تیزهوشان بریم یا نه؟

dell ghatar.com ۱۴ آبان ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۸۵

هر ساله تعدادی از دانش آموزان برای مدارس برتر همچون تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس برتر آزمون می دهند تا در مقطع بعدی تحصیلی خود در یک مدرسه خوب تحصیل نمایند. امروز در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی در مورد مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان با شما صحبت کنیم و به سوال «تیزهوشان بریم یا نه؟» پاسخی دقیق و جامع دهیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

تیزهوشان بریم یا نه - تیزهوشان برم یا نه - موسسه موفقیت

سمپاد چیست؟

سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مرکزی زیر نظر آموزش و پرورش است که هر ساله برای شناسایی دانش آموزان با استعداد و نخبه، آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان برگزار می کند. مدارس تیزهوشان در سراسر کشور و شهرها وجود دارند. این مدارس معمولا با نام علامه حلی برای پسران و فرزانگان برای دختران و در دو مقطع متوسطه اول و دوم وجود دارند. این مدارس از نظر سطح علمی بالاترین سطح را در بین مدارس دارند و به همین دلیل اگر شما در این مدارس قبول شوید، می توانید راه زیادی از قبولی در کنکور را نیز طی کنید.

قبولی در آزمون تیزهوشان چه اهمیتی دارد؟

بولی در تیزهوشان چه اهمیتی دارد - اهمیت مدارس تیزهوشان - تیزهوشان بریم یا نه - موسسه موفقیت

اگر شما قصد قبولی در یک دانشگاه و رشته خوب را دارید، به خصوص در مقطع تحصیلی، نیاز است در یک مدرسه خوب تحصیل نمایید. در غیر این صورت باید هزینه های هنگفتی را برای شرکت در کلاس کنکور پرداخت نمایید. طبق آمار قبولی دانش آموزان سال گذشته در کنکور ۱۴۰۱، حدود ۷۲٫۵ و حدود ۲۲٫۵ درصد نفرات برتر از کنکور به ترتیب از مدارس سمپاد و غیرانتفاعی بوده اند. اگر نتوانید در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوید، لازم است تا برای کسب نتیجه خوب در کنکور به سراغ مدارس غیرانتفاعی بروید.

متاسفانه شهریه مدارس غیرانتفاعی به طرز عجیبی بالا رفته اند و طبق شنیده ها به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان باید بپردازید! بنابراین اگر بتوانید در مدرسه تیزهوشان پذیرفته شوید، علاوه بر اینکه در بهترین مدارس سطح کشور ادامه تحصیل می دهید، در هزینه های خانواده نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهید نمود. پس تمام تلاش‌تان را برای پذیرفته شدن در تیزهوشان انجام دهید، البته اگر مدارس تیزهوشان مناسب شما است!

مدارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مناسب است؟

دارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مناسب هستند - تیزهوشان بریم یا نه - موسسه موفقیت

برای پاسخ به سوال ابتدای مقاله یعنی «تیزهوشان بریم یا نه» توجه به اینکه مدارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مناسب است، بسیار مهم و ضروری است. اگر قصد تحصیل در تیزهوشان را دارید، شما باید علاوه بر داشتن هوش و استعداد خوب، پشتکار و تلاش زیادی نیز داشته باشید. متاسفانه برخی از دانش آموزان بدون در نظر گرفتن این مورد بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان، پس از مدتی دچار افت تحصیلی شدید شده و از تیزهوشان اخراج می شوند!

بنابراین اگر نمی خواهید آخر و عاقبتتان به اخراج از مدرسه تیزهوشان بیانجامد، ضروری است که به نکات گفته شده توجه بفرمایید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مشاورین مدرسه تیزهوشان با توجه به سطح هر دانش آموز به او برنامه می دهند و لازم نیست از همان ابتدا ساعت‌های طولانی به مطالعه بپردازید و این زمان به مرور افرایش پیدا می کند. ساعت حضور دانش آموزان در مدارس تیزهوشان از مدارس دیگر بیشتر است.

مزایای تحصیل در تیزهوشان چیست؟

  • قبولی آسان در کنکور
  • صرفه جویی در هزینه
  • وجود کادر آموزشی قوی
  • وجود کادر مدیریتی و اجرایی قوی
  • شرکت در المپیاد
  • امکان اپلای و مهاجرت به کشورهای اروپایی
  • داشتن رزومه قوی
  • و …

چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟

حال پس از اطلاع از مزایای مدارس تیزهوشان، سوال اصلی این است که «چگونه می توان در مدارس تیزهوشان و آزمون تیزهوشان پذیرفته شد؟». سطح آزمون تیزهوشان از سطح کتاب و جزوه مدرسه بالاتر است و شما صرفا با تسلط به کتاب، شانس زیادی برای قبولی ندارید. همچنین بخشی از سوالات مربوط به هوش است که اصلا در مدرسه با دانش آموزان کار نمی شود. پس چه باید کرد؟

آزمون تیزهوشان هر ساله در پایه ششم به هفتم یعنی انتهای مقطع ابتدایی و همچنین در پایه نهم به دهم یعنی انتهای مقطع متوسطه اول برگزار می شود که طبق تجربه به دانش آموزان پیشنهاد می شود از همان پایه ششم شانس خود را امتحان نمایند.؛ زیرا تعداد داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به نسبت آزمون تیزهوشان نهم به دهم کمتر است؛ همچنین ظرفیت مدارس تیزهوشان در پایه ششم بیشتر است و به همین دلیل شانس شما برای قبولی بالاتر خواهد رفت.

شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان، راه حل تضمینی برای قبولی در تیزهوشان!

یکی از بهترین راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان که اکثر دانش آموزان از آن استفاده می کنند، شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان است. این کلاس‌ها هر ساله از تیر ماه شروع شده و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارند. اگر بخواهیم یکی از این موسسات را به شما معرفی کنیم، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است. این موسسه در سال گذشته توانست رتبه اول بهترین آموزشگاه تیزهوشان ایران را به خود اختصاص دهد. موسسه موفقیت کلاس‌های خود را به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند و با استفاده از بهترین اساتید و مشاورین و همچنین آزمون‌های شبیه ساز استاندارد و قیمت معقول و منصفانه، توانسته است بر سر زبان ها افتاده و بهترین نتیجه را عرضه دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های تیزهوشان موسسه موفقیت به سایت آموزش سنتر (amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰) تماس حاصل فرمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx