چرا بهتر است برای ساخت‌وساز از اجاره بتن ‌کن استفاده کرد؟

dell ghatar.com ۱۵ آبان ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۱۲

بتن‌کن یکی از ابزارهای پرکاربرد و مناسب جهت تخریب بتن و دیگر مصالح ساختمانی است که با قدرت تخریب بسیار بالای خود در پروژه‌های سنگین و وسیع نیز کاربرد دارد.

بتن کن

در حال حاضر خرید این ابزار هزینه نسبتاً بالا و سنگینی دارد، درنتیجه این امر بسیاری از افراد هنگام نیاز به این دستگاه به سراغ اجاره بتن ‌کن می‌روند. اما به راستی چرا کرایه بتن‌کن برای امور ساختمانی مناسب است؟ در ادامه به بررسی مفهوم بتن‌کن می‌پردازیم و درنهایت مزایای بتن‌ کن را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بتن ‌کن چیست؟

همانطور که گفتیم بتن‌کن یکی از ابزارهای پرکاربرد جهت تخریب بتن و هر نوع مصالح ساختمانی است که با نیروی چکشی که در مکانیزم بادامکی می‌گیرد کار خود را شروع می‌کند. این دستگاه در حال حاضر با نام‌های دریل چکشی یا مته‌ی کوبه‌ای نیز معرفی و شناخته می‌شود، چراکه با قدرت بسیار بالای خود می‌تواند مواد سخت و سفتی نظیر؛ بتن را به سادگی از بین ببرد.

در حال حاضر بتن‌ کن در انواع و سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود و با توجه به قدرت تخریب و وزن به گروه‌های بسیاری تقسیم و دسته‌بندی می‌شود. لازم به ذکر است که دسته‌بندی بر اساس وزن این دستگاه شامل وزن‌های ۷ الی ۳۲ کیلو است. در برخی از نمونه‌های بتن‌کن پس از خاموش‌کردن خاصیت چکشی و قدرتی دیگر یک بتن‌کن نخواهیم داشت، بلکه این دستگاه تبدیل به یک دریل چرخشی ساده شده است. در هنگام اجاره بتن‌کن این نکته را در نظر داشته باشید که در اصطلاح عامیانه دستگاه‌های تخریب بتن یا چکش‌های تخریب را بتن‌کن می‌نامند.

حالت کاری بتن‌ کن

همانطور که گفتیم بتن‌کن با یک نیروی چکشی کار خود را آغاز می‌کند. در حال حاضر این دستگاه به سه شکل مختلف در بازار مشاهده می‌شود که عبارتند از:

حالت دورانی

بتن‌کن در این حالت عملکردی مشابه با یک دریل معمولی دارد و مکانیزم چکشی آن بصورت کامل غیرفعال است. لازم به ذکر است که از این حالت به دلیل سرعت گردش بسیار کم و نوع مته متفاوت نمی‌توان جهت ایجاد سوراخ در سطوح فلزی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کاشت میلگرد در ستون

حالت چکشی همراه با دوران

بتن‌کن در این حالت حرکتی دورانی به همراه مکانیزم حرکتی دارد، به همین خاطر اگر قصد کرایه بتن‌کن جهت ایجاد سوراخ‌های بزرگ دارید حتماً از این حالت بتن‌کن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که جهت استفاده از این حالت بتن‌کن تنها کافی است که مته را بر روی سطح موردنظر قرار دهید تا به ابن ترتیب امکان ضربه و چرخش بصورت همزمان فعال گردد.

تخریب بتن

حالت چکشی

در حالت چکشی مکانیزم چکشی بتن‌کن و حرکت دورانی غیرفعال است، به همین خاطر با استفاده از قلم‌های مختلف می‌توانید از آن جهت امور تخریبی سبک استفاده نمایید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام کرایه بتن‌کن بطورمعمول دو حالت قبلی را در بازار مشاهده خواهید کرد و حالت چکشی بدون دوران بطورمعمول در بتن‌کن‌های قوی و قدرتمند مشاهده خواهد شد.

مزایای اجاره بتن ‌کن

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز یا تخریب
  • حذف هزینه تعمیر دستگاه‌های بتن‌کن
  • عدم نگرانی در رابطه با مشکلات نگهداری بتن‌کن
  • مقایسه انواع بتن‌کن با یکدیگر و درنتیجه انتخاب و استفاده از بهترین و مناسب‌ترین دستگاه

بیشتر بدانید: قیمت چسب کاشت میلگرد

ابزارهای دیگر تخریب بتن

چکش برقی

چکش برقی یکی‌دیگر از تجهیزات قدرتمند و پرکاربرد موجود در بازار است که جهت قراردادن میخ و پیچ در دل چوب یا هر ماده دیگر کاربرد دارد. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است در آن به جای استفاده از نیروی برق از نیروی دست استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر از برخی از نمونه‌های چکش برقی که چکش تخریبی نام دارند جهت تخریب بتن استفاده می‌شود.

چکش‌های برقی در امور بسیار و مختلفی کاربرد دارند که از آشناترین آن‌ها می‌توان به تراشیدن سنگ اشاره کرد. لازم به ذکر است که هنگام اجاره چکش برقی شما می‌توانید انواع این دستگاه را بصورت ماهیانه یا روزانه اجاره کنید. هزینه اجاره چکش برقی ثابت و یکسان نیست و برحسب ویژگی‌های مختلف دستگاه موردنظر شما محاسبه خواهد شد.

چکش تخریب‌زن

هیلتی یا چکش تخریب‌زن نوعی ابزار جهت تخریب سازه‌های ساختمانی نظیر؛ کف بتنی، دیوارهای بزرگ، سنگ، آسفالت و… است که در انواع و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که چکش تخریب‌زن به دلیل ضربه و تنش‌های بسیار بالا باید بصورت دوره‌ای مورد سرویس و تعمیر قرار گیرد. البته با اجاره این چکش دیگر نیاز نیست این امر توسط شما انجام گیرد. هنگام اجاره چکش تخریب‌زن نیاز خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن بهترین و مناسب‌ترین دستگاه موجود در بازار را اجاره نمایید تا به این ترتیب بازدهی خوب و بالایی مشاهده نمایید.

در مطالب فوق به بررسی مفهوم بتن‌کن و انواع آن پرداختیم و درنهایت اجاره بتن‌کن را بطورکامل توضیح دادیم. همانطور که گفتیم بتن‌کن یکی از ابزارهای پرکاربرد جهت تخریب بتن و هر نوع مصالح ساختمانی است که با نیروی چکشی که در مکانیزم بادامکی می‌گیرد کار خود را شروع می‌کند. هنگام کرایه بتن‌کن این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه این امر با توجه به نوع دستگاه موردنظر شما و زمان استفاده از آن محاسبه می‌شود و این هزینه ثابت و یکسان نیست.

اجاره تمامی ابزارهای تخریب در بزرگترین مجموعه اجاره ابزار. تهران تخریب ۰۹۱۲۰۹۲۹۴۴۱

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx