انواع وی آر اف (VRF)، داکت اسپلیت، فیلتر اکولوژی، پرده هوا برند رزنبرگ در فناوری مانا نوین ویرا (AVET)

dell ghatar.com ۳۰ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۴

سیستم وی آر اف VRF

سیستم وی آر اف ( VRF ) یا جریان مبرد متغیر در واقع یک تکنولوژی HVAC است، که به نام دیگر VRV یا حجم مبرد متغیر نیز شناخته می شود. در سال ۱۹۸۲ شرکت دایکین برای اولین بار موفق به اختراع و ساخت این سیستم شد. سیستم وی آر اف برای انجام عملیات سرمایش و گرمایش از یک مبرد استفاده می کند. این مبرد به وسیله یک یا چند یونیت خارجی تنظیم شده و به یونیت های داخلی انتقال می یابد.

وظیفه اصلی سیستم VRF نیز همچون دیگر سیستم های تهویه مطبوع تنظیم رطوبت، دمای هوا، تصفیه و گردش هوا می باشد. این سیستم هیچ محدودیت استفاده ای نداشته و هر ساختمانی با هر نوع فعالیت و شکل استفاده ای از ساختمان های مسکونی تا ساختمان های اداری و تجاری همه می تواند برای تهویه و تنظیم هوای خود از این نوع سیستم تهویه بهره ببرد. اندازه ارتفاع ساختمان در استفاده از سیستم وی آر اف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که لازم است حتما پیش از خرید و فروشVRF به اندازه فاصله مجاز بین یونیت های داخلی و خارجی تعیین شده از طرف سازنده دقت کنید و این اندازه را با ارتفاع پروژه مورد نظر مقایسه نمایید.

وی آر اف VRF

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی یکی از محبوب ترین سیستم های تهویه می باشند که امروزه در ساختمان های گوناگون طرفداران بسیاری دارند. این سیستم دارای یک یونیت داخلی به نام هواساز و یک یونیت خارجی به نام کندانسور می باشد، که به وسیله لوله مسی به یکدیگر متصل شده اند.این سیستم از نظر هزینه خرید اولیه مناسب ساختمان های کمتر از ۲۰ واحد می باشد. راندمان گرمایشی اسپلیت های کانالی نسبت به رادیاتور ها بسیار بیشتر است، بعلاوه هزینه راه اندازی و نصب داکت اسپلیت به همراه کویل در مقایسه یا چیلر و مینی چیلر ها بسیار پایین تر بوده که این ویژگی یکی از بزرگترین مزیت های این محصول به حساب می آید.

این دستگاه علاوه بر تامین سرمایش کافی، گرمایش بسیار قوی دارد و می تواند بین ۲۰ الی ۳۰ درصد در مصرف برق در زمستان صرفه جویی کند. داکت اسپلیت ها می توانند به کمک فیلترهای قابل شست و شو، هوا را تصفیه کنند و فضایی به دور از آلودگی را پدید آورند. این وسیله می تواند به راحتی در هر فضایی قرار گیرد و برای سردترین و گرمترین مناطق طراحی شود.

فیلتر اکولوژی

فیلتر اکولوژی که با نام دیگر رسوب دهنده الکتروستاتیک نیز شناخته می شود. این فیلتر یکی از دستگاه های کنترل آلودگی هوا است، که برای حذف دود و گرد و غبار از الکتریسیته ساکن استفاده می کند. نحوه عملکرد این فیلتر به این صورت است که گاز های کثیف که از دودکش خارج می شوند از دو الکترود عبور می کنند. یکی از این الکترود ها با ولتاژ منفی شارژ می شود، از این رو باعث می شود، ذرات دود با عبور از این الکترود ها دارای بار منفی می شود. در طول لوله از آنجایی که الکترود دوم دارای ولتاژ مثبت است، ذرات دوده بار دار شده با بار منفی به سمت الکترود با بار مثبت کشیده و جذب می شود. فیلتر اکولوژی دارای انواع گوناگون می باشد که برای ذرات با اندازه ها و ترکیبات مختلف دود و مقادیر مختلف دود مناسب تر می باشد.

فیلتر اکولوژی

پرده هوا
پرده هوا یک سیستم با فن قوی است، که وظیفه ی اصلی آن جلوگیری از ورود آلاینده های هوایی، گرد و غبار، حشرات و ریزگرد ها به داخل ساختمان و یا حتی بخش های مختلف ساختمان و تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. فن قوی پرده هوا، با به سمت پایین دمیدن هوا باعث جدایی بین دو قسمت ساختمان یا بین محیط داخلی و خارجی بدون محدود کردن دسترسی و رفت آمد افراد می شود. در طول تابستان استفاده از پرده هوا، سبب می شود تا هوای خنک در ساختمان و یا محیط کسب و کار شما ترویج پیدا کند و هوای گرم نیز بیرون از ساختمان نگه داشته شود. از مهم ترین مزیت های بهره برداری از پرده هوا در ورودی ساختمان جلوگیری از اتلاف انرژی در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. مکان هایی که بیشترین استفاده از پرده هوا را دارند می توان به فروشگاه های زنجیره ای، پاساژها و مراکز خرید، بیمارستان ها همچنین کارخانه جات مواد غذایی اشاره داشت. شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) ارائه دهنده انواع سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی با بازدهی و فناوری بالا، سازگار با محیط زیست می باشد، از این رو چنانچه قصد خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع را دارید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع این محصولات و استعلام قیمت آن ها از طریق شماره تلفن ۲۶۸۰۶۷۳۴-۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

پرده هوا

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx