برنزه کردن پوست با استفاده از کرم برنزه کننده

dell ghatar.com ۲۱ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۲

شاید هیچ چیز در یک روز گرم تابستانی، بهتر از دراز کشیدن با بدنی خیس زیر آفتاب نباشد.

برنزه کردن، یکی از علایق خانم ها و آقایان امروزی است و همزمان با گرمتر شدن هوا، بسیاری برای تیره و برنز کردن پوست خود به استخرهای روباز می روند و اوقات فراغت خود را در چنین مکان هایی سپری می کنند.

برنزه کردن با نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش داخلی (UV) یک رفتار رایج به ویژه برای خانم ها در فصل تابستان است که البته در میان نوجوانان، جوانان و افرادی که پوست روشن‌تری دارند، شایع تر است.

در فرایند برنزه شدن با آفتاب، هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ملانین توسط سلول‌های خاص پوست ایجاد می‌شود. ملانین یک رنگدانه تیره رنگ است. این رنگدانه نور ماوراء بنفش را جذب می‌کند تا از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کند. به همین دلیل است که پوست رنگ پریده راحت‌تر می‌سوزد.

جالب است بدانید در فرایند برنزه کردن با آفتاب، نور فرابنفش از میان ابرها نیز عبور می‌کند، به این معنی که شما در روزهای ابری می‌توانید اقدام به برنز کردن پوست خود نمایید، به خصوص اگر پوست روشن دارید و برای مدت طولانی بیرون هستید.

در واقع برنزه شدن طبیعی در زیر نور خورشید یک مد قدیمی است ، اما برنزه شدن با ظاهری طبیعی که یادآور بوسه های خورشید است کاملا ترند است . با استفاده از یک برنزه کننده ایمن که به شما درخشندگی زیبایی می دهد ، پوست خود را از اشعه های مضر خورشید محافظت کنید و یک پوست برنزه طبیعی و زیبا داشته باشید .

برنزه کردن پوست

در ادامه با تعدادی از بهترین روش های برنزه کردن پوست بیشتر آشنا می شوید :

قبل از اینکه به معرفی این روش ها بپردازیم لازم است به این نکته اشاره کنیم پایه برنزه کردن پوست استفاده از یک برنزه کننده مرغوب و با کیفیت است.

معرفی کرم برنزه کننده

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به حمام آفتاب علاقه دارند و یا دائما از دستگاه سولاریوم استفاده می کنند بهتر است بدانید که انتخاب یک محصول معتبر و اصل برنزه کننده منجر به حفظ سلامت و شادابی پوست و داشتن رنگ پوست برنزه زیبا است.

  • کرم برنزه کننده فلورسان محصولی بی نظیر برای سولاریوم و آفتاب است.
  • این برنزه کننده دارای رنگدهی فوری و ماندگاری طولانی مدت است.
  • برنزه کننده فلورسان دارای ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده پوست می باشد.
  • لوسیون برنزه کننده فلورسان با بهره گیری از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین ها کمک به جوانسازی پوست و مانع از پیری زودرس آن می کند.
  • رنگ دهی فوری
  • ۴ ماه ماندگاری

از دیگر محصولات جذاب برای برنزه کردن پوست اسپری برنزه کننده کربن ایکس است.

این اسپری برنزه کننده انتخابی فوق العاده برای تیره کردن پوست در حمام آفتاب است و رنگ زیبای شکلاتی طلایی را به ارمغان می آورد.

اسپری برنزه کننده

برنزه شدن با آفتاب

برنزه شدن با آفتاب یکی از قدیمی ترین روش های برنزه کردن پوست است.

انتخاب یک برنزه کننده آفتاب که دارای spf  مناسب برای برنزه کردن و در عین حال دارای فاکتورهای محافظت از پوست است یک اصل کلیدی است.

بعد از این که در بازه زمانی مشخصی زیر نور آفتاب قرار گرفتید باید در پایان کار می توانید بدنتان را با آب ولرم یا کمی خنک بشویید. پس از اتمام دوش با یک حوله نرم به آرامی بدنتان را خشک کنید. در آخر از یک لوسیون مرطوب کننده مخصوص بعد از آفتاب کمک بگیرید تا پوست بدنتان را خنک و ترمیم کند. در ضمن این کار به تثبیت رنگ برنزه روی پوست کمک بیشتری می‌کند.

بهترین وقت برای برنزه کردن پوست صبح است چون در این زمان پروتئین‌هایی در بدن تولید می‌شود که می‌توانند از پوست مراقبت کرده و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را ترمیم کند و پوست را التیام ببخشند.

 

  • برای اینکه پوست تان یکدست برنزه شود، از یک اسپری یا روغن استفاده کنید. این دو مورد به دلیل بافت رقیقی که دارند، به طور کامل روی پوست پخش می شوند. بعد از اینکه اسپری را به بدن خود زدید، حتما به کمک دست هایتان، آن را روی بدن ماساژ دهید.
  • یک بالم لب با SPF حداقل ۱۵ به لب هایتان بزنید؛ نیازی نیست لب‌ هایتان هم برنزه شوند! لب‌های ترک ‌خورده خشک، نه‌ تنها جذاب نیستند، بلکه دردناک هم هستند.

بهتر است بدن تان را بارها جابه جا کنید تا کامل و صحیح برنزه شوید.

بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر آفتاب بگیرید.

اگرچه متخصصین پوست معمولا می‌گویند برای برنزه شدن بی خطر بهتر است در طول ساعات اوج از خورشید دوری کنید، اما اگر به دنبال برنزه شدن سریع هستید، درست در همین ساعات آفتاب بگیرید.

هر دو ساعت یکبار، یا بعد از تماس با آب، از لوسیون استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه لوسیون و یا روغنی با SPF پایین روی پوست تان دارید. یادتان باشد حتی محصولات ضد آب نیز باید تجدید شوند.

بعد از یک جلسه آفتاب گرفتن و برنزه شدن، پوست خود را هیدراته نگه داشته و رنگ برنزه پوست تان را با استفاده از یک لوسیون مرطوب کننده حفظ کنید

استفاده از لوسیون برنزه کننده اتوبرنزه

نحوه عملکرد لوسیون های برنزه کننده‌ را بشناسید

لوسیون برنزه کننده، حاوی ترکیبی به نام دی هیدروکسی استون است که طبق تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، سبب افزودن رنگدانه به پوست می شود. این ترکیب یک مولکول قند سه کربنی است که با گروه های آمینه در پروتئین های پوست واکنش نشان می دهد. این واکنش که “میلارد” نام دارد، چیزی شبیه به فرایند قهوه ای کردن و کاراملی کردن پوست است.

از معایب محصولات اتوبرنزه می توان به عدم ماندگاری آن، از بین رفتن رنگ برنزه با استحمام، پس دادن رنگ به لباس و تیره و روشن شدن پوست اشاره کرد.

اما برای حمام آفتاب و یا سلاریوم خود یک برنزه کننده  خوب انتخاب کنید.

استفاده از دستگاه های سولاریوم

دستگاه سولاریوم چگونه کار می کند؟

در دستگاه سولاریوم از لامپ های تابنده اشعه فرابنفش مشابه نور خورشید استفاده می‌شود، این روش یکی از محبوب ترین و مؤثرترین راه حل ها برای برنزه شدن سریع و آسان است.

در حین برنزه شدن با دستگاه سولاریوم حتما باید از عینک استفاده کنید.

یکی از دلایلی که ما را تشویق به استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده می‌کنند سرعت بالای تغییر رنگ پوست در کوتاه‌ترین زمان با این محصولات است.

کربن ایکس و برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده هایی مانند کربن ایکس و برنزه کننده فلورسان با کمک به بالا بردن سرعت رنگدهی پوست باعث می شود تا مدت زمان کمتری را صرف برنزه شدن کنید، از طرفی دوام و ماندگاری طولانی مدت این دو محصول باعث می شود تا هم سلامت پوستتان حفظ شود و هم افرادی که زمان کافی برای برنزه کردن خود ندارند بتوانند به راحتی و در بلند مدت برنزه بمانند.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن نماینده انحصاری برند فلورسان روسیه و کربن ایکس امریکا در ایران و امارات متحده عربی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان در ارتباط باشید.

۰۲۱۲۲۱۴۷۰۰۰

۰۲۱۲۲۱۴۸۰۰۰

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx