ویدیو/حرکت جنجالی الناز رکابی ورزشکار ایرانی در کره جنوبی

baran ghatar.com ۲۵ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۶۶

کشف حجاب الناز رکابی پرسابقه ترین سنگ نورد زن ایرانی در فینال قهرمانی آسیا در کره جنوبی در حالی که نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران بود خبرساز شده است.

الناز رکابی

الناز رکابی سنگ نورد ۳۳ ساله، دختر عنکبوتی ایران که بیش از دو دهه است در این رشته ورزشی مشغول فعالیت است و پرآوازه ترین ورزشکار زن این رشته ورزشی محسوب میشود، ۲۴ مهرماه و در جریان فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی در اقدامی جنجالی، بدون حجاب اسلامی در مسابقه حضور یافت.

الناز رکابی که از طرف ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود، به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. او با حضور بدون حجاب در فینال مسابقات جنجال ساز شد.
رکابی در این رقابت صاحب ۱۵۲.۱ امتیاز شد و بعد از ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن (دو ورزشکار) در جایگاه چهارم ایستاد.

تصاویری از این ورزشکار منتشر شده که او را بدون حجاب در فینال مسابقات نشان می‌دهد.

کشف حجاب الناز رکابی سنگ نورد
کشف حجاب الناز رکابی در مسابقات رسمی آسیایی با لباس جمهوری اسلامی ایران!

فیلم مسابقه فینال رکابی که «همشهری آنلاین» متعلق به شهرداری تهران منتشر کرده است:

الناز رکابی ملی‌پوش سنگ‌نوردی چندی پیش به خبرورزشی گفته بود: لقب دختر عنکبوتی جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جاافتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می‌کنند، برایم جالب است.

  تصاویر/کشف حجاب کتایون ریاحی به دلیل مرگ مهسا امینی

او گفته بود: کلا با جنسیت سازی موافق نیستم. به نظرم جنسیت فرهنگ و ذهنیت غلطی است که بین ما جا افتاده است و فکر می‌کنیم توانایی دختر و پسر با هم متفاوت است. دخترها هم می‌توانند فراتر از پسرها پیش بروند. خود من تا چند وقت پیش فکر می‌کردم پسرها از نظر رشد عضلانی از دخترها جلوترند اما با توجه به چیزهایی که دیدم متوجه شدم که همه چیز حاصل تلاش و پشتکار است. هرچند که مردان از نظر فیزیولوژی و هورمونی متفاوت ترند ولی خیلی دخترهایی را دیدم که با تلاش زیاد فراتر از آقایان حرکت کرده اند. در حال حاضر هم خیلی از ورزش‌ها به سمت مهارت پیش می‌رود و صرفا فقط قدرت نیاز نیست.

رکابی گفته بود: می‌توانستم در راس حمایت‌ها قرار بگیرم، چون تنها کسی بودم که توانستم جزو ۲۰ سنگ نورد برتر دنیا قرار بگیرم و ورودی مسابقات انتخابی فرانسه را کسب کنم ولی حمایتی که باید از من نشد و مقدار کمی‌از هزینه‌هایی که کرده بودم به من برگشت. گذشته مهم نیست اما انتظار دارم برای آینده برنامه ریزی‌های بهتری شود اما من برنامه ریزی مشخصی نمی‌بینم. درست است که فدراسیون اردوهایی برگزار می‌کند اما این اردوها یک روزه است و با اردوی یک روزه اتفاقی نمی‌افتد. کلا ما سنگ نوردان یاد گرفته ایم که با تکیه بر توانایی‌های خودمان به سمت هدفمان پیش برویم. برای مثال محیا در زنجان و من در تهران مستقل و بدون مربی تمرین می‌کنیم و می‌دانم که خیلی از سنگ نوردان دیگر هم همینطورند. امیدی به حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک نداریم تا با حمایتشان بتوانیم تمریناتمان را در خارچ پیش ببریم. ترجیح می‌دهیم منتظر کسی نمانیم و با تکیه بر خودمان پیش برویم. امیدواریم که این وسط حمایت‌هایی هم از ما صورت گیرد.

  کشف حجاب شبنم فرشادجو به خاطر مرگ مهسا امینی +عکس

کشف حجاب الناز رکابی در بالاترین سطح مسابقات آسیایی سنگ نوردی، قطع به یقین حواشی بیشتری را در روزهای آینده به همراه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان به این اتفاق چه خواهد بود.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: انصاف نیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx