استعلام و پرداخت خلافی اولین قدم بعد از سفرهای تابستانه

dell ghatar.com ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۶

به گزارش اقتصاد آنلاین: مسئله استعلام خلافی با پلاک و آگاهی از میزان خلافی خودرو یکی از معضلاتی است که اقشار مختلف جامعه ایران با آن روبرو هستند. این مسئله باعث بروز دردسرهای بسیاری برای رانندگان می‌شود؛ به‌طوری که در بسیاری از موارد افراد به دلیل عدم دریافت پیامک یا علل دیگر، از جریمه شدن خود آگاه نمی‌شوند.

استعلام و پرداخت خلافی

به همین جهت پس از گذشت مدتی جریمه آنها افزایش پیدا می‌کند تا به سقف خلافی که ۳ میلیون تومان است نزدیک‌تر می‌شود و این یعنی خطر توقیف! بنابراین نیاز به داشتن یک برنامه یا اپلیکیشن مناسب برای حل این مشکل به میزان قابل توجهی احساس می‌شود.

این معضل به خصوص در پایان سفرهای تابستانه رخ می‌دهد. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود، زیرا مدارس تعطیل هستند و هوای بسیاری از شهرهای کشور نیز برای سفر مناسب است. با این وجود ممکن است برخی از رانندگان در طول سفر خود، به دلیل مواردی از جمله سبقت یا سرعت غیرمجاز، پارک در مکان‌های غیرمجاز، عدم پرداخت عوارضی و یا موارد دیگر مشمول جریمه شوند.

از سوی دیگر ممکن است به جز جرائمی که با دوربین ثبت می‌شود، به روش‌های دیگری نیز برای خودروی شما جریمه صادر شده باشد که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به همین منظور توصیه می‌شود قبل از اینکه میزان جریمه شما از سقف تعیین شده ۳ میلیون تومان فراتر رود و کار به توقیف خودروی شما برسد، از طریق استعلام میزان خلافی خودروی خود را پیگیری و آن را پراخت کنید.

در عین حال این نکته را نیز باید مدنظر قرار دهید که این سقف در دوران پیش از کرونا یک میلیون تومان بود. اما پس از شیوع این بیماری و تعیین ممنوعیت رفت و آمد شبانه، این سقف سه میلیون تومان تعیین شد. بنابراین در صورت عدم پرداخت به موقع جرائم و وجود شاکی خصوصی از طرف پلیس، خودروی شما توقیف خواهد شد.

البته راه ساده‌تری برای این منظور وجود دارد که در این مقاله قصد داریم در خصوص این مسئله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی بیشتری در این زمینه اقدام کنید.

روش استعلام خلافی خودرو

روش استعلام خلافی خودرو

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای دانستن میزان خلافی کد ملی کفایت می‌کند و نیازی به استعلام خلافی با پلاک نیست. این در حالی است که در هر شرایطی شما برای آگاه شدن از میزان جرایم رانندگی خود حتما به شماره پلاک ماشین نیاز دارید و در صورت فراموشی آن و نداشتن مدارکی که پلاک را نشان دهد، نمی‌توانید از میزان  خلافی خود مطلع شوید. به بیان دیگر؛ استعلام خلافی با پلاک راهی است که شما میزان جریمه‌های خود را بدانید و برای پرداخت آنها اقدام کنید.

جریمه به دلیل عدم پرداخت کردن عوارضی

در چند سال اخیر پرداخت نقدی عوارضی در بسیاری از آزادراه‌های کشور منسوخ شده و پرداخت این مورد صرفا از طریق آنلاین و در زمان تعیین‌شده مقدور است.

به عبارت دیگر در این آزادراه‌ها مانند اتوبان قزوین زنجان، تهران ساوه، نطنز اصفهان، تهران قم و … دیگر باجه‌ای وجود ندارد و چراغ‌هایی برای آگاهی رانندگان در این اتوبان‌ها تعبیه شده و از دوربین برای گرفتن تصویر خودرو استفاده می‌شود.  پس از تردد اگر راننده در موعد مقرر یعنی ظرف یک هفته تا ۱۰ روز عوارضی خود را پرداخت نکرد، مشمول جریمه ۴۲ هزار تومانی شود.

بنابراین شما نیاز دارید که در این خصوص نیز استعلام کنید تا جریمه عدم پرداخت عوارضی برای شما صادر نشود. در صورتی که پرداخت عوارضی انجام نشود، جریمه ۴۰ هزار تومانی برای شما صادر خواهد شد.

بنابراین برای جلوگیری از رسیدن مبلغ تخلفات به سقف مجاز چنین موردی را نیز باید مدنظر داشته باشید تا تبعات آن دامن شما را نگیرد. این را هم مدنظر داشته باشید که در صورت نپرداختن عوارض، هزینه مورد نظر بعد از بیست روز به لیست جریمه شما افزوده خواهد شد.

روش‌های اعمال جریمه برای رانندگان متخلف

غیر از جریمه از طریق دوربین، روش‌های جریمه دیگری نیز از سوی پلیس انجام می‌شود (الصاقی، تسلیمی، دوبرگی و خودداری) که ممکن است اعمال آنها در صورت عدم پرداخت، باعث دو برابر شدن جریمه فرد متخلف شود

در این صورت اگر شما جریمه شده باشید و از آن آگاهی نداشته باشید، پس از گذشت ۶۰ روز این جرائم دوبل می‌شوند. در صورت افزایش چشمگیر این جرائم توقیف خودرو از سوی پلیس محتمل خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود در مقاطع زمانی مختلف نسبت به استعلام خلافی خودروی خود اقدام کنید تا به دلیل رسیدن به سقف خلافی (۳ میلیون تومان) خودروی شما توقیف نشود. اما بهترین روش برای استعلام و پرداخت خلافی چیست؟

بهترین و مطمئن‌ترین اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو در ایران

اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو

سوپر اپلیکیشن تاپ یک برنامه بسیار قابل اعتماد و کاربردی است که شما را از رفتن به دفاتر پلیس +۱۰ بی‌نیاز خواهد کرد. شما با استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به رفتن به مرکز پلیس + ۱۰، تمام موارد خلافی خودروی خود را با جزئیات کامل دریافت کنید. این برنامه امکان این را دارد که مجموعه گسترده‌ای از نیازها و مسائل مربوط به خودروی شما را تامین کند.

از جمله این خدمات می‌‌توان به فروش بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما، فروش بلیت اماکن گردشگری در شهرهای مقصد، پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام صحت و معتبر بودن چک‌های صیاد، ثبت‌نام سجام، پرداخت هزینه کالاهای خریداری شده و یا خدمات ارائه شده، پرداخت انواع قبض‌ها، کرایه تاکسی و موارد دیگر بدون نیاز به کارت بانکی و پول نقد یا دستگاه کارت‌خوان، خرید انواع شارژ اپراتورهای تلفن همراه، انجام کارت به کارت، استعلام ممنوع‌الخروج بودن و پرداخت عوارض خروج از کشور اشاره کرد.

تفاوت استعلام از اپلیکیشن تاپ و پلیس +۱۰

در اپلیکیشن تاپ شما به طور مستقیم این امکان را دارید که تمام تخلفات خودروی خود را به صورت موردی مشاهده کنید. اما در مراکز پلیس +۱۰ باید از این مراکز یک ریزبرگ دریافت کنید که در آن شناسه قبض و شناسه پرداخت درج شده است. اما در نهایت باز هم مجبور خواهید بود مبلغ مورد نظر را از طریق ای‌تی‌ام یا از طریق یک اپلیکیشن پرداخت کنید.

کلام آخر

دانلود و استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ مزایای بسیاری برای شما دارد. از جمله اینکه این برنامه استعلام خلافی خودرو را با یک سوم قیمت تعیین شده ۱۷۵۰۰ تومان از سوی پلیس +۱۰ یعنی ۵۲۰۰ تومان برای شما انجام می‌دهد و البته این کار در زمانی بسیار کوتاه و ظرف چند ثانیه صورت می‌گیرد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx