راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا

dell ghatar.com ۲۴ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۹۲

در ابتدا قبل از اینکه به ثبت نام لاتاری در برتر مهاجر و شرایط آن بپردازیم؛ قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که اصلاً لاتاری آمریکا چیست؟

در واقع درسال ۱۹۹۰ میلادی قانونی در آمریکا تصویب شد که هدف آن حفظ تنوع نژادی در کشور آمریکا بود. بر اساس این قانون، ویزایی تحت عنوان ویزای تنوع نژادی آمریکا یا همان DV ایجاد گردید. قابل ذکر است بگوییم که این ویزا نوعی ویزای مهاجرتی به شمار می‌آید. اگر فردی این ویزا را داشته باشد پس از ورود به خاک آمریکا می‌تواند گرین کارت این کشور را دریافت نماید. در کشور آمریکا بیشتر افراد مهاجر هستند که به این کشور آمده اند تا زندگی جدیدی را شروع کنند. به همین علت است که اکثر جمعیت آمریکا از نژادهای گوناگون هستند. با ثبت نام لاتاری در واقع فرد می‌تواند از طریق قرعه کشی این ویزا را دریافت کند.

حفظ تعادل و تناسب در میان نژادهای گوناگون آمریکا، هدف اصلی ویزای لاتاری آمریکا است. برای ثبت نام لاتاری فرد باید اهل یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در این قرعه‌کشی باشد. از سال ۱۹۹۵ میلادی هر سال لیستی از این کشورها صادر می‌گردد که نام کشور ایران نیز در این لیست قرار دارد. در واقع در هر سال چیزی حدود ۴۵۰۰ ایرانی با ثبت نام در لاتاری موفق می‌شوند که گرین کارت آمریکا را دریافت نمایند. با ثبت نام لاتاری به هر فرد شانسی تعلق می‌گیرد که در قرعه کشی ویزای دایورسیتی آمریکا شرکت داده می‌شود.

هر سال در لاتاری آمریکا افراد زیادی از کشورهای مختلف ثبت نام می‌کنند. کامپیوتر به صورت کاملاً تصادفی از میان افراد ثبت‌نام‌کننده و واجد شرایط تعدادی را به عنوان برنده انتخاب می‌کند. این افراد هر ساله چیزی حدود ۵۵ هزار نفر هستند. آن‌ها پس از برنده شدن و ورود به آمریکا می‌توانند برای همیشه در این کشور ماندگار شوند.

بت نام لاتاری آمریکا برتر مهاجر

نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا

ثبت نام لاتاری آمریکا کار چندان سختی نیست و به سادگی می‌توان آن را انجام داد. البته در هنگام ثبت نام در لاتاری لازم است که به یک سری نکات توجه لازم را داشته باشید و دقت کنید که اطلاعات خواسته شده را به اشتباه وارد نکنید. یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت نام این است که به یک فرد متخصص در این زمینه مراجعه نمایید و از او راهنمایی بگیرید. به عبارتی دیگر، مراجعه به یک متخصص ثبت نام در لاتاری باعث می‌شود شما با خیالی راحت و آسوده یک ثبت نام درست و اصولی را تجربه نمایید. همچنین مطمئن باشید که اطلاعاتتان به درستی وارد شده است. مجموعه‌های زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. در صورت تمایل می‌توانید از کمک آنها نیز بهره مند شوید.

هر سال تقریباً یک مهلت ۳۳ روزه برای ثبت نام لاتاری در نظر گرفته می‌شود که افراد در این بازه زمانی فرصت دارند ثبت نام خود را انجام دهند. اولین اقدام این است که به سایت اصلی ثبت نام وارد شوید. بعد از آن فرم‌هایی را که برای ثبت نام مورد نیاز هستند پر کنید. این فرآیند به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات لازم را از این طریق ثبت نمایید. البته تا مدت‌ها ثبت نام لاتاری به شکل کاغذی صورت می‌گرفت اما امروز شما می‌توانید این کار را به صورت آنلاین و به راحتی انجام دهید. از آنجایی که سایت اصلی ثبت نام لاتاری آمریکا به زبان انگلیسی است باید تمامی اطلاعات را به انگلیسی با فرمت آمریکایی وارد نمایید.

بعد از اینکه تمامی مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشتید یک کد پیگیری به شما تعلق می‌گیرد که آن را تا زمان اعلام نتایج پیش خود نگه دارید. بعد از اینکه نتایج اعلام گردید شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی و وارد کردن این کد از برنده شدن یا نشدن خودتان آگاه شوید. نکته مهم دیگر در مورد ثبت نام لاتاری این است که امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت نهایی اطلاعات روی سایت و دریافت کد پیگیری وجود ندارد بنابراین همه اطلاعات را قبل از تایید نهایی با دقت کنترل کنید.

 زمان ثبت نام لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری برتر مهاجر

هر ساله اعلامیه ای بر روی سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار می‌گیرد که در آن تاریخ دقیق ثبت نام لاتاری آمریکا مشخص شده است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که ثبت نام هر برنامه لاتاری از دو سال قبل‌تر آغاز می‌شود. معمولاً ثبت نام از ماه اکتبر شروع می‌شود و افراد متقاضی ۳۳ روز مهلت دارند که امور مربوط به ثبت نام را انجام دهند. به عنوان مثال زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و هر کس که تمایل دارد در این قرعه‌کشی بزرگ شرکت نماید باید کارهای لازم را در سال ۲۰۲۲ و در یک بازه زمانی ۳۳ روزه انجام دهد.

قابل ذکر است بگوییم که پس از ۳۳ روز از زمان شروع ثبت نام این سامانه بسته خواهد شد. بنابراین سعی کنید در زمان تعیین شده ثبت نام را انجام دهید. اگر این فرصت را به هر دلیلی از دست بدهید باید منتظر لاتاری سال بعد آمریکا بمانید. بعد از ثبت نام چیزی حدود یک سال بعد نتایج اعلام می‌شوند. بعد از اعلام نتایج تا ۳۰ سپتامبر سال بعد پرونده ثبت نام بسته می‌شود. بنابراین برندگان لاتاری بعد از اعلام نتیجه باید تا تاریخ اعلام شده امور اداری دریافت ویزای لاتاری خودشان را انجام دهند و به کشور آمریکا بروند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری

داشتن پاسپورت معتبر یکی از مواردی به شمار می‌آید که برای ثبت نام لاتاری بسیار با اهمیت است. در واقع در چند سال اخیر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که افراد در صورتی می‌توانند برای ثبت نام لاتاری اقدام کنند که پاسپورت معتبر داشته باشند. بنابراین اگر پاسپورت ندارید و یا منقضی شده است بهتر است به یکی از مراکز پلیس بروید و هر چه سریع‌تر آن را دریافت نمایید. علت نیاز به پاسپورت معتبر در ثبت نام لاتاری این است که شما باید تاریخ انقضای پاسپورت و شماره سریال آن را در سایت ثبت نمایید.

برای ثبت نام لاتاری باید متولد کشور خاصی باشید که ایران از جمله کشورهای مجاز برای ثبت نام است. بنابراین محل تولد شخص در ثبت نام لاتاری آمریکا بسیار مهم است و معمولاً تابعیت فرد را در نظر نمی‌گیرند. داشتن مدرک دیپلم یکی دیگر از شرایط ثبت نام است. به این معنا که فرد متقاضی برای ثبت نام باید حداقل دیپلم ۱۲ ساله داشته باشد. اما اگر کسی دیپلم ۱۱ ساله داشته باشد و یا اصلاً دیپلم نگرفته باشد باید دو سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته داشته باشد. برای استفاده از این شرط نیاز است که فرد دارای حداقل ۷ امتیاز در سابقه کاری خود باشد تا مورد تایید آفیسر قرار گیرد. نکته مهم دیگر در ثبت نام لاتاری این است که شرایط سنی خاصی برای انجام این کار وجود ندارد و هر شخص می‌تواند به صورت مستقل در این قرعه کشی بزرگ در آمریکا شرکت کند.

شرایط عکس مناسب برای ثبت نام در لاتاری

شرایط عکس مخصوص لاتاری برتر مهاجر

برای ثبت نام لاتاری عکس شما نباید قدیمی باشد و باید در سال جاری گرفته شده باشد. بنابراین بهتر است در زمانی نزدیک به ثبت نام لاتاری به عکاسی بروید و عکسی جدید که مخصوص ثبت نام لاتاری است بگیرید. البته عکس مناسب برای ثبت نام لاتاری دارای یک سری شرایط خاص است که همه افراد متقاضی باید این شرایط را رعایت کنند. یک عکس مناسب برای ثبت نام دارای ویژگی‌هایی مثل پس زمینه، فضای دوری عکس و حالت چهره است.

ویژگی حالت چهره یعنی اینکه فرد نباید حالت غیر معمول داشته باشد چرا که در این صورت عکس برای ثبت نام مورد قبول نیست. در واقع برای گرفتن عکس مناسب شما باید به صورت مستقیم به لنز دوربین چشم بدوزید و شانه‌هایتان و سرتان نیز باید مستقیم رو به روی دوربین قرار گرفته باشد.

فضای دوری عکس نیز ویژگی دیگر عکس مناسب لاتاری است. در این مورد شما باید فاصله مناسب با دوربین داشته باشید که این فاصله چیزی حدود ۱۲۵ سانتی متر است. اگر این شرط را رعایت نکنید و سرشانه‌های شما در عکس معلوم نباشد عکس شما مناسب برای ثبت نام لاتاری نیست و مطمئناً رد می‌شود.

پس زمینه عکس لاتاری از دیگر شرایطی به شمار می‌آید که عدم توجه به آن ممکن است باعث شود عکس شما برای ثبت نام لاتاری مورد تایید قرار نگیرد.  به طور کلی وضعیت پس زمینه عکس لاتاری باید یکنواخت باشد و هیچ طرح خاصی نداشته باشد. پس زمینه با رنگ‌های روشن به ویژه رنگ سفید مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌آید. نکته مورد توجه دیگر این است که شما نباید عکس ثبت نام را در فتوشاپ اصلاح کنید بلکه تنها می‌توانید سایز و حجم عکس را تغییر دهید.

افزایش شانس در ثبت نام لاتاری

هیچ وقت بیشتر از یکبار در دوره لاتاری ثبت نام نکنید چرا که نام شما از آن دوره حذف می‌شود و عملاً ثبت نام صورت نمی‌گیرد. راه‌های مختلفی برای افزایش شانس وجود دارد که شما می‌توانید در ثبت نام لاتاری از آنها بهره بگیرید. به عنوان مثال اگر مجرد هستید و سن شما بین ۱۸ تا ۲۱ سال است شانس بیشتری دارید. واقع شما دو شانس از والدین خود دریافت می‌کنید و علاوه بر آن می‌توانید به صورت مستقل نیز ثبت نام لاتاری انجام دهید و یک شانس دیگر نیز دریافت کنید.

متاهل بودن نیز در افزایش شانس شما در لاتاری موثر است. در واقع فردی که متاهل است به صورت دو شناسه نامش ثبت می‌گردد. یعنی یک بار نام خودش به عنوان فرد اصلی ثبت می‌شود و بار دیگر نام همسرش که از این طریق شانس او در قرعه کشی دو برابر می‌شود.

مجری برگزاری و ثبت نام لاتاری آمریکا کدام مرکز است؟

به‌طورکلی برگزاری لاتاری آمریکا در هر سال شامل سه مرحله اصلی است. این مراحل عبارت هستند از: ثبت نام لاتاری، اعلام نتایج لاتاری و در نهایت مرحله انجام امور برندگان لاتاری و دادن ویزا به کسانی که برنده شده اند.

هر سال مجموعه برتر مهاجر این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. این مرکز اطلاعات افراد ثبت‌نام‌کننده را دریافت می‌کند و یک ثبت نام لاتاری اصولی برای شما انجام می دهد و نهایت در اواسط اردیبهشت ماه نتیجه لاتاری را اعلام می کند. مصاحبه با افراد برنده ویزای لاتاری و اعطای آن توسط سفارت‌های آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور انجام می‌شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx