برنامه استانی ساسکاچوان

dell ghatar.com ۱۷ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۵

اگر مایل به مهاجرت کاری به کشور کانادا و دریافت اقامت دائم PR هستید، می‌توانید از روش‌های متنوع اسکیلد ورکر فدرال (نیروی کار ماهر) و یا نامزدی استانی کشور کانادا استفاده کنید.

برنامه استانی ساسکاچوان

در حال حاضر، نامزدی استانی ساسکاچوان که با نام SINP شناخته می‌شود یکی از روش‌های محبوب مهاجرت کاری به کشور کانادا است که زیرمجموعه‌های مختلفی دارد و ممکن است بنابر جزئیات طرح مهاجرتی نیاز به جاب آفر و دعوتنامه کاری داشته باشد.

اما وجه تمایز این برنامه استانی نسبت به سایر روش‌های مهاجرت کاری اسکیل ورکر، نبود الزام به ارائه جاب آفر ساسکاچوان است و به همین خاطر در میان متقاضیان مهاجرت کاری به کشور کانادا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

نامزدی استانی ساسکاچوان دارای دو استریم بسیار فعال است که نیاز به جاب آفر ندارد. نخستین برنامه استانی نیاز به جاب آفر ساسکاچوان ندارد، اما به دلیل اینکه با سیستم آنلاین و سراسری اکسپرس اینتری هماهنگ است، نیاز به ایجاد حساب کاربری آنلاین در بخش فدرال اکسپرس اینتری خواهد داشت.

به طور معمول کاندیداهای سیستم اکسپرس اینتری، یک نامزدی استانی از استان ساسکاچوان دریافت می‌کنند که در نهایت منجر به دریافت ۶۰۰ امتیاز از سیستم جامع CRS می‌شود. این شرایط شانس شما را برای دریافت دعوتنامه درخواست اقامت دائم کانادا بیشتر خواهد کرد.

روش دوم، برنامه استانی مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان و یا همان OID است که نیاز به ایجاد حساب کاربری در سیستم اکسپرس اینتری ندارد و به صورت سنتی پیگیری می‌شود.

این برنامه استانی ساسکاچوان برای جذب نیروی کار ماهر در عناوین شغلی موردنیاز ساسکاچوان طراحی شده است. از این رو، شما نیاز به حداقل یکسال تجربه کاری قابل استناد در یکی از عناوین شغلی مورد نیاز استان ساسکاچوان یا همان Occupations In-Demand خواهید داشت.

البته این تمام ماجرای برنامه استانی ساسکاچوان نیست و شما نیاز به شرایط زیر نیز دارید:

  • دریافت حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع ۱۱۰ امتیاز فاکتورهای مختلفی مثل تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان، سن متقاضی، میزان تطبیق پذیری با شرایط بازار کار این استان و غیره
  • برخورداری از شماره حساب کاربری اکسپرس اینتری و کد Job Seeker Validation
  • داشتن مهارت زبان مناسب برنامه استانی اکسپرس اینتری
  • داشتن حداقل سطح تجربه کاری مرتبط با حوزه تحصیلی در مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان
  • برخورداری از حداقل مدرک کارشناسی دانشگاه قابل استناد و ارزیابی در کانادا

جاب آفر ساسکاچوان
روش Saskatchewan Employment Offer یا همان جاب آفر ساسکاچوان یکی از طرح‌های زیر مجموعه نیروی کار ماهر استان ساسکاچوان است که نیاز به دعوتنامه کاری از کارفرما و کسب حداقل امتیاز از فاکتورهای موردنیاز این طرح دارد.

به طور خلاصه، شرایط کلی برنامه جاب آفر ساسکاچوان به شرح زیر است:

  • نبود نیاز به ایجاد حساب کاربری در سیستم اکسپرس اینتری
  • نبود نیاز به داشتن اقوام و اصطلاحاً Connection در این استان
  • الزام به داشتن جاب آفر از کارفرمای مستقر در ساسکاچوان
  • مهارت زبان: حداقل سطح CLB4 و یا معادل آن در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سطح تحصیلات: حداقلی برای آن تعیین نشده است
  • تجربه کاری: قرار گرفتن سوابق و موقعیت کاری شما در یکی از گروه‌های مشاغل نظام‌مند کشور کانادا (ناک صفر، A و یا B) با حداقل یکسال سابقه کاری مرتبط در ده سال گذشته
  • نبود نیاز به سرمایه‌گذاری
  • برخورداری از نامه تائیدیه شغلی Job Approval Letter از SINP
  • کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فاکتورهای تعیین شده توسط سازمان IRCC مثل میزان سن، مقدار تمکن مالی، سطح زبان و غیره

تفاوت اصلی طرح اسکیل ورکر اکسپرس اینتری ساسکاچوان با برنامه جاب آفر ساسکاچوان OID در این است که در استریم اول، شما الزامی به ارائه جاب آفر از کارفرمای مستقر در این استان نداشته و می‌توانید با ایجاد یک پروفایل و ابراز علاقه به شرکت در این برنامه مهاجرتی، در هر دو طرح فدرالی و استانی نیروی کار ماهر کانادا شرکت کنید و از شانس بیشتری در روند قرعه‌کشی Pool این برنامه برخوردار شوید.

اما در حالت دوم یعنی جاب آفر ساسکاچوان، شما تنها براساس مشاغل کاری موردنیاز این استان اقدام می‌کنید و روند درخواست شما خارج از سیستم آنلاین اکسپرس اینتری و به صورت کاغذی خواهد بود. با اینکه شرایط اپلای برنامه استانی جاب آفر ساسکاچوان تقریباً به نسبت گزینه اولی آسان‌تر است، اما نیاز به زمان بیشتری برای ارزیابی و پردازش پرونده دارد.

ساسکاچوان

ناک های شغلی ساسکاچوان ۲۰۲۲
طبق جدیدترین آمار ارائه شده در وب‌سایت رسمی استان ساسکاچوان، ناک‌های شغلی هر دو طرح جاب آفر ساسکاچوان OID و یا اکسپرس اینتری EE شامل موارد زیر می‌شود:

  • ناک A: مشاغلی که نیازمند تحصیلات دانشگاهی است
  • ناک B: مشاغلی که نیازمند تحصیلات کالج، کاردانی و یا کارآموزی معادل است
  • ناک صفر: مشاغل مدیریتی

این در حالی است که مشاغل زیرمجموعه ناک‌های شغلی C و D واجد شرایط شرکت در برنامه‌های جاب آفر ساسکاچوان و یا اکسپرس اینتری استانی نیستند.

شما این امکان را دارید تا با وارد کردن آدرس saskatchewan.ca در موتور جستجوی گوگل و کلیک بر روی NOC 2011 Search به سامانه ناک‌های شغلی استان ساسکاچوان وارد شوید و با وارد کردن عنوان شغلی خود، از کد ناک و واجد شرایط بودن موقعیت شغلی خود برای اپلای باخبر گردید.

شما همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی ساسکاچوان، فهرست مشاغل فاقد شرایط این استان را دانلود کرده و از این طریق بفهمید که عنوان شغلی شما از شرایط لازم برای شرکت در جاب آفر ساسکاچوان برخوردار است یا خیر.

در یک جمع‌بندی کلی، چنانچه مایل به دریافت کارت اقامت و مجوز کار قانونی و دائمی در کشور کانادا و استان ساسکاچوان هستید، گزینه جاب آفر ساسکاچوان انتخاب مناسبی برای شما بوده و مزایای متنوعی را برای شما و اعضای خانواده به همراه خواهد داشت.

از این رو، در صورتی که مایل به اپلای برنامه استانی اکسپرس اینتری و یا جاب آفر ساسکاچوان هستید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برای این منظور استفاده کنید و با اطمینان خاطر بیشتری برای جاب آفر، ورک پرمیت و کارت اقامت PR کانادا اقدام نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx