انتقاد تند مالک تلگرام از واتساپ/عکس

didi ghatar.com ۱۴ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۶۹

پاول دروف مالک پیام رسان تلگرام با انتشار پیامی نوشت: واتساپ حفره های متعدد امنیتی دارد و پیم رسان امنی نیست.


پاول دروف در کنال شخصی خود در تلگرام که ۶۵۰ هزار عضو دارد نوشته است:« هکرها می توانند به تمام اطلاعات گوشی کابران واتس اپ دسترسی داشته باشند.

این مشکل امنیتی هفته گذشته توسط خود واتس اپ فاش شد. تنها با یک ویدیو مخرب یا تماس تلفنی از طریق واتس اپ هکر ها به می توانستند به تمام اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

پیام دوروف

احتمالا فکر کنید با بزورسانی واتس اپ این مشکل حل می شود.نه واقعا.

در سال ۲۰۱۸ دقیقا یک مشکل امنیتی مشابه فاش شد. سپس مشکل دیگری در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰٫ حتی در سال ۲۰۱۷ و قبل از آن نیز این مشکلات وجود داشته است. لازم به ذکر است قبل از سال ۲۰۱۶ واتس اپ هیچ نوع رمز گذاری نداشته است.

هر سال، شکلات امنیتی از واتس اپ فاش می شود. که این مشکلات در راستای دسترسی هکر ها به اطلاعات کاربران است. این بدان معناست که مشکل امنیتی همیشه وجود خواهد داشت. این نوع مشکلات به سختی قابل تشخیص هستند و از در های ورودی به برنامه ظاهر می شود. اگر بتوان هر کدام از این درهای پشت سیستم را گشود، و از میان برد، در بعدی خواهیم داشت که میتوان آن را شناسایی کرد و قابل دسترس کرد.

مهم نیست که شما ثروتمندترین فرد روی زمین باشید – همانطور که جف بزوس در سال ۲۰۲۰ متوجه شد، اگر واتس اپ را روی تلفن خود نصب کرده باشید، تمام اطلاعات بر روی تلفن همراهتان قابل دسترسی است. به همین دلیل سال ها پیش واتس اپ را از دستگاه هایم حذف کردم. زیرا با نصب آن دری برای ورود به گوشی شما ایجاد می شود.

من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۲ میلیون ثبت نام روزانه، تلگرام نیازی به تبلیغات اضافی ندارد. می‌توانید از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید – اکنون واتس اپ ۱۴ سال است که به عنوان یک ابزار نظارتی استفاده می شود!.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: سلام نو

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx