آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری درب ضد سرقت

dell ghatar.com ۱۷ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۴

آشنایی با درب  ضد سرقت

درب امنیتی یا درب ضد سرقت، امروزه جزء تجهیزات ضروری ساختمانها محسوب می شود. درب های ضد سرقت دارای ویژگی های خاصی هستند. انواع مختلفی از درب های ضد سرقت توسط تولید کنندگان در بازار عرضه می شوند. اما آنچه که در انتخاب این درب ها اهمیت دارد مشخصات فنی و ظاهری این درب ها است.

درب های ضد سرقت از نظر مشخصات فنی و ظاهری دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه ی مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

درب ضد سرقت
چند طرح مختلف از درب ضد سرقت

 مشخصات فنی درب ضد سرقت

یک درب ضد سرقت باید ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند امنیتی را که از آن انتظار میرود فراهم کند. این ویژگی ها با توجه به متریال به کار رفته در این درب ها متفاوت است. از مشخصات فنی درب های ضد سرقت می توان به این موارد اشاره کرد.

* از مهمترین قسمتهای درب های ضد سرقت قسمت استراکچر این درب ها است. استراکچر پایه و اساس این درب ها است. اگر این قسمت از نظر کیفیت استاندارد نباشد سایر اجزای درب نیز استاندارد نخواهند بود. متریالی که در ساخت استراکچر به کار میرود صفحه ی فولادی، کلاف فلزی و مواردی از این قبیل است.

* از دیگر مشخصات فنی درب ضد سرقت استاندارد لنگه و چهار چوب این درب است. لنگه و چهارچوب، باید از یک ورق با اندازه ی یک و نیم میلیمتر ساخته شود.

* باید از لولاهایی استفاده شود که سبب گردش راحت و بی صدای درب باشد.

* وزن درب ها به صورت استاندارد باشد.

* دستگیره ای که در این درب ها به کار می رود از جنس مرغوب و با دوامی باشد.

* داشتن دوربین چشمی که دارای زاویه ی دید بالایی باشد از ملزومات درب های ضد سرقت است.

* یکی دیگر از مشخصات فنی درب ضد سرقت که از موارد مهمی نیز در امنیت این درب ها محسوب می شود، داشتن چند قفل گاوصندوقی ایمن است. قفل هایی که در این درب ها به کار میرود باید از چندین نقطه به قسمت چهارچوب درب متصل شود. علاوه بر قفل گاو صندوقی نوع دیگری از قفل ها هستند که به صورت آژیر دار طراحی می شوند. به این معنی که در صورت وارد شدن ضربه به درب، آژیر به صدا در می آید. طراحی و نصب هر کدام از این قفل ها توسط شرکت دژدرب با بهترین کیفیت صورت می گیرد.

* از دیگر مشخصات فنی درب ضد سرقت استاندارد داشتن زبانه ی متحرک است. زبانه ی متحرک این درب ها قفل سوییچی و امنیتی دارند. معمولا تعداد زبانه ی متحرک در قفل مرکزی درب، ۱۴ عدد و در دیگر قفل ها ۷ عدد است.

مشخصات فنی چارچوب درب ضد سرقت استاندارد

* چارچوب این درب ها باید از یک ورق فولادی نرم باشد. میزان ضخامت این ورق فولادی به طور استاندارد ۱۴ الی ۲۴ سانتیمتر است.

* چارچوب درب ضد سرقت دارای یک نوار لاستیکی است. این نوار به صورت عایق صدا عمل می کند. علاوه بر نوار عایق لاستیکی یک نوار درزگیر نیز در چارچوب این درب ها به کار می رود.

* از ویژگی مهم درب ضد سرقت این است زمانی که درب در چارچوب قرار می گیرد دیگر نمی توان از اهرم جهت باز کردن درب استفاده کرد. این ویژگی (باز نشدن درب توسط اهرم) از مشخصات فنی مهم، چارچوب درب های ضد سرقت است. زمانی که این درب نصب می شود باید نصاب به این نکته توجه کند که شکاف میان در و چارچوب در نهایت ۵ میلیمتر باشد. در غیر این صورت سبب کاهش امنیت درب می شود.

درب ضد سرقت در دکوراسیون
زیبایی درب ضد سرقت در دکوراسیون

مشخصات ظاهری درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت از نظر ظاهر و طرح دارای انواع مختلف چوبی، فلزی، کامپوزیتی، اچ دی اف و پی وی سی هستند. معمولا از نظر ظاهر بیشتر افراد از نوع چوبی این درب ها استقبال می کنند. درب های چوبی از ام دی اف ۸ یا ۱۰ میلیمتری که دارای روکش چوب گردو یا راش هستند ساخته می شوند.

در واقع انتخاب یک درب ضد سرقت از نظر مشخصات ظاهری بستگی به سلیقه ی افراد، نوع دکوراسیون و شرایط آب و هوایی محیط بستگی دارد. به عنوان مثال در ساختمانهایی که در فضای پوشیده هستند استفاده از هر کدام از طرح ها و جنس ها مانعی ندارد. اما در مناطق و یا محیطی که دارای رطوبت هستند استفاده از درب های فلزی انتخاب مناسبی است. همچنین درب هایی که رویه ی آنها رنگ شده مناسب ساختمان هایی است که رو به آفتاب هستند. برای مطالعه بیشتر در زمینه درب ضد سرقت ضد آب و آفتاب وارد صفحه لینک شده شوید.

از نظر طرح، این درب ها دارای طرحهای برجسته، صاف و یا ترکیبی از این دو هستند. همچنین در طراحی ظاهری بعضی از این درب ها بنا به خواست مشتری از یک زنجیر استفاده می شود. با استفاده از زنجیر در مواقعی که نیاز باشد می توان فقط نیمی از درب را باز کرد.

محصولات شرکت دژ درب
نمونه ای از قفل گاو صندوقی

محصولات شرکت دژ درب

شرکت دژ درب یکی از تولید کنندگان درب ضد سرقت استاندارد است. این شرکت دارای طرحهای متنوعی در ظاهر این درب ها است که می تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشد. این شرکت علاوه بر ظاهر، در کیفیت محصول خود نیز دقت زیادی به خرج می دهد. شرکت دژدرب در راستای تکریم مشتری هر نوع طرح سفارشی را که مشتریان خواهان اجرای آن باشند با کیفیت بالا تولید می کند.

این شرکت امروزه از مطرح ترین شرکت های تولید کننده ی درب های ضد سرقت است. شرکت دژدرب کار تولید تا نصب درب را توسط متخصصان حرفه ایی انجام می دهد. همچنین از نظر قیمت این شرکت محصولات خود را با قیمتی کاملا به صرفه به مشتریان ارائه می دهد تا بتوانند خرید درب ضد سرقت خود را با خیال راحت انجام دهند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx