سرمایه‌گذاری در گرجستان چه مزایا و معایبی دارد؟

dell ghatar.com ۱۲ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۵

سرمایه‌گذاری در خارج از کشور، خصوصا کشورهای اروپایی معمولا بازدهی بیشتری در مقایسه با سرمایه‌گذاری در ایران به همراه دارد اما فرایند سخت‌تری بوده و نیاز به آگاهی و دانش کافی خواهد داشت.

سرمایه گذاری در گرجستان

در طی سال‌های اخیر، کشور گرجستان به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرین ایرانی تبدیل شده است. این کشور اوراسیایی از اقتصادی رو به پیشرفت برخوردار بوده و دولت آن روش‌های متعددی را برا اخذ اقامت توسط اتباع خارجی ارائه کرده است. سرمایه‌گذاری در گرجستان یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور بوده که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی و تجربه اقامت این کشور محسوب می‌شود.
 
مزایای سرمایه‌گذاری در گرجستان
سرمایه‌گذاری در خارج از کشور طبیعتا مزایای زیادی به همراه دارد و سرمایه‌گذاری در گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرجستان با ایجاد تغییر و تحولاتی در قوانین جذب مهاجر در طی سال‌های اخیر، توانسته مسیر پیشرفت کشور خود را هموارتر سازد و به همین علت می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در گرجستان مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت.

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

اخذ اقامت گرجستان
از جمله مزایای اصلی سرمایه‌گذاری در کشور گرجستان می‌توان به امکان دریافت اقامت این کشور اشاره کرد. در واقع امکان اخذ اقامت یک کشور از طریق سرمایه‌گذاری، نه تنها باعث می‌شود سرمایه‌گذاران دلیل برای هزینه کردن در یک کشور خارجی داشته باشند، بلکه حس امنیت سرمایه‌گذاری در آن‌ها ایجاد خواهد شد. از طرفی، گزینه‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در گرجستان وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید به راحتی برای آینده‌ای درخشان برنامه‌ریزی کنید.
 
امکان سرمایه‌گذاری آسان در گرجستان
برای دولت گرجستان، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، خصوصا در زمینه‌های علمی و یا ساخت و ساز، بسیار حائز اهمیت بوده و راه‌های متعددی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای این کشور می‌تواند سود قابل قبولی را برایتان به همراه داشته و همچینن رشد چشمگیری را تجربه خواهید کرد. در واقع می‌توان گفت که سهولت پیشرفت در این کشور تضمینی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. از طرفی، بکر بودن اقتصاد این کشور و عدم وجود رقبای تجاری بزرگ این فرصت را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنند.
 
امنیت بالای گرجستان
امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت انسانی دو مزیت مهم و بزرگ در کشور گرجستان محسوب می‌شوند. افرادی که تجربه سفر و یا زندگی در گرجستان را داشته‌اند به خوبی می‌دانند که جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده؛ تا حدی که در طول یک سال ممکن است حتی یک بار هم اخبار دزدی به گوشتان نرسد. نظام قضایی گرجستان به گونه‌ای بوده که حتی با جرم‌های کوچکی همچون دزدی تا جرم‌های بزرگ اقتصادی و خاطیان قوانین سرمایه‌گذاری برخورد قاطع کرده و همین موضوع باعث شده تا گرجستان در لیست ۱۰ کشور امن جهان قرار گیرد. براساس آمار بدست آمده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ میزان فساد اداری، رشوه و جرم‌های اقتصادی در گرجستان حدود ۱۲۰ درصد کاهش داشته است.
 
اوراسیایی بودن گرجستان
همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، گرجستان کشوری اوراسیایی بوده که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا واقع شده است. در واقع گرجستان را می‌توان پلی برای ورود به دنیای اروپایی دانست که فرصت‌های پیشرفت بیشماری را در اختیارتان قرار خواهد داد. از طرفی، گرجستان در شرف تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های اقتصادی در شرق اروپا بوده و احتمالی وجود دارد مبنی بر اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا شود. اما حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در گرجستان، از استانداردهای زندگی اروپایی بهره‌مند شوید و همچنین پلی برای ورود به کشورهای اروپایی داشته باشید.
 
هزینه پایین زندگی در گرجستان
هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر بوده در حالیکه از بسیاری از استانداردهای اروپا برخوردار است. این کشور را می‌توان در لیست ۱۰ کشور ارزان دنیا برای زندگی قرار داد. از طرفی، میزان مالیات در این کشور بسیار پایین می‌باشد بطوریکه گزارش مجمع اقتصاد جهانی رتبه نهم را از نظر کم بودن مالیات به گرجستان اختصاص داده است. بنابراین می‌توان گفت که بدلیل پایین بودن هزینه زندگی و مالیات، گرجستان برای سرمایه‌گذاری مکان بسیار ایده‌آلی خواهد بود. از طرفی، سرمایه‌گذارانی که قصد اقامت در گرجستان را دارند، می‌توانند بدون دغدغه هزینه‌ها، زندگی مطلوبی را تجربه کنند.
 
انجام معاملات با دلار
البته این مورد می‌تواند یکی از معایب سرمایه‌گذاری در گرجستان نیز محسوب شود اما باید بدانید که معاملات ملک و خودرو در کشور گرجستان با دلار انجام خواهد شد. این موضوع ممکن است برای ایرانیان کمی مشکل ساز باشد چراکه در طی مدت زمان انجام امور مهاجرت و دریافت ویزا، احتمال نوسان قیمت ارز وجود دارد. اما، بدلیل زمان‌بر بودن پروژه‌های ملک و ساخت و ساز و همچنین دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان، می‌توان این موضوع را یکی از مزایای آن محسوب کرد، چراکه با گذشت زمان و افزایش نرخ ارز، میزان سرمایه شما نیز افزایش خواهد یافت.
 
انواع سرمایه‌گذاری در گرجستان
چنانچه به دنبال اخذ اقامت دائم گرجستان با سرمایه گذاری هستید، خوب است بدانید که روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در گرجستان وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

صنایع پرسود گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان
از آنجایی که گرجستان در طی سال‌های اخیر بیشترین میزان رشد اقتصادی را در میان کشورهای منطقه داشته، ثبت شرکت در گرجستان را می‌توان یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور معرفی کرد. جالب است بدانید که برای انجام بیش از ۹۰% فعالیت‌های اقتصادی در گرجستان نیاز به ثبت شرکت بوده و حتی دکه‌های کوچک در سطح شهر نیز باید مجوز ثبت شرکت داشته باشند.
 
ساختمان سازی در گرجستان
قطعا صنعت ساخت و ساز در هر کشوری، یکی از پولسازترین صنایع آن محسوب شده که گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن با بیشترین میزان سوددهی هستید، ساختمان سازی در کشور گرجستان می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.
 
کشاورزی در گرجستان
صنعت کشاورزی در گرجستان را می‌توان در لیست بهترین راه‌های سرمایه گذاری در این کشور قرار داد. خاک حاصلخیز، آب و هوای معتدل، منابع آب فراوان، حمایت های دولتی، تقاضای داخلی و بازارهای صادراتی، هزینه پایین برای تولید محصولات کشاورزی، هزینه پایین انرژی، زمین‌های استیجاری ارزان و حقوق بسیار کم برای نیروی کار از جمله مزایای قابل توجه برای کشاورزی در کشور گرجستان محسوب می شوند. در زمین های کشاورزی گرجستان امکان کشت انواع محصولات زراعی و باغی وجود داشته و به همین علت می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در گرجستان تلقی شود.
 
دامپروری در گرجستان
دامپروری در گرجستان را می‌توان یکی دیگر از انواع روش‌های سرمایه گذاری در گرجستان دانست که بسیار پرسود و زودبازده می‌باشد. از انجایی که گرجستان از آب و هوای معتدلی برخوردار بوده و به منابع آبی فراوانی دسترسی دارد، همچنین به دلیل گستردگی مراتع طبیعی و وجود علوفه به مقدار فراوان، سرمایه گذاری در صنعت دامپروری این کشور بسیار عاقلانه و منطقی خواهد بود.
 
صنعت توریست در گرجستان
گرجستان کشوری زیبا، با آب و هوای مناسب بوده که بدلیل داشتن طبیعتی چشم نواز، هرساله میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف دنیا در فصول مختلف سال می‌باشد. از این رو، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در صنعت توریستی این کشور سرمایه گذاری کرده که یکی از کم ریسک ترین روشهای سرمایه گذاری در گرجستان محسوب می‌شود.
 
دریافت مشاوره رایگان از سیسنوگروپ
سرمایه گذاری خارجی یکی از پر ریسک ترین فعالیت هاییست که هر فردی ممکن است در طول زندگی خود تصمیم به تجربه آن بگیرد. بنابراین برای قدم گذاشتن در این راه باید از افراد متخصص و کاربلد مشورت گرفت تا خطر ریسک آن تا حد قابل توجهی کاهش یابد. مجموعه سیسنوگروپ، با داشتن تیمی متخصص و مسلط به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و گرجی، از ابتدای فرایند سرمایه گذاری در گرجستان تا دریافت کارت اقامت و تمامی امور مربوط به مهاجرت شما را همراهی کرده و ضمن بررسی شرایط و بودجه شما، بهترین راه‌های سرمایه گذاری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

منبع: سیسنوگروپ

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx