هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس در ۱۴۰۱ چقدر است؟

dell ghatar.com ۰۶ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۲

هزینه تعویض ال سی دی در ۱۴۰۱ چقدر است؟ در جواب این سوال باید بگوییم این هزینه با توجه به مدل لپتاپ شما، اینچ لپ‌تاپ شما، کیفیت ال سی دی جدیدی که میخواهید روی لپ‌تاپ بیاندازید و سایر عوامل، متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

عویض و تعمیر ال سی دی لپتاب ایسوس
 
تعویض و تعمیر ال سی دی لپتاب ایسوس
تعویض و تعمیر ال سی دی هر لپ تاپ از مهترین کار‌هایی است که شما به محض ایجاد مشکل برای ال سی دی خود باید انجام دهید. بیشترین دلیل خرابی ال سی دی لپ تاپ از مشکلات سخت‌افزاری است ولی گاهی نیز پیش می‌آید که دلیل خرابی ال سی دی مربوط به مشکلات و اختلالات نرم‌افزاری باشد.
 
علائم خرابی ال سی دی لپ تاپ
علائم می‌توانند سر نخی برای شما و تعمیر کاران لپ تاپ باشند تا به محض دیدن این علائم مشکل لپ تاپ را تشخیص دهند. اگر بخواهیم علائم و مواردی که نشان می‌دهد مشکل لپ تاپ شما از ال سی دی است رانام ببریم باید به موارد زیر توجه کرد.

(به این نکته باید توجه کرد که مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم در زمان روشن بودن لپ تاپ شما خود را نشان می‌دهند و با خاموش بودن لپ تاپ شما قادر به تشخیص خراب بودن ال سی دی لپتاپ نخواهید بود. )

  • سیاه شدن صفحه نمایش لپتاپ یکی از نشانه‌های خرابی ال سی دی شما است. (وقتی لپ تاپ را تکان می‌دهید صفحه نمایش لپ تاپ شما روشن و خاموش می‌شود. )
  • دومین نشانه‌ای که نشان می‌دهد ال سی دی شما خراب است، تاریک بودن صفحه ال سی دی شماست که هرچقدر صفحه بیشتر روشن بماند با مرور زمان تاریک‌تر هم می‌شود.
  • سومین نشانه خرابی ال سی دی لپ تاپ سفید شدن کامل صفحه نمایش آن است.
  • یکی دیگر از این نشانه‌ها افتادن خط‌های عمودی بر روی صفحه نمایش است.
  • چشمک زدن صفحه نمایش نیز از دیگر نشانه‌های ایراد در ال سی دی لپ تاپ شما است.
  • از دیگر نشانه‌ها می‌توان به صورتی شدن یا سیاه شدن صفحه پس از مدتی روشن بودن اشاره کرد.

مواردی که در بالا برای شما گفتیم نشانه‌های خرابی ال سی دی شما است. چنانچه هر یک از این موارد برایتان پیش آمد بهترین کاربردن لپ تاپ برای تعمیر ال سی دی نزد تعمیرکار ماهر است چرا که تنها آن‌ها از تمامی اجزای سیستم اطلاعاتی آگاه هستند.
 
اجزای مختلف ال سی دی لپ تاپ چیست؟

اجزای مختلف ال سی دی لپ تاپ

اجزای مختلف ال سی دی شامل موارد زیر می‌شود: (البته موارد زیر مهمترین آن‌ها هستند و ال سی دی شامل اجزای بسیار زیادی است)

ماژول (Module) مهمترین قسمت از اجزای ال سی دی است که از تعداد بسیار زیادی سلول تشکیل شده، این سلول‌ها با کریستال مایع پر شده و این سلول‌ها به دلیل داشتن کریستال مایع قادر به کنترل نور هستند و به نوعی می‌توان گفت دلیل اصلی داشتن نور و رنگ در صفحه نمایش ال سی دی به خاطر همین سلول‌ها است. اگر بخواهیم به دیگر اجزای ال سی دی اشاره کنیم می‌توان به مین برد (Main board) و همچنین برد تغذیه (lips board) اشاره کرد.البته همانطور که گفتیم اجزای سیستم اطلاعاتی لپ تاپ و ال سی دی خیلی زیاد هیتند اما اینها مهمترین اجزای ال سی دی بودند که برایتان نام بردیم .
 
مهمترین مواردی که باعث خراب شدن ال سی دی لپ تاپ ایسوس می‌شود چیست؟
مهمترین دلیلی که باعث می‌شود بیشتر ال سی دی‌ها آسیب ببینند و نیاز به تعویض و تعمیر پیدا کنند، وارد شدن ضربه به ال سی دی آن‌ها است. هنگامی که ضربه‌ای به ال سی دی لپ تاپ شما وارد شود به احتمال بسیار زیاد ال سی دی شما آسیب خواهد دید، چرا که ال سی دی به ضربه بسیار حساس است.

مورد دیگری که در خراب شدن ال سی دی تأثیر دارد نوسانات برقی است. شما هنگامی که می‌خواهید لپ تاپ را برای شارژ به برق بزنید باید حتماً توجه داشته باشید که از محافظ استفاده کنید و لپ تاپ را مستقیماً به پریز برق خانگی وصل نکنید، شما با این کار از خراب شدن ال سی دی لپ تاپ خود به واسطه نوسانات برقی جلوگیری می‌کنید.

برخورد آب با ال سی دی لپ تاپ از دیگر دلایلی است که باعث آسیب دیدگی لپ تاپ شما می‌شود. برای تمیز کردن یا گرد‌گیری صفحه نمایش خود حتماً باید مراقب باشید که اسپری اب یا مایع تمیز‌کننده را به صورت مستقیم روی صفحه نمایش نزنید چرا که باعث خرابی ال سی دی لپ تاپ شما خواهد شد.
 
اگر هر یک از این ایرادات برایمان پیش آمد در چه صورت امکان تعمیر وجود دارد؟
اگر هر یک از این مواردی که در بالا برایتان گفتیم پیش آمد و ال سی دی شما خراب شد و مایل نبودید آن را تعویض کنید و مایل بودید با هزینه کمتر تعمیر کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که مثلاً اگر ضربه به حدی باشد که پیکسل‌های ال سی دی را شکسته باشد یا پیکسل‌ها سوخته باشد شما نباید توقع تعمیر شدن آن را داشته باشید و امکان تعمیر وجود ندارد و در این صورت راه چاره فقط تعویض است.
 
هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ ایسوس چقدر می‌شود؟

هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ ایسوس

برای رسیدن به جواب این سؤال باید از چندین مرحله گذر کرد چون قیمت ال سی دی همه‌ی لپ تاپ‌ها با هم دیگر یکی نیست و قیمت آن‌ها با یک دیگر متفاوت هستند و یکی از این فاکتور‌ها اندازه اینچ لپ تاپ شما است. ابتدا شما باید اندازه‌ گیری اینچ لپ تاپ خود را انجام دهید، چرا که هرچه اینچ لپ تاپ شما بیشتر باشد مطمئناً هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی شما بالاتر می‌رود. پس اولین مرحله اندازه‌گیری اینچ لپ تاپ است.

دومین فاکتور که در قیمت ال سی دی تأثیر دارد، کیفیت ال سی دی خریداری شده است. اگر شما یک ال سی دی اصل و خوب بخرید مطمئناً هزینه شما نسبت به زمانی که بخواهید ال سی دی غیر اورجینال و غیر اصلی را بخرید، خیلی بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه این هزینه بستگی به اجزای داخلی ال سی دی نیز دارد.

مثلاً اگر مادربرد لپ تاپ ایسوس شما کیفیت خوبی داشته باید ال سی دی خوبی هم روی لپ تاپ بیاندازید، چرا که اگر ال سی دی بد و بی‌کیفیت نصب کنید باعث آسیب دیدن مادربرد لپ تاپ ایسوس شما خواهد شد. هزینه نصب ال سی دی را هم باید در نظر داشته باشید و آن را هم به هزینه‌های تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس خود اضافه کنید.

با این تفاسیر متوجه می‌شویم که هزینه تعمیر وتعویض ال سی دی لپ تاپ با توجه به فاکتور‌های مختلف متغیر است و نمی‌توان هزینه دقیقی را برای آن تعیین کرد. اما در کل اگر بخواهیم بازه قیمتی ال سی دی را بگوییم تعویض ال سی دی لپتاپ به غیر از دستمزد تعویض آن چیزی بین یک میلیون و پونصد _شیصد تا چیزی حدود چهار میلیون و نیم است که همان طور که گفتیم با توجه به اینچ لپتاپ شما یا کیفیت ال سی دی مدنظر و دیگر فاکتور ها متغیر است‌.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx