مهم‌ترین نکات رایتینگ ایلتس

dell ghatar.com ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ (۲) دیدگاه ۱۵

مهم‌ترین نکات writing آیلتس | نمونه سوال‌های رایتینگ با جواب نمره ۵٫۵ تا ۹ | آموزش آمادگی IELTS

معرفی آزمون آیلتس

آزمون IELTS یکی از آزمون‌های بین المللی می‌باشد که در آن توانایی شما در مهارت های Listening، Reading، Writingو Speaking در کمتر از سه ساعت و در دو روز مختلف ارزیابی می شود. این آزمون دارای ۲ نوع مختلف می‌باشد. انواع آزمون آیلتس:

  1. آکادمیک
  2. جنرال

معرفی آیلتسWriting

یکی از بخش های آزمون آیلتس، بخش رایتینگ می باشد که مهارت نوشتاری شما را ارزیابی می کند. این بخش آزمون یک ساعت زمان دارد. در این ۱ ساعت شما باید ۲ رایتینگ بنویسید. رایتینگ آیلتس همانطور که گفته شد، دارای دو نوع است. نوع اول رایتینگ آکادمیک و نوع دوم رایتینگ جنرال. همانطور که گفته شد هنگام ثبت نام شما نوع ماژول آزمون را انتخاب کرده اید که آکادمیک میخواهید یا جنرال. همچنین مهارت رایتینگ آیلتس دارای دو task می باشد. در ادامه تمامی توضیحات در خصوص هر دو تسک ایلتس رایتینگ را توضیح خواهیم داد.

برای نوشتن این نامه یکی از چهار موضوع زیر مورد آزمون قرار خواهد گرفت:

  1. شکایت نامه / نامه درخواست اطلاعات یا Complaint / Request of information letter
  2. نامه درخواست کار یا Job application letter
  3. نامه رسمی اداری یا Formal business letter
  4. نامه شخصی یا Personal letter

 

نکته مهم:
پاسخ ها باید در برگه پاسخنامه ایلتس بطور کامل و منظم نوشته شوند. اگر شما پاسخ ها را در دفترچه سوالات بنویسید، از آنجایی که دفترچه سوالات توسط ممتحن تصحیح نمی شود، شما نمره آن بخش را از دست می دهید. یعنی با توجه به مدت کوتاه آزمون، زمانی برای انتقال نوشته های رایتینگ شما به پاسخنامه وجود نخواهد بود، پس از ابتدا نیاز هست که با استراتژی مناسب و برنامه مشخص، با دقت از ابتدا در پاسخنامه جواب را بدهید.

Task1 آزمون رایتینگ آکادمیک:

در Task1 آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک از شما خواسته می شود تا برخی از اطلاعات بصری در مورد انواع نمودار، جدول، فرایند و مقایسه را در ۱۵۰ کلمه و در ۲۰ دقیقه توصیف، و به سبک رسمی در برگه پاسخ نامه وارد نمایید. رایتینگ شما نباید کمتر از ۱۵۰ کلمه باشد. زیرا باعث جریمه و کسر نمره می شود. ولی تا ۲۰ لغت بیشتر از حد مجاز مشکلی ندارد. با توجه به اینکه شما برای نوشتن بیش از ۱۵۰ کلمه جریمه نمی شوید، ولی حتما دقت کنید تا میزان تایم زیادی برای این بخش اختصاص ندهید. حداکثر ۲۰ دقیقه با بازخوانی و رفع مشکلات کافی است.

تسک۱ رایتینگ آیلتس به منظور بررسی و ارزیابی توانایی شما در شناسایی اطلاعات مربوط به نمودار ها و جداول ارایه شده به سبک آکادمیک و رسمی است. در اینجا حرفی از نظر شخصی و تحلیل های برداشت شما از نمودار ها مطرح نیست. بلکه فقط و فقط باید موارد را به شکل مناسب و کاربردی به صورت دقیق براساس نمودارها بیان کنیم.

Task2 آزمون رایتینگ آکادمیک و جنرال:

هر دو آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال task2بسیار مشابه هم می باشد. در Task2 از شما خواسته می شود که یک رایتینگ بنویسید و دیدگاه، استدلال و نظر خود را در قالب یک مقاله با موضوعیت یک مساله اجتماعی با ۲۵۰ کلمه در حدود ۴۰ دقیقه بنویسد. به شما موضوعی داده می شود که باید با دقت آن را مطالعه کنید و یک متن کامل و مرتبط با آن به سبک آکادمیک بنویسد. به عنوان مثال، اگر موضوع کاربرد اینترنت در سواد و سطح کیفیت آموزش دانشجویان باشد، شما باید روی این جنبه تمرکز کنید و نباید به طور کلی در مورد اینترنت و یا کامپیوتر ها بنویسد.

پاسخ شما نباید کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد. زیرا باعث جریمه شدن شما می شود. با توجه به اینکه شما برای نوشتن بیش از ۲۵۰ کلمه جریمه نمی شوید، و تا ۲۷۰ لغت هم بدون مشکل خواهد بود، باید به خاطر داشته باشید که اگر پاسخ بسیار طولانی بنویسید ممکن است در پایان وقت برای بررسی و تصحیح نداشته باشید. این مورد که بررسی کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید بسیار مهم می باشد. معمولا براساس تجربه ما در بانی بست، بالای ۷ مورد در هر رایتینگ در هنگام بازخوانی اصلاح می شوند. حالا شما بگویید آیا اهمیت ندارد؟

پاسخ های شما نباید خارج از موضوع باشد. چرا که به دلیل بی ربط بودن پاسخ نمره Task Response و Task Achievement را از دست می دهید دقیقاً مثل تسک ۱٫ پاسخ ها نباید کپی باشند. زیرا باعث می شود که به دلیل سرقت ادبی به شدت مجازات شوید این مورد هم دقیقاً مثل تسک ۱ می باشد.

مهارت مورد نیاز برای task2 آزمون رایتینگ تسک ۲ آیلتس بررسی و ارزیابی توانایی شما در ارائه یک استدلال روشن، مرتبط، سازمان یافته، رسمی و همچنین ارائه شواهد یا مثال هایی برای حمایت از ایده ها و استفاده دقیق از زبان می باشد. شما باید بتوانید برای نظریات و ایده های خود دلیل و مثال های کافی بیاورید تا از آنها حمایت کنند.

تفاوت آزمون رایتینگ آکادمیک و جنرال IELTS

در task1 آزمون رایتینگ آکادمیک IELTS باید یک گزارش یا Report نوشته شود که رسمی است ولی در task1 آزمون رایتینگ جنرال باید یک نامه نوشته شود که می‌تواند رسمی یا نیمه رسمی باشد.

آزمون آیلتس

 

نکات مهم در Writing آیلتس

دقت داشته باشید پاسخ ها نباید خارج از موضوع باشد. چرا که شما به دلیل بی ربط بودن پاسخ نمره Task Response و Task Achievement را از دست می‌دهید. تسک اچیومنت یکی از مهم ترین فاکتور های نمره دهی رایتینگ ایلتس می‌باشد.

پاسخ ها نباید کپی شده باشند. زیرا باعث می شود که شما به دلیل سرقت ادبی به شدت مجازات شوید. پس جملات را حفظ نکنید. هرگز کلمات تکراری استفاده نکنید. چراکه نمره lexical resources شما کاهش پیدا میکند. حتما سعی کنید از کلمات پیچیده تر و حرفه ای تر به کار ببرید. ولی در عین حال حتما از دیکته و نوع استفاده آن در جمله مطمئن باشید.

از طرف دیگر بحث گرامر پیش میاید. سعی کنید گرامر های مناسب انتخاب کنید. هر گرامر کاربرد خاص خود را دارد. مثلا برای آینده انواع مختلف گرامر را داریم که هر کدام مفهوم خاص خود را می رساند. همچنین از درستی به کار بردن گرامر ها مطمئن شوید تا نمره شما کسر نشود.

به عنوان نکته آخر باید گفته شود که تمامی این موارد که از کجا شروع کنیم برای نوشتن رایتینگ، چطور توضیح دهیم، چطور شرایط و قوائد را رعایت کنیم تا نمره عالی را دریافت کنیم، با چه استراتژی بنویسیم و همه و همه نیاز به مسلط بودن به تکنیک های رایتینگ IELTS می باشند. درواقع بدون تکنیک های رایتینگ شاید حداکثر شانس شما برای کسب نمره، نمره ۵٫۵ باشد ولی با تکنیک های خاص می توان آن را به نمرات بسیار بهتری اصلاح کرد و حتی نمره ۹ رایتینگ را گرفت. برای یادگیری تمامی نکات و تکنیک های نام برده شده رایتینگ آیلتس، دوره های پر انرژی و تخصصی آیلتس مستر را پیشنهاد می‌کنیم که بسیاری از زبان آموزان از کشورهای مختلف در مدت کوتاه نتیجه عالی گرفته اند. البته که دوره ایلتس writing مستر ، فقط در ۶ جلسه با پشتیبانی اختصاصی و تضمین قیمت و کیفیت با اطمینان از خاص ترین و کاربردی ترین دوره های آنلاین هستند.

سیستم نمره دهی آزمون رایتینگ:

سیستم نمره دهی رایتینگ آیلتس برای هر دو نوع آکادمیک و جنرال بر اساس معیارهایی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در ادامه به بررسی معیارهای نمره دهی رایتینگ آیلتس می پردازیم:

  1. Task Achievement
  2. Coherence & Cohesion
  3. Lexical Resourses
  4. Grammatical range & resources

همانطور که مشاهده می کنید، ۴ فاکتور اصلی در سیستم نمره دهی هردو تسک IELTS تاثییر گذار هستند.

 

آزمون ILETS. TASK1

آزمون ILETS. TASK2

چطور برای رایتینگ آیلتس آماده شویم؟

همانطور که گفته شد بخش بسیار مهمی در writing آیلتس به تکنیک ها و شناخت مناسب آزمون بستگی دارد. برای یادگیری این موارد دوره آیلتس رایتینگ مستر رو پیشنهاد می کنیم. در کنار شرکت در دوره ۶ جلسه ای که شما را کاملا آماده برای آزمون میکند، حتما نمونه سوال های مختلفی را بررسی کنید. مثلا در نمونه سوال های تسک ۱ رایتینگ آیلتس بانی بلاگ که برای شما قرار داده ایم نمونه های مختلفی از جواب های رایتینگ را از نمره ۵۰۵ تا بالاترین نمره یعنی ۹ برای شما مورد بررسی قرار داده است. تسک خیلی شرکت در آزمون های ماک ممکن است موثر باشد.

 

آزمون ماک چیست؟

آزمون ماک IELTS مشابه امتحانات اصلی بین المللی زبان است که به شکل آزمایشی و برای سنجش میزان معلومات شما در مقایسه با استانداردهای جهانی قبل از ورود به امتحانات اصلی برگزار میگردد.

آزمون ماک آیلتس دقیقاً شبیه آزمون رسمی ایلتس می باشد و به عبارت دیگر آزمون اصلی را شبیه سازی می کند. ساختار آن از لحاظ سختی و آسانی یکسان است و نمره تقریبا یکسانی نیز دارد و زمان بندی آن هم دقیقاً مثل آزمون اصلی آیلتس است. اکثر زبان آموزان، برای آمادگی در آزمون آیلتس از آزمون های ماک استفاده می کنند و بعد وارد آزمون واقعی می شوند. در نتیجه آزمون آزمایشی ایلتس یک ابزار عالی برای آمادگی در این امتحان می باشد.

یک مرحله ضروری برای آمادگی در این آزمون شرکت و آنالیز آزمون ماک است. با نتایج این ازمون شما نقاط قوت و ضعف خود را پیدا می کنید و می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید و آن ها را اصلاح نمایید تا نمرات بهتری کسب کنید.

 

آزمون ماک ایلتس چند ساعت طول می کشد؟

آزمون شبیه سازی مانند آزمون اصلی است. یعنی سه ساعت کل آزمون خواهد بود. به شکل دقیق تر آزمون شامل ۳۰ دقیقه لیسنینگ، ۶۰ دقیقه ریدینگ، ۶۰ دقیقه رایتینگ و ۱۱ الی ۱۵ دقیقه اسپیکینگ خواهد بود.

 

چه کسانی باید آزمون ماک آیلتس بدهند؟

بهتر است تمامی افرادی که برای گرفتن مدرک ایلتس تلاش می کنند، در شبیه سازها شرکت کنند و مهارت های خود را بسنجند.

 

کجا رایگان و بدون دردسر ماک آنلاین آیلتس می‌توان داد؟

برای تقویت رایتینگ و ۳ مهارت ایلتس قطعا نیاز به دیدن تست های مختلف، بررسی و آنالیز پاسخ ها، و تست های ماک رایتینگ استانداردی هستید. موسسات فراوانی درحال برگزاری ماک هستند ولی یک مورد خاص هست که منابع بسیار مناسبی برای یادگیری تکنیک ها، بررسی و آنالیز نمونه سوالات مهم و پاسخ ها با نمره های آن ها و کلی مطالب آموزشی به صورت رایگان برای شما انتشار می دهند که پیشنهاد می شود حتما از مطالب این مجموعه استفاده کنید. در موسسه زبان بین المللی بانی بست آزمون های ماک آنلاین هم به صورت آنلاین و رایگان برگزار میشود که می توانید از آن ها استفاده ببرید.

 

برخی از ویژگی‌های شرکت در آزمون آزمایشی IELTS

همانطور که ذکر شد آزمون ماک دارای ویژگی های فراوانی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • آشنایی با ساختار و سوالات رایتینگ ایلتس
  • اصلاح مدیریت زمان و دقت
  • روش برگزاری و همه نکات مهم راجب بخش های مختلف آزمون
  • شناسایی نقاط ضعف و بهبود آن ها
  • جلوگیری از غافلگیری در روز امتحان واقعی

 

حرف آخر

رایتینگ ایلتس در ۲ ماژول اکادمیک و جنرال برگزار میشود و دارای ۲ تسک می باشند. Writing ایلتس دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد که برای گرفتن نمره مناسب نیاز به تسلط بر تکنیک های تخصصی هست و برای آن نیاز به آموزش مناسب، حل تمارین و سوالات مختلف استاندارد و شرکت در آزمون ماک قبل از آزمون واقعی می باشد که میتوانید از موسسه بانی بست کمک فراوانی بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx