راهنمای خرید تابه گریل و قابلمه ارزان و باکیفیت

dell ghatar.com ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷

تابه گریل به عنوان یکی از لوازم بسیار کاربردی در تجهیزات آشپزخانه است. اغلب افراد تابه گریل را به عنوان یک نوع ماهیتابه می شناسند ولی تفاوت زیاد باهم دارند. مثلا کف یک ماهیتابه کاملا صاف می بادش ولی کف یک تابه گریل از یک سری خطوط تشکیل شده است. این خطوط معمولا ۵ میلی متر ارتفاع دارند و علت وجود آن‌ها این است که در زمان گریل شدن غذا، آب داخل غذا پایین بریزد. به این صورت غذاس شما بافتی ترد خواهد داشت .پس از پخت رد خطوط تابه گـریل را به وضوح می توانید مشاهده کنید. شما می توانید انواع سرویس قابلمه و تابه گرانیتی را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی کاویش تهیه نمایید.

ماهیتابه گریل

نحوه استفاده از یک تابه گریل

جهت استفاده از تابه گریل، تنها لازم است به مدت پنج دقیقه آن را روی درجه حرارت متوسط گاز گرم نمایید. جهت اطمینان از گزم شدن تابه ، می‌توانید چند قطره آب روی آن بریزید. در صورتی که  قطرات آب به سرعت تبخیر گردد، تابه گریل جهت استفاده کردن آماده می باشد. جهت اینکه زمان گریل کردن غذا ، محیط آشپزخانه بیش از حد با دود پر نشود، لازم است که حتما هود آشپزخانه خود را روشن نموده و یا درصورتی که هود ندارید پنجره را باز بگذارید. می توانید یک لایه حوله کاغذی را داخل روغن فرو ببرید و به این صورت به آرامی سطح تابه را چرب نمایید .با این کار مواد غذایی در زمان پخت به تابه گریل نمی چسبد.

کاربرد سرویس قابلمه در آشپزخانه

تهیه سرویس قابلمه یکی از دغدغه های مهم هر خانم برای لوازم آشپزخانه می باشد. انتخاب  سرویس قابلمه ای که دوام بالایی دارد برای هر خانم خانه داری حائز اهمیت خواهد بود. در زمان تهیه سرویس پخت و پز می بایست به ویزگی هایی همچون مقاومت در برابر ساییدگی، قابلیت پخش مساوی حرارت برای پخت یکنواخت، برخورداری از دسته های نسوز و بدنه نچسب توجه ویژه ای کرد.

جنس سرویس قابلمه و ماهیتابه

سرویس قابلمه تفلون: خاصیت نچسب بودن مهم ترین ویژگی تفلون است که باعث می شود تا مصرف روغن در هنگام طبخ کمتر شود. ظروف تفلونی در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی نشان می دهند. در هنگام طبخ غذا به هیچ عنوان نباید از ابزار فلزی استفاده شود. قابلمه های تفلونی را نباید بدون روغن یا آب در معرض حرارت باشند.

  • سرویس قابلمه روحی: این ظروف اغلب از جنس آلومینیوم بوده و از نطر قیمتی بسیار ارزان می باشند. از مزایای این ظروف سبکی و انتقال حرارت خوب است. ممکن است آلومینیوم توسط سایش و حرارت دچار خوردگی و در نتیجه آزادسازی یون گردد.
  • سرویس قابلمه استیل: استیل ضد زنگ آلیاژی از آهن و کروم به همراه درصدی از فلزهای دیگر می باشد. این ظروف ضدخش بوده و برای هم زدن مواد می توان از ابزار فلزی نیز در آن ها استفاده نمود.
  • سرویس قابلمه چدن:  برای پخت انواع سوپ ها و خورش ها و گریل کردن مرغ و گوشت چدن گزینه ی مناسبی می باشد. ظروف چدنی بسیار بادوام می باشند و حرارت را به خوبی حفظ می کنند ولی وزن زیاد ان ها از معایب آن می باشد.
  • سرویس قابلمه گرانیتی:  در ساخت این قابلمه ها از چدن به همراه روکشی از لعاب استفاده می شود. ظروف گرانیتی دارای سطح خالخالی شبیه به سنگ گرانیت می باشند، لذا به آن ها گرانیتی گفته می شود.

طرز استفاده از تابه گرانیتی

اگر تاکنون ظروف گرانیتی نداشته اید و به تازگی آن را خریداری کرده اید ، بهتر است قبل از استفاده باا طرز کار و نگهداری از آن آشنا شوید تا بتوانید به مدت طولانی از استفاده آن، لذت برید.

  • استفاده از قاشق چوبی یا پلاستیکی درزمان پخت
  • تابه برروی شعله و حرارت ملایم قرار گیرد
  • شستشو با ابر نرم
  • عدم استفاده از سیم ظرفشویی در شست و شو
  • جلوگیری از قرار گرفتن دسته قابلمه در معرض حرارت

تابه گریل

خرید تابه گرانیتی

تابه گرانیتی به دو شکل رژیمی و معمولی در بازار یافت می شوند که هر دو تابه‌ نچسب می‌ باشد .شما می توانید برای پخت  مواد غذایی از جمله ماهی، مرغ، گوشت و…. اس این تابه استفاده نمایید و به راحتی مواد را در ظرف جابه جا کنید. مشتریان به شکل های  گوناگون می ‌توانند این محصول را خریداری کنند. خرید اینترنتی یکی از روش های تهیه این نوع تابه می باشد.

قیمت تابه گرانیتی

تابه گرانیتی از نظر جنس بدنه از آلومینیوم ساخته شده و روکش آن از گرانیت است.ضمن اینکه تابه قابلیت قرار گرفتن روی حرارت اجاق گاز با تحمل حرارت بالا را دارد. همچنین می توان آن را در فر و مایکروویو قرار داد.همان طور که می‌دانید با در نظر گرفتن معیار‌ها قیمت هر محصولی با دیگر محصولات خواهد بود. قیمت تابه گرانیتی با توجه به مارک آن متفاوت می باشد. تابه های گرانیتی با برندهای مختلفی در بازار ارائه می شوند. میزان مصرف روغن در تابه های گرانیتی به شدت پایین می باشد.لذا در صورتی که برای خرید آن هزینه می کنید مطمئن باشید این هزینه به شما بر می گردد و ضمن اینکه صرف حفظ سلامتی شما می شود.

کاویش

خرید تجهیزات آشپزخانه از کاویش؟!

گروه تولیدی بازرگانی کاویش در جهت افزایش تولیدات داخلی و رقابت با کالاهای خارجی در حوزه ظروف پخت و پز فعالیت دارد . چنانچه قصد دارید در زمینه فروش لوازم پخت و پز خانگی فعالیت داشته باشید مجموعه کاویش بهترین انتخاب خواهد بود. این مجموعه با ارئه انواع سرویس قابلمه و تابه گرانیتی و… سعی دارد تا محصولات داخلی با کیفیت و قیمت مناسب را به هم میهنان خود ارائه نماید. شما می توانید انواع محصولات را به صورت آنلاین از وب سایت کاویش با آدرس kavish.shop خریداری نمایید.

رپورتاژ آگهی 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx