تفاوت اصلی Altcoin و Bitcoin در چیست؟

dell ghatar.com ۱۲ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۴

میزان استفاده از یک ارز رمزنگاری شده تعیین کننده پذیرش آن برای مقاصد معاملاتی است. بیت کوین در نهایت به عنوان ارز دیجیتال جدید برای جایگزینی پول کاغذی در نظر گرفته شد. از زمان شکل گیری آن در یک دهه پیش، رشد چشمگیری داشته است. ارزش آن به میلیاردها دلار رسیده است و تعداد زیادی سرمایه گذار به خرید بیت کوین پرداخته‌اند.

تفاوت اصلی Altcoin و Bitcoin

از آن زمان، صدها جایگزین دیگر بیت کوین شروع به ظهور کردند. این ارزهای دیجیتال که «آلت کوین» نامیده می‌شوند، هدفشان جایگزین شدن بیت کوین است. در این مقاله در مورد تفاوت اصلی Altcoin و Bitcoin می‌خوانید.

هدف از وجود ارزهای دیجیتال

هدف همه ارزهای دیجیتال امروزی، استفاده گسترده است. برای اینکه یک ارز ارزشمند باشد، باید از آن در معاملات روزمره استفاده و پذیرفته شود. مانع اصلی قابلیت استفاده برای این ارزهای دیجیتال، نوسانات آن است. اگر ارزش پول شما در طول یک روز به شدت نوسان کند، بسیار غیر عملی می‌شود. تعیین قیمت برای معامله‌گرها تقریباً غیر ممکن خواهد بود. مثل این است که یک سیب ۱ دلاری در صبح ناگهان تبدیل به یک سیب ۵ دلاری در بعد از ظهر می‌شود. مدیریت دارایی‌های رمزنگاری می‌تواند به حداقل رساندن این امر کمک کند، اما نوسانات هنوز وجود دارد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین به طور خاص به اولین ارز رمزنگاری شده اشاره دارد و هیچ قرارداد یکسانی در مورد ارزش آن وجود ندارد. بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، اولین مدرکی است که نشان می‌دهد یک سیستم ارزی که از فناوری همتا به همتا استفاده می‌کند، قابل استفاده است و به مقامات مرکزی یا مؤسساتی مانند بانک‌ها یا سازمان‌های دولتی نیز وابسته نیست.

بیش از یک دهه پس از انتشار، بیت کوین به محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال تبدیل شده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، ارزش این ارز به بالاترین حد خود یعنی ۶۸۰۰۰ دلار در هر واحد رسید. اگر قصد دارید پول خود را روی بیت کوین بگذارید، برای داشتن یک ارز کامل به سرمایه زیادی نیاز دارید. با این حال، ممکن است مقداری کمتر از یک ارز را بتوانید سرمایه‌گذاری کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از پلتفرم‌هایی که این امکان را فراهم می‌کنند نیز به حداقل مبلغ و هزینه‌ای نیاز دارند.

آلت کوین‌ها چیست؟

آلت کوین‌ها، به طور کلی، به ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین که رمزارز اصلی است، اطلاق می‌شود. به نوعی، این ارزهای جایگزین در حال در اختیار گرفتن سهم بازاری هستند که BTC در حال حاضر دارد. تا نوامبر ۲۰۲۱، بیش از ۱۴۰۰۰ آلت کوین در بازار وجود داشته است. در مورد آلت کوین‌ها باید بدانید که:

  1. بله، اصطلاح آلت کوین‌ها حتی می‌تواند به ارزهای رمزنگاری محبوب مانند اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، کاردانو (ADA)، مونرو (XMR) یا دوج کوین (DOGE) اشاره کند. اگر به ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین پایبند هستید، آلت کوین در سبد دارایی خود دارید.
  2. بسیاری از این آلت کوین‌ها بر اساس بیت کوین الگوبرداری شده‌اند. بنابراین، جای تعجب نیست که ارز اصلی کریپتو بر رشد آلت کوین‌ها تأثیر بگذارد. با این حال، آلت‌کوین‌ها ویژگی‌هایی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند که ممکن است احساس کنند بیت‌کوین فاقد آن است. به عنوان مثال، برخی از آلت کوین‌ها را می‌توان سریع‌تر و کارآمدتر استخراج کرد، یا از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی بهتر استفاده کرد، و یا توسط یک میم محبوب ایجاد شده باشد، یا می‌توان در یک شبکه انحصاری برای پرداخت برای کالاها و خدمات خاص استفاده کرد. ارزهای دیجیتالی که برای این اهداف استفاده می‌شوند نیز به خودی خود چند نام از جمله طبقه‌بندی‌های بعدی ارزهای دیجیتال را به دست آورده‌اند.
  3. هر دو بیت کوین و آلت کوین‌ها بر اساس ایده یک ارز غیر متمرکز توسعه یافته‌اند که ممکن است جایگزین پول فعلی شود. آنها برای تراکنش‌های ساده در مکانیزم همتا به همتا ساخته شده‌اند. هر تراکنش به زنجیره اضافه می‌شود و در دسته‌هایی به نام بلوک جمع آوری می‌شود.

تفاوت آلت کوین و بیت کوین

با این حال، برخلاف انواع جدید ارزهای دیجیتال، بیت کوین با چشم اندازی برای موارد استفاده چندگانه از فناوری بلاک چین ساخته نشده است، به این معنی که ممکن است استفاده از آن محدودتر باشد. همچنین، یک اشکال عمده این است که بیت کوین با کارمزد تراکنش‌های بالاتری همراه است. همچنین به نظر می‌رسد که قیمت آن به همان ارتفاعات دسامبر ۲۰۱۷ که تا ۲۰۰۰۰ دلار صعود کرده بود، باز نخواهد گشت.

تفاوت آلت کوین و بیت کوین

آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها تمایل بیشتری به فرار و ریسک دارند. با این حال، بسیاری از معامله گران، نوسانات را دوست دارند زیرا پتانسیل آن را دارد که منجر به سود بیشتر شود. بزرگترین و محبوب ترین آلت کوین اتریوم است که شبکه زیرساختی مشابه بیت کوین دارد. اما ارزهای محبوب دیگر عبارتند از ریپل و دش. هدف اول تسهیل مبادلات بین شرکت‌ها و موسسات بزرگ بود. از سوی دیگر، Dash به دلیل سرعت تراکنش بسیار سریع و امنیت برتر و همچنین قابلیت استفاده بهبود یافته برای افراد برای مدیریت پول خود شناخته شده است. همچنین باید بدانید که:

  • انواع مختلفی از آلت کوین‌ها وجود دارد که هر کدام کمی متفاوت هستند. برخی عملکردهای منحصر به فرد و همچنین سیستم‌ها و فرآیندهای مختلف را ارائه می‌دهند.
  • یک مزیت بزرگ ارزهای جایگزین این است که بر اساس مکانیسم‌های مختلف تأیید (یا استخراج) هستند و می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه نسبت به بیت کوین پردازش کنند. علاوه بر این، اکثر آلت‌کوین‌ها مبتنی بر فناوری‌های جدیدی مانند قراردادهای هوشمند هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های نوآورانه‌ای را بر روی بلاک چین بسازند.
  • همچنین، آلت کوین‌ها بر روی معماری موجود بیت‌کوین ایجاد شده‌اند، که به آن ویژگی‌های جدیدی اضافه کرده‌اند که باعث می‌شود در موقعیت‌های مختلف که بیت‌کوین هنوز در دسترس نیست، بهتر قابل استفاده باشند. به عنوان مثال، برخی از آلت کوین‌ها اکنون درها را برای توسعه برنامه‌ها باز می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند معاملات خود را خارج از زنجیره انجام دهند.
  • نقطه ضعف اصلی عدم پذیرش نسبی و قرار گرفتن در معرض در مقایسه با بیت کوین است. در واقع، این ارزهای دیجیتال جدید به اندازه بزرگترین رقیب خود شناخته شده نیستند و بنابراین هنوز به طور گسترده به عنوان نوعی پرداخت پذیرفته نشده‌اند.

منبع : سماتک

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx