چگونه قیمت تری دی پنل مناسب را تهیه کنیم

dell ghatar.com ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۵

به منظور انتخاب بهترین مدل پانل ۳d مصرفی که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ مقاومت و همین طور عملکرد حرارتی در ساختمان هایی با اسکلت فولادی و بتنی، بایستی به مدل کاربری، طول دهانه ها و همچنین ارتفاع کف تا سقف سازه ای بسیار توجه کرد. ما سعی بر این داریم که در این مطلب متداول ترین سولاتی که در زمینه خرید تری دی پانل مناسب ممکن است در ذهن شما ایجاد شود را پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

قیمت تری دی پانل

قیمت تری دی پانل

در ابتدا به شکل مختصر شرح می دهیم که تری دی پانل چیست  این پانل ۳d دارای دو صفحه ی شبکه ی جوش شده می باشد که از جنس فولاد است. در میان آنها یک هسته عایق (فوم پلی استایرن) ما بین آن قرار دارد.

دو صفحه ی فولادی به وسیله ی یکسری خرپای میله ای بهم متصل می شوند. پس از نصب تری دی پانل ها در محل مورد نظر، بتن از دو طرف و همین طور روی آنها پاشیده می شود و به یک دیافراگم صلب تبدیل می شود. تا اینجا با کلیات تری دی وال ها آشنا شدید در ادامه شما را با صفر تا صد قیمت تری دی پانل های دیورای  آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

بنابراین متوجه شدید که قیمت پانل ۳d به عواملی مثل اندازه ها و میزان ضخامت و همین طور حمل و نقل و نصب آن بستگی دارد.

در ساختمان های مسکونی چه مدل دیوار تری دی پانل بهتر است؟

برای دیوار های سوله و سازه های بسیار مرتفع چه نوع پانل ۳d مناسب تر است؟

برای ساختمان هایی که ضریب اهمیت زیادی دارند مانند بیمارستان، دانشگاه، مدرسه ها تری دی پانلی که به کار می بریم باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

یک باور بسیار غلط در بین تعدادی از معماران ساختمان وجود دارد که گمان می کنند هر چه میزان ضخامت عایق فوم بیشتر باشد، مقاومت آن بیشتر می شود. در صورتی که اینطور نیست و عایق فوم همانگونه که از نامش مشخص است نقش عایق ها را دارد و تاثیری در افزایش مقاومت ندارد، در ضمن اگر ضخامت آنها از یه اندازه ای بیشتر شود، نه تنها نقاومت افزایش پیدا نمی کند، بلکه موجب کم شدن مقاومت دیافراگرام بتن مسلح ۳d پانل نیز می شود.
 
دلیلش این است که منتقل کننده های تنش برشی که خرپاهای فولادی موجود در دو طرف پانل را به هم وصل می کنند. نمی توانند نیروی بین دو ایه را به درستی انتقال دهند تا سیستم پانل ۳d عملکرد بسیار خوبی را داشته باشد.

مناسب ترین ضخامت عایق ما بین ۴ تا ۱۰ سانتیمتری می باشد که ما لیست قیمت ها را بر طبق همین مورد مرتب کرده ایم. پانل ها معوولا دارای دو مدل یعنی درجه یک و معمولی هستند که در ادامه شما را با آنها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که اجرای دیوار پانل ۳d های با کیفیت درجه یک، بسیار کم هزینه و به صرفه تر از مدل های معمولی هستش. زیرا این پانل ها تاب برنمیدارند و به خوبی تراز ارتفاعی می شوند. این موضوع باعث می شود که به ملات و سیمان کمتری احتیاج شود.

به همین خاطر درست است که قیمت پانل ۳d معمولی در ابتدا خیلی کمتراست اما در کل قیمتت نهایی کار با پانل ۳d درجه یک مقرون به صرفه تر می باشد.

پانل 3d

برای قسمت های جداره و پارتیشن های ساختمان های مسکونی از چه مدل پانل ۳d استفاده کنیم؟

ارتقاع دیوار ساختمان های مسکونی عملا ما بین ۲۷۰ الی ۳۳۰ سانتیمتر می باشد که برای همچین ارتفاعی می شود هم از دیوار تری دی پانل با شبکه های مش ۵*۵ سانتیمتری استفاده کرد و هم مش های ۸*۸ سانتیمتری. البته بهتر است بدانید که هر چقدر ابعاد این شبکه های مش کمتر باشد، سیمانکاری بسیار راحت تر انجام می شود.

 

قیمت پانل ۳d

به منظور محاسبه ی قیمت نهایی دیوار تری دی پانل بایستی به چند مورد اصلی دقت داشت که هر کدام از آنها به شکل مجزا برای شما توضیح خواهیم داد. این موارد شامل عوامل زیر است:

  1. قیمت ۳d پانل دیواری درب کارخانه

۲- هزینه های مربوط به حمل و نقل تا محل پروژه

۳- هزینه نصب پانل ۳d دیواری

۴- قیمت شاتکریت تری دی وال ها

۵- قیمت های مصالح جانبی مثل آهن آلات و ماسه سیمان های مورد نیاز

 
اما ضخامت عایق های فوم چه مقدار باشد بهتر است؟

برای دیوار های اطراف اگر از عایق های معمولی استفاده کنید، که حتما ۱۰ سانتیمتر باشد ولی چنانچه  ازپانل های دیواری درجه یک استفاده می کنید، می توانید ما بین ۴ الی ۱۰ سانتیمتر استفاده کنید.

 
توصیه ی ما برای دیوار های جداره:

پانل ۳d با عایق های درجه یک که به اندازه های ۶ سانتیمتری می باشد که فاصله ی کلی پانل ۳d یعنی شبکه به شبکه آنها می شود ۸ سانتیمتر با تعداد خرپا ۱۵۰ عدد و شبکه های مش ۵*۵ سانتیمتر.

برای دیوار های داخلی و یا پارتیشن ها اگر قرار است از عایق معنولی استفاده کنید، بهتر است ضخامتش ۶ سانتیمتر باشد.

 

مزایا و معایب تری دی پانل

دیوار ۳d پانل مناسب سوله و سازه های مرتفع جه نوعی می باشد؟

پیشنهاد ما برای دیوار های پارتیشنی:

تری دی پانل ها با عایق های درجه  یک دارای صخامتی به اندازه ۴٫۵ سانتیمتر می باشند که فاصله کلی پانل ۳d می شود ۶ سانتیمتر با عداد خرپای ۱۵۰ عدد و شبکه مش ۸*۸ سانتیمتر.

 

دیوار ۳d پانل مناسب سوله و سازه های مرتفع جه نوعی می باشد؟

ارتفاع مناسب برای دیوار های انبار ها، سوله ها و همین طور سازه های بسیار مرتفع به این سبک، بیشتر از ۳۵۰ سانتیمتر می باشد که به منظور چنین ارتفاع هاتی بایستی از شبکه های مش ۵*۵ سانتیمتر استفاده شود.

 

اما در تری دی پانل ضخامت عایق های فوم چقدر باشد بهتره؟

همانگونه که بیش از این توضیح دادیم، ضخامت های فوم تاثیر بسیار زیادی در مقاومت های دیوارهای تری دی پانلی ندارند و بیشتر نقش عایق بودن را ایفا می کنند.

توصیه ی ما برای خرید دیوار مناسب برای سوله و انبار و مکان های مرتفع به نوع بهره برداری آن مربوط می شود:

پانل ۳d با عایق درجه یک در ضخامت های ۸، ۶، ۱۰ سانتیمتری و شبکه مش ۵*۵ سانتیمتر با تعداد خرپای حداقل ۱۵۰ عدد وجود دارد.

 

برای ساختمان هایی که از ضریب اهمیت بسیار زیادی برخودار هستند مثل مدرسه، بیمارستان و دانشگاه باید از چه نوع تری دی پانلی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در ساختمان هایی که ضریب اهمیت بسیار بالایی دارند قطعا به استحکام بیشتری هم نیاز دارند. این ساختمان ها باید در مقابل آتش مقاومت بیشتری داشته باشند. بنابراین برای خرید تری دی پانل دیواری حتما باید نوع  مناسب انتخاب شود.

تری دی وال

 تری دی وال چیست

تری دی وال های با کیفیت دارای عایق درجه یک هستند که با ابعاد شبکه مش ۵*۵ سانتیمتر و تعداد خرپا ۱۵۰ عددی هستند. ضمن اینکه در بعضی از پروژه ها به منظور افزایش استحکام لازمه درصد فولاد مصرفی با افزایش ضخامت وایروت (فولاد مش) افزایش پیدا می کند.

 

معمولا این نوع از دیوار های ساختمان های مهم با مشاوره شرکت های پانلی به صورت سفارشی ساخته می شود. به منظور خرید تری دی پانل برای هر نوع ساختمانی بهتر است ابتدا با مشاوران مربوطه مشورت کنید و نوع دیوار مناسب با ساختمان مد نظر را خریداری کنید. علاوه بر کیفیت مورد دیگری که در زمان خرید مهم می باشد، قیمت پانل ۳d است. در ادامه شما را با هزینه ها آشنا خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx