۱۰ دلیل که کسب و کار شما نیاز به نرم افزار CRM دارد

dell ghatar.com ۲۱ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵

آیا می دانید سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارای سریع ترین نرخ رشد بین نرم افزارهای موجود در بازار امروز است؟ و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ درآمد این صنعت به بیش از ۸۰ میلیارد دلار برسد؟

سی آر ام نرم افزاری است که می توانید در آن جزئیات مربوط به مشتریان خود در تمام بخش های مختلف شرکت را سازماندهی و مدیریت کنید. هر شخصی که به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی داشته باشد می تواند سفر هر مشتری که با نام تجاری، وب سایت یا محصولات شما ارتباط برقرار می کند را پیگیری و مدیریت کند. سی آر ام ها در صنایع مختلف از جمله فناوری، خدمات بازرگانی، خرده فروشی، بانکداری، تولید، امنیت، ارتباطات و رسانه ها استفاده می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به CRM وارد صفحه CRM چیست شوید

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

۱۰ دلیل اهمیت استفاده از نرم افزار CRM

۱- ارتقاء کیفیت ارتباط با مشتریان

مهم ترین رمز موفقیت در کسب و کارهای مشتری محور، رضایت مشتری است. استفاده از یک نرم افزار سی آر ام با هدایت فعالیت های بازاریابی و فروش در جهت مناسب، می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید و در نهایت موجب افزایش فروش خواهد شد. نرم افزار CRM کلیه سوابق رفتار مشتری از تماس اولیه و بازدید از سایت تا خریدهای نهایی شده را ذخیره می کند و به صورت گزارش و نمودارهای آماری در اختیار شما قرار می دهد. با بررسی این اطلاعات، شما دقیقا می دانید که مشتری چه می خواهد و چه انتظاراتی دارد و می توانید با مناسب ترین روش با هر مشتری در ارتباط باشید و در نتیجه رضایت مشتریان را جلب نمایید. همچنین می توانید با جمع آوری بازخوردهای مشتریان، در آینده در مورد فرایند ارائه محصول یا خدماتتان دقیق تر عمل کنید.

۲- بهینه سازی روند بازاریابی

بازاریابان در همه کسب و کارها، همیشه در حال تحقیق برای پیدا کردن و مورد هدف قرار دادن مشتریان مناسب هستند؛ در این جهت یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند با کشف نیازهای مشتریان و مشخص کردن رفتار آن ها نقش بسیار بزرگی در پیشرفت کسب و کارها ایفا کند. یک نرم افزار سی آر ام، اطلاعات مربوط به رفتار مشتری را در اختیار تیم بازاریابی قرار می دهد تا با استفاده از آن ها، بهترین زمان و روش برای ارائه پیشنهاد فروش به هر مشتری را پیدا کرده و از اطلاعات به دست آمده در جهت افزایش میزان مشتریان احتمالی استفاده کند.

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM

۳- دسترسی راحت به اطلاعات مشتریان

اطلاعات مختلف مشتریان مانند اطلاعات تماس و سوابق خرید مشتری به صورت طبقه بندی شده در پایگاه داده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ذخیره می شوند و کارشناسان می توانند با توجه به نقش و سطح دسترسی خود به این داده ها دسترسی داشته باشند. برای سازمان های بزرگ و شرکت هایی که با مشتریان بسیار زیادی سروکار دارند ممکن است درباره نگهداری از پایگاه داده های حجیم نگرانی هایی به وجود بیاید. راه حل های هم برای این مشکل ارائه شده است. برای مثال شرکت دانا پرداز نرم افزارهای CRM را در دو نسخه ابری و محلی به بازار عرضه کرده است. در نسخه ابری، پایگاه داده های مشتریان در سرورهای درون شرکت نگهداری می شوند و نگرانی بابت حجم بالای پایگاه داده وجود نخواهد داشت. این پایگاه داده ابری بوده و با در اختیار داشتن دسترسی های لازم و اینترنت، قابل دسترسی است.

۴- بهینه سازی فرایند گردش کار

نرم افزارهای CRM، با استفاده از مجموعه ای از ابزارها و فرآیندها بار وارد و ذخیره کردن حجم زیادی از اطلاعات مربوط با رفتار مشتری را از دوش کسب و کارها بر می دارند. فرآیندهای گردش کار، عملیات ها و کارهای روتین فروش مانند ورود اطلاعات را به صورت خودکار انجام می دهد تا کارشناسان فروش زمان بیشتری برای تحقیقات بازار و یافتن روش های نوین فروش داشته باشند.

۵- بررسی فعالیت های کارشناسان

خیلی از صاحبان کسب و کار برای بررسی و رصد فعالیت کارشناسان و تخصیص وظایف مختلف به آنها از نرم افزار سی آر ام استفاده می کنند. در واقع با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برنامه کاری تمام کارشناسان مشخص است و با یک بررسی ساده می توانید عملکرد کارشناسان را ارزیابی کنید، میزان فعالیت های انجام شده و فروش های موفق هر کارشناس را ببینید و مسئولیت ها را بر اساس توانایی بین کارشناسان تقسیم کنید.

۶- سهولت مدیریت سرنخ برای کارشناسان فروش

کارشناسان فروش می توانند به کمک نرم افزار CRM و به صورت خودکار، سرنخ ها را از منابع مختلف ثبت و آن ها را با توجه به رفتار خرید، سلایق و ترجیحات مشتری بخش بندی کنند. این کار به راحتی در ماژول سرنخ نرم افزار CRM دانا قابل انجام است. کارشناسان فروش میتوانند با دریافت بینش لازم از بخش بازاریابی، فرآیند فروش را با ارائه بهترین پاسخ به هر کدام از سرنخ ها، بهبود دهند.

۷- بهینه سازی فرآیند آنالیز  داده ها

نرم افزار سی آر ام اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه فعالیت های بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این اطلاعات و داده ها می توانید کمپین های بازاریابی را دقیق تر و هدفمندتر طراحی کنید و با توجه به داده های آماری به دست آمده از مشتریان، می توانید پیشنهاد های فروش خود را مطابق با سلیقه هر مشتری ارائه کرده و میزان فروش خود را بسیار افزایش دهید. گزارشهای استاندارد و شخصی سازی شده قابل ارائه توسط نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کارها بینشی مفید در زمینه فعالیت ها و کمپین های مختلف، عملکرد هر کارشناس و درصد پایداری استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتریان ارائه می دهد. به همین دلیل است که اکثر شرکت های موفق، به جای صرف ساعت ها زمان برای تحلیل و آنالیز داده های مختلف، از این نرم افزارها استفاده می کنند.

اهمیت استفاده از CRM

۸-  ارائه گزارش های جامع در نرم افزار سی آر ام

گزارش هایی در نرم افزار CRM تولید می شوند که به کارشناسان و مدیران فروش دیدی یکپارچه از اطلاعات فروش مهم شامل: تارگت های تعیین شده و اطلاعات ارزیابی عملکرد ارائه می دهند. با استفاده از یک داشبورد شخصی سازی شده، کارشناسان فروش به راحتی می توانند پیشرفت خود را ردیابی کنند. این نرم افزارها راهکاری آسان را در اختیار کارشناسان فروش قرار می دهد تا عملکرد خود را ارزیابی و برای پیشرفت بیشتر، تلاش کنند.

۹- مدیریت کارآمد پایپ لاین فروش

پایپ لاین فروش،  پتانسیل فروش به مشتریان بالقوه را بهبود می بخشد. این ویژگی همچنین به کارشناسان فروش کمک می کند تا حرکت رو به جلوی سرنخ های فروش از یک مرحله به مرحله بعدی را به شکل بهتری انجام دهد و در صورت نزدیک شدن به مرحله بستن فروش، از آن مطلع شوند. وقتی اطلاعات به شکل ساده ای مثل نمودارها نمایش داده شود، مدیران می توانند میزان فروش و پتانسیل بسته شدن فرصت های فروش را به راحتی اندازه گیری کنند و ببینند آیا کارشناسان فروششان به تارگت های روزانه، هفتگی یا ماهیانه دست یافته اند یا نه.

۱۰- دسترسی به راه حل های مقیاس پذیر

تا همین چند سال پیش این نرم افزارها با قیمت بسیار بالا و فرآیند نصب پیچیده، محصولاتی بودند که انگار تنها برای کسب و کارهای بزرگ مناسب اند. اما امروزه وجود نسخه ابری این نرم افزارها با امکان نصب بسیار آسان و هزینه تمام شده پایین، امکان استفاده از آنها برای کسب و کارهای کوچک تر را هم فراهم کرده است. همچنین این نرم افزارها می توانند همگام با سازمان رشد کرده و به عنوان ابزاری همیشگی مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه پیدا کردن یک نرم افزار سی آر ام فوق العاده با قیمت مناسب که هزینه های نگهداری و به روز رسانی را هم به گردن کسب و کارها نمی‌اندازد کار چندان دشواری نیست. نرم افزار CRM دانا، با امکان نصب نسخه های محلی و ابری، می تواند تمام مزایای ذکر شده را برای کسب و کارها به همراه داشته و آنها را در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش همراهی کند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx