سفر دو روزه به کیش – چیکار کنیم و کجا بریم؟

dell ghatar.com ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۷۴

آخر تابستان است و کسانی که اهل سفر هستند، نمی‌خواهند هیچ فرصتی را برای مسافرت از دست بدهند. کیش مقصد مناسبی برای سفرهای آخر تابستان است به ویژه این که در کیش هوا هنوز گرم است و به این زودی‌ها خیال خنک شدن را ندارد. بنابراین حالا که هوای شمال رو به خنکی می‌گذارد، کیش هنوز برای تفریحات دریایی مقصد مناسبی است.

سفر به کیش

اگر گزینه‌ی کیش را برای سفر آخر تابستان یا هر وقت دیگر برگزیده‌اید و وقت کمی برای مسافرت دارید، مقاله‌ی سفر دو روزه به کیش – چیکار کنیم و کجا بریم؟ را بخوانید تا برای یک سفر فشرده ایده‌های مناسبی پیدا کنید. در اینجا ما برنامه‌ی یک سفر فشرده را برای شما طراحی می‌کنیم.

جاذبه های کیش را چگونه دسته‌بندی کنیم؟

وقتی دو روزه به کیش سفر می‎کنید باید یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده داشته باشید تا بتوانید از تمام جاذبه‌های کیش دیدن کنید و از تمام تفریحات ممکن استفاده کنید. بنابراین باید بدانید که کیش چه جاذبه‌هایی دارد تا بتوانید در کمترین زمان بیشترین استفاده را از آنها ببرید. جاذبه‌های کیش را می‌توان به دسته‌های تفریحات آبی، کشتی‌سواری، خرید، بازدید از اماکن تاریخی، دوچرخه‌سواری، باغ‌وحش‎ و شهربازی‌ها و تفریحات سافاری و آفرودسواری دسته‌بندی کرد.

با این دسته‌بندی می‌توانید به سلیقه‌ی خود برنامه‌ریزی کنید. نیمی از روز زمان خود را برای بازدید از اماکن تاریخی، خرید و رستوران‌گردی بگذارنید و نیمی از روز را به آفرودسواری بروید و شب را در کشتی‌های تفریحی وقت بگذارنید و همان جا از تماشای شوهای هنرمندان لذت ببرید. با رزرو هتل کیش شب را در یکی از بهترین هتل‌های کیش بگذرانید تا برای روز بعد آماده باشید. در روز دوم می‌توانید وقت بیشتری را برای تفریحات آبی بگذارنید، دوچرخه‌سواری کرده و یا در پارک دلفین‌ها و شهربازی‌های کیش تفریح کنید.

بازدیدی فشرده از اماکن تاریخی

اماکن تاریخی کیش همگی در شمال جزیره قرار دارند و شما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید بازدیدی فشرده از آنها داشته باشید. جاذبه‌های باستانی کیش عمدتا در شهر باستانی حریره قرار دارند. این شهر در قرن‌های پنجم تا دهم هجری قمری مکانی بسیار پیشرفته و مرکز توقف کشتی‌های مختلف بوده است.

شهر باستانی حریره دارای حمام، مسجد، خانه‌ی اعیانی، آب انبار و قنات‌های قدیمی و همچنین درخت سبز است که همگی در نزدیکی هم قرار دارند و می‌توان با صرف زمان کمی از همه‌ی آنها بازدید کرد. با سوار شدن بر اتوبوس هاپ‌آن- هاپ‌آف برای رفتن به این بخش از جزیره، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار را دیدن کنید.

شهر زیرزمینی کاریز که یکی از معدود شهرهای زیرزمینی کشف شده در ایران است، با سقف‌های مرجان و صدف خود بسیار دیدنی است. این شهر زیرزمینی در فاصله‌ی کوتاهی از شهر باستانی حریره قرار دارد و می‌توان آن را در برنامه‌ریزی سریع برای بازدید جا داد.

مسافرت به کیش

مراکز خرید را از دست ندهید

هر چند که سفری دو روزه به کیش دارید اما این بدان معنا نیست که به خرید نروید. خوشبختانه خیلی از هتل‌ها مانند هتل ترنج دارای مرکز خرید هستند و شما می‌توانید بخشی از خرید خود را از همان‌جا انجام بدهید. اما می‌توانید پس از بازدید از اماکن تاریخی، برای گشت‌وگذار در مراکز خرید و صرف ناهار در فودکورت‌های آنها برنامه‌ریزی کنید.

مراکز خریدی که می‌توانید برای خرید به آنها بروید عبارتند از:  مرکز خرید دامون دارای  ۱۰۰ غرفه‌ی تجاری، فودکورت تراس‌دار و یک شبیه‌ساز پرواز و یک پیست اسکی، مرکز تجاری و اداری سارینا با امکان خرید لوازم کامپیوتر، لوازم منزل، البسه و سایر اقلام، بازار مرجان با فودکورت، کافی‌شاپ و چندین رستوران‌های متعدد، بازار مروارید دارای بخش‌های متنوع به نام‌های آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس و تیسفون، بازار مریم، یک مرکز خرید مقرون‌به‌صرفه، مراکز خرید پردیس ۱ و ۲، دارای نزدیک ۵۰۰ واحد تجاری، بازار زیتون دارای ۱۰۰ واحد تجاری، بازار ونوس با ۳۰۰ واحد تجاری، مرکز خرید رویا مال، دارای ۵ طبقه و ۱۵۰ واحد تجاری و …. مراکز خرید کیش عمدتا در نزدیکی هتل‌ها قرار دارند و می‌توانید به راحتی پس از خرید کردن، به هتل باز گردید.

تفریحات سافاری کیش چه چیزهایی هستند؟

آفرودسواری و شترسواری معمولی‌ترین کارهایی است که می‌توانید در بخش صحرایی کیش انجام دهید. اما علاوه بر آن شما می‌توانید کارهای دیگری نظیر سوار شدن بر استوانه‌ی جادویی، پینت بال، عینک واقعیت مجازی و زورب بال، موتورسواری با موتورهای مختلف و هم‌چنین کارتینگ،  فوتبال حبابی و ترامپولین را انجام دهید. شما می‌توانید در سفر دو روزه به کیش، چند ساعت خود را به این تفریحات اختصاص دهید و خوش بگذرانید.

کشتی‌سواری در شب

با داشتن یک برنامه ریزی درست، شما در سفر دو روزه‌تان به کیش، به همه کار می‌رسید. یکی از این کارها کشتی‌سواری است که شما می‌توانید آن را برای شب برنامه‌ریزی کنید. در این صورت هم می‌توانید همان زمان که روی آب‌های خلیج فارس به دریانوردی مشغول هستید، به تماشای نمایش‌های تفریحی بنشینید، شام نوش جان کنید و از مناظر اطراف نیز لذت ببرید. با این ترتیب شما یک روز خوب و پربار را در کیش گذارنده‌اید.

کشتی سواری در کیش

دریا را فراموش نکنید

شما می‌توانید با رزرو هتل میراژ و گذراندن شب را در این هتل، صبح را در کنار ساحل شروع کرده و پس از میل کردن صبحانه به پارک آبی بروید. پارک آبی هتل میراژ یکی از گزینه‌های خوب تفریحات دریایی است که استفاده از آن برای پسران، آقایان و دختران تا ۱۱ سال مجاز است. وسایل تفریحی این پارک آبی که به صورت بادی هستند، در درون دریا قرار دارند و امکان بازی و تفریح را برای کودکان شما و پدرهایشان فراهم می‌کنند.

علاوه بر این شما می‌توانید در بخش‌های دیگر ساحلی کیش از سایر تفریحات آبی نظیر غواصی، اسکی روی آب، پاراسل سواری، کایت سواری، بنانا سواری، جت اسکی، بیگ بال، فلای بورد، کیبل اسکی و… استفاده کنید. همچنین جایروکوپتر سوار شوید که یک هلی کوپتر یک نفره است که شما را بالای آب می‌برد و منظره‌ی دریا را از بالا به شما نشان می‌دهد.

به کدام شهربازی‌ برویم؟

اگر قرار است که بیشترین استفاده را از سفر دو روزه کیش داشته باشید، باید حتما شهربازی‌ها را نیز امتحان کنید. بنابراین از میان این جاها، یکی را انتخاب کنید:

  • شهربازی‌های هایلنددارای سینمای هفت بعدی، فوتبال حبابی، واتر بال گروهی، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی، مینی گلف، بولینگ و …
  • شهربازی فان کلاب: دارای ۶۵ بازی مختلف مانند شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، قطار شادی کودکان، واقعیت مجازی، موتور مسابقه‌ای، ماشین‌های کوبنده، زمین بازی، بولینگ و…
  • تم پارک سنتر کیش: دارای بخش‌های بلک لایت، اتاق پرسپکتیو، نقاشی‌ سه بعدی، اتاق آینه‌، اتاق سلفی، اتاق‌های وارونه و اتاق خواب دیواری، به همراه دو بخش پارک ژوراسیک و پارک جادویی.
  • اتاق فرار کیش: جایی برای انجام بازی‌های ماجرایی.

سایر برنامه‌های سفر دو روزه به کیش

شما می‌توانید هر یک از کارهای زیر را جایگزین برنامه‌ی پیشنهادی ما کنید:

  • به دوچرخه‌سواری دور جزیره بروید
  • از پارک دلفین و یا باغ پرندگان دیدن کنید.
  • از کشتی یونانی بازدید کنید.
  • کنار ساحل بنشینید و غروب زیبای خورشید را از جزیره‌ی کیش تماشا کنید.

فراموش نکنید که زندگی همین لحظه‌ها است، پس سعی کنید که از آن بهترین استفاده را بکنید. بنابراین برای هر یک از برنامه‌های زیر را که برای سفر دو روزه به کیش انتخاب کردید، بیشترین لذت را ببرید و اوقاتی عالی را برای خود رقم بزنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx