سرمایه گذاری در قبرس شمالی – مزایا و معایب

dell ghatar.com ۰۴ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۱

قبرس شمالی یکی از بکرترین و زیباترین کشورهایی است که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت و زندگی در آن را دارند. قبرس شمالی به دلیل عدم نیاز به ویزای خاص برای ورود، قوانین مهاجر پذیری، سهولت در روند اداری امور مهاجرت، دارای شرایط مناسب‌تری برای افراد مهاجر، به ویژه ایرانیان، دارد.

امنیت بالا، مالیات اندک، اقتصاد رو به رشد، قوانین حمایتی دولت برای تضمین امنیت سرمایه و همچنین ایمن مورد که قبرس شمالی جزء ۱۰ کشور برتر اقتصادی در جهان است، سرمایه گذاران ایرانی را مجاب برای  سرمایه گذاری در این کشور می‌کند.

راه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

شرایط و راه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

راه‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها، مزایا و شرایط خاص خود را دارند. برخی از روش‌های سرمایه گذاری مانند مشارکت در ساخت و ساز، مشارکت در بیزینس، کارآفرینی، خرید ملک، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و … می‌باشند. در ادامه به بررسی برخی ازین روش‌ها می‌پردازیم.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی وجود دارد، خرید ملک در این کشور است. با کمی جستجو در بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی، متوجه این موضوع خواهید شد که ،شما حتی با مبلغ ۴۰ هزار پوند هم می‌توانید صاحب ملکی در این کشور شوید.

چنانچه تصمیم به خرید یک خانه ویلایی در قبرس شمالی دارید، با پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار پوند نیز می‌توانید صاحب ویلا شوید. همچنین برای خرید یک ویلای مجلل و لوکس شما نیازمند پرداخت حداقل ۲۵۰ هزار پوند خواهید بود.

برای خرید یک آپارتمان و یا پنت‌ هاوس مجلل، با شرایطی بسیار مناسب شما باید حداقل ۲۰۰ هزار پوند هزینه کنید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

  • رشد سالیانه‌ی قیمت ملک در قبرس شمالی

رشد سالانه‌ی ملک در قبرس شمالی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

  • دریافت سند تک برگ و مادام العمر

یکی از برترین مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دریافت سند تک برگ و مادام العمر است. طبق قوانین این کشور، حتی پس از فوت سرمایه گذار، ملک به وراث او خواهد رسید و دولت قبرس برخلاف کشورهای دیگری مانند گرجستان، ترکیه و … هیچ سهمی از ملک خریداری شده نخواهد داشت.

  • سهولت در اخذ اقامت قبرس شمالی

یکی از بهترین راه‌های دریاافت اقامت قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. حضور فیزیکی فرد برای خرید و دریافت اقامت قبرس شمالی اجباری نمی‌باشد. تنها لازم است که شما فقط یک روز در سال را در این کشور حضور داشته باشید، تا بتوانید اقامت خود را تمدید نمایید.

  • سودآور بودن سرمایه گذاری در بخش املاک

اقتصاد در کشور قبرس شمالی، بر پایه‌ی گردشگری است. حضور دانشجویان بین المللی، بازرگانان، توریست‌ها و افراد مهاجر، اهمیت وجود املاکی برای خرید و اجاره را مشخص می‌کند.

  • وجود شرایط خرید اقساطی ملک

ببسیاری از پروژه‌های معتبر، این امکان را فراهم کردده‌اند تا افراد با پرداخت حداقل ۳۰ درصد از قیمت ملک بتوانند برای خود و اعضای خانوادشان درخواست اقامت کنند. طبق این تسهیلات، فرد خریدار می‌تواند ما بقی مبلغ ملک را در اقساط بلند مدت و بدون بهره پرداخت کند.

  • تضمین دولت برای خرید ملک

بلافاصله پس از پرداخت اولیه، قرارداد ما بین شما و کمپانی فروشنده در اداره‌ی ثبت اسناد به ثبت می‌رسد. این امر برای تضمین سرمایه گذاری شما صورت می‌گیرد و عملا فروشنده نمی‌تواند ملک شما را به شخص ثالث بفروشد.

سرمایه گذاری از طریق دلار یا پوند

چنانچه بتوانید از طریق دلار یا پوند در کشور قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید، ارزش سرمایه‌گذاری شما بسیار بالا بوده و سرمایه‌ی شما شامل ارزش افزوده بیشتری خواهد شد؛ زیرا دلار و پوند از جمله ارزهای معتبر جهان هستند، که هرگز ارزش خود را از دست نخواهند داد.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی با توجه به برنامه، هدف و لایف استایل از فردی به فرد دیگری تفاوت دارد. حتی هزینه‌ها در شهری به شهر دیگر هم متفاوت هستند.

شما اگر دانشجو باشید، مسلما هزینه زندگیتان ارزان‌تر از کسی خواهد بود که دارای خانواده‌ی ۳ یا ۴ نفره هست و ماهانه هزینه اجاره خانه، برق، آب و غیره را باید پرداخت کند.

دریافت اقامت دائم کشور قبرس شمالی

پس از اینکه اقامت موقت خود را به مدت ۵ سال در کشور قبرس شمالی تمدید کردید، حتی اگر شما فقط در طول هر سال یک روز در این کشور اقامت داشته باشید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

دریافت پاسپورت قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از لحاظ پاسپورت جزو معتبرترین کشورهای جهان است. اعتبار پاسپورت این کشور در رتبه‌ی ۱۵ می‌باشد و شهروندان این کشور می‌توانند به ۱۷۶ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

اما از چه طریق می‌توان پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کرد؟

سرمایه گذاری

یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های سرمایه‌ گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی است؛ اما ممکن است شما کارآفرینی و سرمایه گذاری در بخش تجارت را به خرید ملک ترجیح دهید. از این رو می‌توانید از طریق سرمایه‌ گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادیِ قبرس شمالی پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

تولد

در صورتی که شروط اقامت قبرس شمالی را داشته باشید، در صورت تولد فرزندتان در خاک این کشور، نه تنها فرزند شما، بلکه شما هم می‌توانید پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کنید.

ازدواج

اگر با یکی از شهروندان قبرس شمالی ازدواج کنید، به شرط آن که ۳ سال در این کشور با یکدیگر زندگی مشترکی را داشته باشید، شما می‌توانید پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کنید.

دریافت پاسپورت قبرس شمالی

پناهندگی

شما می‌توانید با به جان خریدن خطرات بسیار اما با کم‌ترین هزینه، پاسپورت هر کشوری را که بخواهید دریافت کنید. در صورتی که به کشور قبرس شمالی پناهنده شوید، پس از دریافت تائیدیه‌ها، می‌توانید بعد از ۵ سال و با رعایت شرایط مختص پناهندگان، پاسپورت خود را دریافت کنید.

کاری

اگر می‌خواهید از طریق پیدا کردن شغل به این کشور مهاجرت کرده و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید، ابتدا باید رزومه خود را برای کارفرمای قبرسی ارسال کرده و پس از تایید توسط کارفرما، می‌توانید به قبرس شمالی سفر کنید.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که کارفرمای قبرسی، بیش از ۴ سال نمی‌تواند با شما قرارداد ببندد. مگر اینکه به وزارت کار این کشور اعلام کند که شما دارای تخصص خاصی هستید و او به شما نیاز دارد.

تحصیلی

دانشگاه‌های قبرس شمالی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی است، که با انتخاب مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر خود، حتی اگر دارای مدرک زبان نباشید، می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx