مزایا و معایب دوربین لامپی بی سیم

dell ghatar.com ۱۹ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۰۰

دوربین لامپی یکی از انواع رایج دوربین های مداربسته می باشد که با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای که دارد امکان جمع آوری اطلاعات از محیط پیرامونش را فراهم کرده و به صورت اساسی نقش مهمی در کنترل تردد و نظارت فضای اطراف را عهده دار است.

دوربین های لامپی کاملا شبیه به لامپ های رشته ای بوده و مانند آن ها روی سرپیچ لامپ نصب می شوند، به طوری که نمی توان به راحتی تشخیص داد که لامپ یا دوربین مداربسته هستند. همین عدم توانایی افراد در شناسایی و تشخیص آسان آن ها باعث شده تا این نوع دوربین بهترین گزینه برای استفاده در سازمان های حفاظتی و محیط های جاسوسی باشد. دوربین لامپی دارای امکانات مختلفی هستند که در امر نظارت و ضبط ویدیو به شما کمک می ‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد مزایا و معایب دوربین لامپی که شاید در مورد آن ها اطلاعات کمی داشته باشید مطالب جالب و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دوربین لامپی بی سیم

معرفی انواع مدل های دوربین لامپی

دوربین لامپی بی سیم در دو نوع وای فای و سیم کارتی در بازار تولید شده که نشان دهنده تقسیم بندی بر اساس دو روش انتقال اطلاعات است. در نوع وای فای اطلاعات توسط گیرنده های وای فای جمع آوری و به دستگاه مرکزی که می تواند کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه باشد ارسال می گردد. در دوربین های سیم کارت خور امکان قرار دادن سیم کارت در جای مخصوص بدنه آن ها وجود داشته و در نهایت از این طریق اطلاعات به گوشی های تلفن همراه هوشمند انتقال پیدا می کند. این دوربین ها در تقسیم بندی های دیگر هم دارد که می توان به دوربین های لامپی دید در شب، دوربین لامپی ICsee و دوربین مداربسته هیترون اشاره نمود.

بهترین دوربین لامپی می تواند از نوع وای فای باشد که به دلیل اینکه از اینترنت استفاده می‌کند کیفیت آن بالا بوده و امکان قطع شدن به حداقل می ‌رسد. دوربین مداربسته لامپی سیم کارت خور هم که با قرارگیری سیم کارت می‌ توان به راحتی اتصال به اینترنت را انجام دهد. از لحاظ امنیتی به عنوان یکی از دوربین‌ های مناسب شناخته می ‌شود چرا که دستگاه وای فای نداشته و تشخیص آن سخت است.

مزایا و معایب دوربین های لامپی

خصوصیات کلی دوربین لامپی

دوربین های مدار بسته لامپی از لحاظ ساختار داخلی، شکل ظاهری و تکنولوژی به کار رفته در آن دارای خصوصیات منحصر به فردی بوده که تشابه زیادی هم به دوربین های چشم ماهی دارد. از اصلی ترین خصوصیات این دوربین ها می توان به مواردی همچون میدان دید ۳۶۰ درجه ای به صورت پانوراما با اشراف کامل بر محیط اطراف، منبع تامین انرژی از طریق سیستم برق شهری با سرپیچ لامپ بدون کابل کشی مجدد، امکان قرار دادن حافظه جانبی با ظرفیت های گوناگون به منظور ضبط اطلاعات صوتی و تصویری کیفیت بالا نام برد.

مزایا و معایب دوربین لامپی

دوربین های لامپی مانند دیگر محصولات دارای معایب و مزایای خاص خود هستند که شناخت آن ها در انتخاب دوربین بهتر به شما کمک می کند. یکی از ویژگی های مثبت دوربین لامپی این است که به عنوان یکی از پر فروش‌ ترین دوربین‌ های مدار بسته در دنیا قیمت مناسب تری نسبت به سایر دوربین ‌های مشابه دارد.

همچنین دوربین ‌های لامپی که از انواع دوربین مدار بسته بی سیم می باشند به دلیل داشتن وای فای این امکان را دارند تا تصاویر را به صورت زنده از طریق اینترنت به گوشی همراه کاربر منتقل کنند. قابلیت ضبط تصاویر و فیلم در کارت حافظه به صورت ۲۴ ساعته است. قابلیت تشخیص حرکت و پخش آن در بستر اینترنت برای فرد ارسال کند. داشتن لنز با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای، زوم ۴ برابری و استفاده بدون سیم کشی از دوربین لامپی همانطور که در بالا آورده شد از دیگر مزایای این نوع دوربین مداربسته هستند.

معایب دوربین‌های لامپی
حال که با مزایای دوربین ‌های لامپی آشنا شده‌ اید چند مورد از عیوب آنان را در ادامه به بهه بحث و بررسی گذاشته ایم که می خوانید. مثلا دوربین‌ های لامپی امکان اتصال به دستگاه‌ های nvr و dvr را ندارند و برای نگهداری تصاویر و فیلم همانطور که اشاره شد فقط از کارت حافظه می شود استفاده کرد که در واقع تمام آن ها فقط تا یک ماه جواب گوی نیاز خانگی شما خواهد بود و برای مصارف تجاری هم خیلی محدودیت ایجاد می کند. ضبط تصاویر به صورت پانوراما را شاید بتوان به عنوان یک نقطه ضعف در دوربین لامپی معرفی کرد چرا که تشخیص این نوع تصاویر کمی دشوار بوده و بررسی جزئیات آن به نسبت تصاویر تخت، ساده و با کیفیتی که دوربین های دیگر ضبط می‌کنند زمان بر است.

دوربین مداربسته

جمع بندی مزایا و معایب دوربین های لامپی

مجموع برآیندی که با در کنار هم قرار دادن مزایا و معایب دوربین های لامپی به دست می آید این است که این نوع دوربین های مداربسته با توجه به محیطی که می خواهیم از آن ها استفاده کنیم. می تواند به عنوان تنها نوع دوربین و یا به صورت مکمل در کنار دیگر مدل های مختلف دوربین مداربسته نصب شوند. اما در کل برای محیط های نسبتا متوسط و یا کوچک داخلی کاملا مناسب بوده و به مدرن و زیبا تر شدن فضا نیز کمک می کنند. از آنجایی که همین یک نوع دوربین داربسته از مدل های گوناگونی توسط شرکت های مختلف ساخته شده دست شما برای انتخاب مدل مد نظرتا برای خرید باز بوده و به صورت آنلاین هم می توانید برایو اطلاع دقیق تر از ویژگی ها و ی خرید هر محصولی که مد نظر دارید اقدام کنید. بدین منظور ما در پایان این مقاله سایت فروشگاه سیستم حفاظتی دی سی ای کالا را به شما مشتری گرامی معرفی می نماییم. چرا که هم از اطلاعات جامع تری در این زمینه برخوردار بوده و هم در صورت لزوم می توانید از مشاوره تلفنی رایگان هم توسط کارشناسان فروش مجموعه بهره مند شوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx