در مقصد، محاسبه دقیق این ظرفیت بار ضایعات انجام شده و پس از کسر شدن هزینه کرایه از مبلغ محاسبه شده، مبلغ خالص به فروشنده پرداخت می شود. این روش کاملا برعکس معاملات دیگر محصولات فولادی می باشد که در مبدا، قیمت و سطح کیفی بار تعیین شده و سپس بار ارسال می شود.

نکته مهم و قابل توجهی که موجب متفاوت شدن طریقه قیمت گذاری ضایعات آهن کشور از دیگر بخش های صنعت فولاد می گردد، روش قیمت گذاری تحویل در مقصد می باشد و نمایان گر این است که قیمت کارخانه ها در زمان اعلام اولیه قیمت تحویل در مقصد، پیش از تخلیه بار در مقصد و تعیین نمودن درجه نهایی، نمی تواند ملاک صحیحی از قیمت نهایی خرید آن خریدار ضایعات آهن یا کارخانه و یا قیمت نهایی فروش آن تامین کننده باشد.

حرفه خریدار ضایعات آهن نقش بسیار مهمی در گسترش یا تغییر صنعت بازیافت فلز و صنعت فولاد خواهد داشت. به طور معمول این قبیل ضایعات به قراضه های خرد شده یا لوازم آهنی بلااستفاده تقسیم بندی می شوند. ممکن است برخی از ضایعات دارای میزان کمی زنگ زدگی باشند یا حاوی فلزات مضر مانند کروم، نیکل باشند. بدین شکل هنگامی که خریدار ضایعات آهن این مصالح را به کارخانه بازیافت یا ذوب فلزات ارسال می کنند، در آنجا خواص فیزیکی، شیمیایی قراضه ها مورد بررسی قرار می گیرند و درصد انواع تشکیل دهنده مشخص می شود و به بخش بازیافت منتقل می‌ گردند.

روش بعدی، طریقه خرید و فروش ضایعات آهن در کشور به صورت محاسبه در مبدا و تحویل در مقصد می باشد: استراتژی متفاوت دیگری که در زمان خرید و فروش ضایعات آهن در کشور بکار می رود که به خرید و فروش در مبدا معروف است.

در این روش کلیه تامین کنندگان ضایعات آهن، بار خود را در مبدا و در برابر دید تمامی خریداران ضایعات آهن قرار می دهند و پس از انجام بررسی های مختلف توسط خریداران ضایعات آهن و توافق بر سر قیمت، مراحل بارگیری و حمل توسط خریداران ضایعات آهن تا مقصد صورت می گیرد. در این متد، با توجه به همگن نبودن قراضه های سنتی، عملا به شکل مختصر و در شرایط اضطراری توسط کارخانه ها انجام می گیرند.

کلام آخر 
در این بخش از مقاله به توضیح بهترین خریدار ضایعات آهن پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که داده ها و اطلاعات مفیدی را درباره موضوعات مختلفی اعم از خریدار ضایعات آهن در تهران، قیمت ضایعات آهن و … در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و در صورت نیاز به مشاوره و خرید و فروش ضایعات به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx