بی گناه و روزی روزگاری مریخ در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

dell ghatar.com ۲۶ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۶۷

تعقیب و دنبال کردن داستان در چند قسمت، از جمله لذت های سریال دیدن است. اینکه هر هفته سر روز و ساعت مشخصی منتظر سریال و قهرمان های آن باشید، جزو سرگرمی هایی است که به سختی می توان جایگزینی برای آن پیدا کرد.

بی گناه و روزی روزگاری مریخ در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

حالا هم به لطف شبکه های نمایش خانگی مثل نماوا و فیلیمو و … می توان این لذت را با دیدن سریال های ایرانی زیادی تجربه کرد، از کمدی گرفته تا غیر کمدی. در حال حاضر لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی، لیست بلند بالایی است و مخاطب حق انتخاب زیادی دارد. از ژانر اجتماعی گرفته تا درام، عاشقانه و مرموز تا کمدی تا برای ساعاتی لبخند بزند و لذت ببرد. در ادامه این مطلب می خواهیم دو سریال نوظهوری که در حال پخش از پلتفرم نمایش آنلاین فیلیمو است و مخاطبان زیادی هم به خود جذب کرده صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با خلاصه و مشخصات این سریال های کمدی و غیر کمدی ایرانی و نقد و بررسی شان آشنا شویم.

دو سریال محبوب این روزهای فیلیمو

حال که پلتفرم های پخش آنلاین فیلم و سریال در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند در ایران نیز صنعت سینما و تلویزیون جان تازه ای گرفته اند. با وجود فیلیمو و نماوا و سایر شبکه نمایش های خانگی رقابت شدیدی بین سازندگان فیلم  و سریال ایرانی ب وجود آمده و همین رقابت هم به نظر می رسد کیفیت ساخت سریال ایرانی را بالاتر برده است. ما این بالا رفتن کیفیت و پیشرفت را مدیون شبکه های خانگی هستیم که با باز گذاشتن عرصه فرصت مناسبی برای کارگردانان و نویسندگان به وجود آورده است. حالا بینندگان و مخاطبان بیشتری پای سریال و فیلم ایرانی می نشینند و به حق این سریال ها هم مخاطب را دلزده نمی کنند. دو سریال محبوبی که این روزها در لیست بهترین سریال های ایرانی جا خوش کرده اند را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

۱- سریال بی گناه

سریال بی گناه با تمام قصه های زیبایی که در خودش جا داده در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی می درخشد. این سریال درام و عاشقانه چند خط داستانی دارد که همزمان در سریال حضور دارند و بیننده را به خود جذب می کنند.
 
داستان مربوط به خانواده فرشباف است، خانواده هنرمندی که مثل هر خانواده دیگری پر از رمز و راز است و روابط بین اعضا گاهی پیچیده و گاهی خوشایند است. از قصه عشق ناکام بهمن و فروغ گرفته که ما را بین دهه ۶۰ و امروز جا به جا می کند، تا قصه پنهان کاری استاد فرشباف بزرگ با بازی خوب مسعود رایگان. عاشقانه های دیگری هم در اعضای دیگر خانواده وجود دارد که هر کدام داستان و رمز و راز خودش را دارد. اما بین تمام این قصه ها، قصه راز بین بهمن و استاد فرشباف از همه پیچیده تر است و یکی از دلایلی که بیننده هر هفته یکشنبه‌ ها، ساعت ۸ صبح پای فیلیمو می نشیند هم سر در آوردن از این راز است.

مهران احمدی کارگردان این سریال بازیگر و کارگردان ۴۸ ساله پیش از این سابقه کارگردانی فیلم مصادره را در سال ۱۳۹۷ دارد و اتفاقاً استعداد خود در کارگردانی را در این فیلم به نمایش گذاست. ۴ سال بعد در سال ۱۴۰۱ نیز سینمای ایران شاهد فیلم دیگری از او بود به نام سگ بند که اتفاقاً این فیلم هم در گیشه موفق شد. شاید به دلیلی این موفقیت ها هم هست که برخی منتقدان انتظار یک سریال موفق از او دارند.

مهران احمدی در سریال بی گناه علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش نیز پرداخته و در این سریال نقش داماد استاد فرشباف بزرگ را دارد. همین موضوع نیز به نظر عده ای تمرکز او را روی کارگردانی تضعیف کرده و به نظر می رسد پر بیراه نباشد. بی گناه سریال پر بازیگری است با چهره های شناخته شده، مثل محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، ماهور الوند، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، مهران وثوقی. اما با این وجود گاهی از این ستاره های سینمای ایران بد بازیگری را در این سریال می بینیم و به دلیل همین بد بازی گرفتن از بازیگران خوب است که کارگردانی احمدی نیز زیر سوال می رود.

از سوی دیگر پر قصه بودن این سریال لذت یک سریال پیچیده را از بیننده گرفته است، چراکه ریتم کند است و داستان گاهی به شدت فرسایشی می شود. داستان کند و فرسایشی و پیش نرفتن خط داستان بیننده را گاهاً کسل می کند. با این وجود با توجه به شروع تازه سریال می توان تمام این نقص ها را به آغاز آن نسبت داد و منتظر ماند تا در ادامه سریال منتقدان را هم مانند بینندگان راضی کند. اما حالا که این سریال بنا به انتخاب بینندگان در لیست بهترین سریال های ایرانی در حال پخش قرار گرفته بد نیست برای تماشای این سریال و دانلود سریال روزی روزگاری مریخ به سایت فیلیمو مراجعه کنید.

۲- سریال روزی روزگاری مریخ

جدیدترین نوشته و ساخته‌ی پیمان قاسم‌خانی این طنز پرداز محبوب به تازگی از شبکه نمایش آنلاین فیلیمو پخش و به سرعت محبوب مخاطبان هم شده است. داستان در نگاه اول کلیشه ای به نظر می رسد، یعنی تقابل زمینی ها و فضایی ها؛ اما در بطن داستان ساختار شکنی و کلیشه برعکس حرف اول را می زند.

اولین کلیشه برعکسی که مخاطب با آن رو به رو می شود، رفتن زمینی ها به فضا است و رفتار عجیب فضایی ها در برابر ناصر که بازیگر آن سام درخشانی است؛ طنز این سریال کمدی را زیاد می کند. ناصر زمینی است که طی اتفاقاتی به مریخ می رود، او که در زمین بی پول و بیکار است با رفتن به فضا هم دست از خلافکاری بر نمی دارد و به دنبال پولدار شدن از راه خلاف است. از سوی دیگر نقش لونا، بانوی زمینی مریخی را ویشکا آسایش بازی می کند که قدرت بازیگر او را در فیلم های کمدی پیشتر در فیلم ورود آقایان ممنوع، نهنگ عنبر و … دیده ایم.

طنز جدید و ساختار شکنی های سنتی در این سریال حرف اول را می زند و به نظر می رسد علاوه بر خنداندن مخاطب حرف دیگری هم برای او دارد. آموزش هایی مثل ضد زن ستیزی، عدم نژادپرستی و احترام به تفاوت ها که خود یکی از دلایلی است که این سریال را در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی وارد کرده است.

هرچند با تمام این تفاسیر منتقدان حرف دیگری دارند و ایرادهایی از آن گرفته اند، مثل طنز ضعیف، بازی ضعیف و گاه داستان پردازی ضعیف! پیمان قاسم خانی را پیش از این با شاهکارهایی مثل فیلم سن پترزبورگ، فیلم رضا مارمولک،سریال برره و … می شناسیم و شاید همین شاهکاره هستند که انتظارات را از او بالا برده اند. علاوه بر آن دیالوگ پردازی و فیلمنامه نیز نقص هایی دارد که امیدوار هستیم در ادامه پخش این سریال شاهد اصلاح آنها باشیم. با این وجود بینندگان نظر دیگری دارند و محبوبیت این سریال نیز مانند سریال بی گناه قابل چشم پوشی نیست.

در این سریال بازیگران نام آشنایی مثل سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، امیر کاظمی، بهادر مالکی، نوشین تبریزی، امیرمهدی ژوله، رامین ناصر نصیر، فلامک جنیدی، کاظم نوربخش، و مهراب قاسم خانی به هنرمندی پرداخته‌اند. این سریال کمدی بی نظیر را می توانید برای اولین بار همزمان از فیلیمو و نماوا تماشا کرده و یا از دانلود سریال روزی روزگاری مریخ لذت برید.

در آخر

در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی، بیشتر نام سریال هایی را می بینیم که محصول امسال هستند. تنوع این لیست بلند بالا زیاد است، از سریال های کمدی گرفته تا سریال های غیر کمدی. ما هم سعی کردیم همین تنوع را رعایت کنیم و با معرفی یک سریال کمدی و یک سریال غیر کمدی که جزو بهترین سریال های ایرانی در حال پخش هستند، شما را همراهی کنیم. اما نظر شما چیست؟ اگر این سریال ها را دیده اید برایمان بنویسید که از آنها لذت برده اید یا خیر؟

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx