رنگ چوب مناسب فضای باز

dell ghatar.com ۳۰ مهر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۶

برای فضای باز ساختمان و محوطه‌سازی می ‌توان از مصالح چوبی استفاده کرد. نماسازی توسط مصالح مختلفی انجام‌پذیر است.

یکی از مصالحی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده چوب ترمو نام دارد. این چوب در فضای باز منزل کاربرد زیادی دارد. برای افزایش طول عمر آن می ‌توان از رنگ مخصوص فضای باز استفاده کرد. ترموود که انواع مختلفی دارد با رنگ‌های گوناگون تبدیل به یک چوب زیبا برای ساخت تجهیزات دکوراتیو نیز می ‌شود. اگر می ‌خواهید درباره رنگ چوب مناسب فضای باز اطلاعات مفیدی به دست آورید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ترموود

ترموود
یکی از چوب‌های مقاوم که ابتدا در کشور فنلاند تولید شد ترموود نام دارد. پس از صادرات چوب‌های ترمو از کشور فنلاند به کشورهای دیگر و فروش بالای این محصول، کشورهای دیگر نیز دست به تولید محصول مشابه چوبهای فنلاندی زدند. اگرچه امروزه چوب‌های ایرانی و چوب‌های خارجی نیز تولیدات بالایی دارند؛ اما هیچ یک کیفیتی مانند کیفیت چوبهای ترمو فنلاندی ندارند. چوب‌هایی ترمو فنلاندی به دلیل رطوبت بسیار کمی که دارند در برابر عوامل خارجی مقاومت بسیار بالایی داشته و طول عمر بالای آنها موجب افزایش فروش این محصول شده است. ترموود توسط چوب درختان گوناگون به دست می ‌آید. ابتدا باید الوارهای چوب‌ها طی مراحل مختلفی در دمای بالا قرار گرفته و رطوبت آنها کاسته شود. از یک روغن مخصوص برای پوشش سطح چوب‌های ترمو و افزایش دوام آنها استفاده می ‌شود. این روغن باعث خاصیت نفوذناپذیری چوبهای ترمو در برابر رطوبت و عوامل خارجی دیگر خواهد شد. برای افزایش دوام و طول عمر چوب ترمو از رنگ‌های مخصوص این چوب استفاده می ‌شود. این رنگ‌ها توسط شرکت‌های گوناگونی تولید شده و کیفیت‌های متفاوتی دارند. از چوبهای ترمو در فضاهای مختلف منزل استفاده می ‌شود. یکی از کاربردهای مهم چوب ترمو استفاده از آنها در فضای باز ساختمان است.

رنگ‌های ترمووود

کاربرد ترموود در فضای باز
در محوطه‌های وسیع و فضای باز منازل گوناگون می‌ توان از چوب ترمو استفاده کرد. این چوب‌ها برای کف‌سازی و حتی نماسازی ساختمان مورداستفاده قرار می‌ گیرند. برای ساخت راه­پله، آلاچیق، استخر، سونا، جکوزی، روف­گاردن و قسمت‌های دیگر ساختمان از چوب ترمو استفاده می ‌شود. انواع رنگ‌ها بر پایه روغن و پایه آب تولید می‌ شوند. می ‌توان این رنگ‌ها را در فضای باز و با توجه به مکان موردنظر استفاده کرد.
 
رنگ ترموود
رنگ‌های ترمووود با استفاده از مواد اولیه و بدون هیچگونه ماده شیمیایی تولید می‌ شوند. این باعث می ‌شود که این رنگ‌ها دوام بالایی داشته و بتوانند در برابر رطوبت و نفوذ حشرات مقاومت خوبی نشان دهند. رنگ‌های ترمو چوب‌های ترمو را در برابر فشار و عوامل خارجی مانند گرد و غبار محافظت کرده و تا چندین سال از پوسیدگی چوب‌های ترمو محافظت می ‌کنند. رنگ ترموود در انواع مختلفی تولید می ‌شود که برای مکان‌های گوناگون مورداستفاده قرار می‌ گیرند. انواع رنگ‌های ایرانی و خارجی دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. رنگ‌های پایه آب به عمق کمتری از چوبهای ترمو نفوذ کرده و رنگ‌های پایه روغن به عمق بیشتری نفوذ کرده و سطح شفافی به چوب ترمو می‌ بخشند.
 
رنگ خارجی ترموود
رنگ‌های خارجی ترمو در بازار از فروش بسیار خوبی بهره‌مند شده‌اند. یکی از رنگ‌های خارجی موردتوجه که امروز توسط مجموعه‌های مختلفی در کشور ما به فروش می‌ رسد رنگ خارجی کیم نام دارد. این برند معتبر توانسته جایگاه ویژه در دل معماران پیدا کند. با استفاده از رنگ خارجی کیم می ‌توان طول عمر چوب‌های ترمو را بسیار افزایش داده و ماندگاری بالای این رنگ باعث شده که تغییر رنگ در ظاهر چوب‌های ترمو اتفاق نیفتد. رنگ خارجی کیم طیف وسیعی داشته و بر پایه روغن و پایه آب تولید می ‌شود. انواع کدهای این را به‌صورت مات و براق قابل خریداری هستند.
 
رنگ‌آمیزی ترموود
اگر بخواهید از رنگ کیم برای رنگ‌آمیزی چوب‌های ترمو استفاده کنید باید به دستورالعمل ذکر شده آن روی بسته‌بندی این رنگ توجه کنید. با استفاده از این دستورالعمل می ‌توانید رنگ کیم را آماده رنگ‌آمیزی کرده و طی دو مرحله رنگ‌آمیزی را انجام دهید. دست اول رنگ باید ضخامت بسیار نازکی داشته و در مدت کوتاهی خشک گردد. برای رنگ‌آمیزی دست دوم باید ۲۴ ساعت صبر کرده و سپس این رنگ را روی دست اول رنگ قرار دهید. حرکت قلمو در مراحل مختلف رنگ‌آمیزی چوب ترمو باید در جهت الیاف رنگ چوب ترمو باشد. رنگ‌آمیزی چوب ترمو توسط رنگ کیم باعث افزایش مقاومت آنها در برابر کپک‌زدگی و قارچ می‌ شود. رنگ کیم خاصیت ضد اکسایش و آنتی یووی داشته و برای مناطق گرم نیز بسیار مناسب است. از ویژگی‌های دیگر این رنگ می ‌توان به ماندگاری بالا و ضمانت ۲۴ماهه آن اشاره کرد. پس از آن که رنگ‌آمیزی چوب ترمو به اتمام رسد می ‌توان این چوب‌ها را به‌راحتی جابجا کرده و در محل موردنظر نصب کنید. توجه داشته باشید که مکان موردنظر شما برای رنگ‌آمیزی چوب ترمو باید عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشد.
 
دلایل رنگ‌آمیزی ترموود
یکی از دلایل مهم برای رنگ‌آمیزی چوب‌های ترمو افزایش طول عمر چوب ترمو در فضای باز است. فضای باز شرایطی را ایجاد می‌ کند که چوب‌های ترمو در برابر در معرض آلودگی‌ها و گرد و غبار قرار گیرند. در مناطقی که بارندگی زیاد اتفاق می ‌افتد باید از یک رنگ مناسب برای محافظت از چوب‌های ترمو استفاده کرد. نماسازی و ساخت تجهیزات دکوراتیو در فضای باز باید با توجه و دقت بالا انجام شود. یکی از دلایل مهم رنگ‌آمیزی فضای باز جلوگیری از نفوذ حشرات و پوسیدگی در بر اثر تابش شدید نور خورشید است.

برای خرید یا اجرای رنگ چوب ترمو با ما همراه باشید.
 
سخن پایانی
همانطور که اشاره کردیم از چوب‌های ترمو برای فضای باز نیز استفاده می ‌شود. ایجاد نما و یا ساخت آلاچیق در فضای باز توسط چوب­های ترمو باعث افزایش زیبایی ساختمان‌های مختلف می ‌شود. تمامی مراحل رنگ‌آمیزی باید با دقت بسیار زیادی انجام شوند تا چوب ترمو به طور کامل آغشته به رنگ شود. سطح چوب‌های ترمو باید پیش از رنگ‌آمیزی به طور کامل پاک شده و آماده رنگ‌آمیزی گردند. اگر می‌ خواهید انواع رنگ ترمووود را با قیمتی مناسب خریداری کنید به صفحه فروش محصولات ما مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید این محصولات با شماره‌های ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

راه های ارتباطی با مجموعه کیا وود : ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۵۲ – ۲۶۸۵۷۳۶۰

 رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx